نسیم گیلان

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در گیلان: ائمه جمعه به جوانان توجه کنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم توجه ائمه جمعه به جوانان گفت: جوانان ما تشنه محبت هستند و به جوانان احترام کنید.

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست آیت الله رسول فلاحتی عصر شنبه در همایش ائمه جمعه استان، به مورد هدف قرار گرفتن ائمه جمعه در مقابل کسانی که حکومت مبتنی بر اسلام را نمی خواهند، اشاره کرد و افزود: جرقه احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان زده شده و این فریضه در فرمایش های مقام معظم رهبری موج می زند.
وی امر به معروف و نهی از منکر در کلام امام علی (ع) را از تمام واجب های الهی حتی از جهاد بالاتر دانست و بیان کرد: نماز و عبادت های دیگر در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: از نخستین های ملتی که خدا توفیق تشکیل حکومت اسلامی به آنها می دهد این است که امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه توجه به اقتصاد و معیشت مردم خوب است، خاطرنشان کرد: اما زیربنای جامعه اسلامی فرهنگ و توجه به معارف دین خداست.
آیت الله فلاحتی بر عملیاتی کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در راس فرامین تمام انبیای الهی قرار دارد.
وی یادآور شد: امروز اینکه بعضی مروج ولنگاری در جامعه هستند و بعضی دیگر تبعیت از ولنگاری می کنند، نشان می دهد جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره ای در برابر دریاست.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اگر پس از جنگ متولیان امر در راستای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می کردند اکنون شاهد ولنگاری در جامعه نبودیم، اظهار کرد: تنها امر به معروف و نهی از منکر برخورد با بی حجابی و بد حجابی نیست اما اکنون بناست روی یک موضوع کار شود.
آیت الله فلاحتی برطرف کردن مشکلات اقتصادی و مقابله با ولنگاری و بی بندوباری در جامعه را مطالبه مردم از مسئولان ذکر کرد و افزود: البته تمام مسئولان دولتی طالب این موضوع هستند که ولنگاری ها باید درست شود و امر به معروف و نهی از منکر به اجرا در آید اما در روش های آن حرف دارند.
وی با تاکید براینکه واجب امر به معروف و نهی از منکر را همگانی کنید، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را همان طور که نماز و روزه همگانی است، همگانی کنید تا هر فردی این جرات را به خود دهد اگر منکری را مشاهده کرد آن را تذکر دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان رفتار و گفتار عالمان دین را برای مردم الگو دانست و تصریح کرد: مطالبه مردم تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید عالمانه، هوشمندانه، مدبرانه و دلسوزانه باشد، گفت: مردم را باید یاری کنیم و در مسیر آوریم.
وی از اجتماع ماهانه آمران به معروف و ناهیان از منکر در گیلان خبر داد و یادآور شد: ائمه جمعه کشور از احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گیلان خوشحال شدند ضمن اینکه فضای خوب و عطرآگین از احیای این فریضه الهی در استان ایجاد شده است.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه اجازه نخواهیم داد فریضه امر به معروف و نهی از منکر تضعیف شده یا به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: بنا داریم فرهنگ عفاف و حجاب را در سایه امر به معروف و نهی از منکر در گیلان اجرا کنیم.
آیت الله فلاحتی به مسئولیت عالمان دین در تربیت انسان ها اشاره کرد و افزود: همه بدانند تا زنده ایم می خواهیم احکام الهی را بین بندگان خدا عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد: عده ای مانکن، ابزار دشمن و عامل بی بندوباری در جامعه محسوب می شوند اما تمام مردم اینگونه نیستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به اقدام های خوب انجام شده در مسائل اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: 400 میلیارد تومان برای پسماند استان اختصاص داده شده است.
وی خواستار بیان پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه توسط ائمه جمعه گیلان شد و اظهار کرد: گفتار رهبر معظم انقلاب نهج البلاغه انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه خطبه های نمازجمعه باید با مطالعه و پر محتوا باشد، تصریح کرد: خطبه های نمازجمعه را کوتاه کنید زیرا مردم از خطبه های کوتاه استقبال می کنند.
حجت الاسلام حسنی رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در همایش مذکور بر برنامه ریزی ائمه جمعه نسبت به نامگذاری رونق تولید، تبیین پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و چهل سالگی نمازجمعه تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه نسبت به مساجد و مدارس توجه داشته باشند و این موضوع را در برنامه سال 98 پر رنگ ببینند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در همایش مذکور اظهار کرد: ائمه جمعه ستادهای امر به معروف و نهی از منکر را با رویکرد جدید در شهرستان ها احیا کنند.
حسن کربلایی فر به احیای سیاست تشویق در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اشاره کرد و گفت: سبک زندگی ایرانی – اسلامی محور اصلی فعالیت های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در همایش مذکور به ابلاغ برنامه فرهنگی ائمه جمعه در سال 98 اشاره کرد و گفت: همایش استانی ائمه جمعه گیلان با موضوع های ابلاغ و تشریح کاربرگ برنامه ای و شیوه نامه ارسالی از مرکز و ابلاغ شیوه نامه و شرح وظایف برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد برپایی نمازجمعه برگزار شده است.
حجت الاسلام ولی عادلی تصریح کرد: تمام ائمه جمعه گیلان به اصل برنامه محوری اعتقاد دارند.
7296/‏2007/‏

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/100013/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان