نسیم گیلان

آخرين مطالب

جایگزین برانکو؛ آقای الکس یا آقای ایکس؟ مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
جایگزین برانکو؛ آقای الکس یا آقای ایکس؟
٢١
٠
سازندگی / متن پیش رو در سازندگی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
این روزها در پرسپولیس جز «تلاش برای پیدا کردن مربی مناسب» هیچ خبری نیست!
ناصر نامدار | شوک، توجیه، نامه‌نگاری های بی فایده، شانه خالی کردن از بار مسئولیت. اینها اتفاقاتی است که این روزها در باشگاه پرسپولیس در حال رخ دادن است. برانکو ایوانکوویچ رفته است و دو سه روز پیش وسایل خانه اش را هم برایش فرستادند. اما هنوز در باشگاه همه کارها تحت تاثیر رفتن برانکو است. باشگاه پرسپولیس دیروز دومین نامه را هم برای باشگاه الاهلی عربستان فرستاد و از این باشگاه درباره قرارداد بستن با برانکو توضیح خواست. باشگاه الاهلی نامه اول پرسپولیس را بی پاسخ گذاشته و به احتمال فراوان به نامه دوم هم جوابی نخواهد داد. چراکه به نظر می رسد آنها و برانکو از قانونی بودن قراردادشان اطمینان دارند. برای همین خودشان را ملزم به پاسخگویی به پرسپولیس نمی دانند. تجربه نشان داده که فوتبال ایران همیشه در مرافعه های این چنینی بازنده است. تقریبا در هیچ مورد از اختلافاتی که بین خارجی ها و باشگاه های ایرانی به وجود آمده، طرف ایرانی برنده نبوده است. در مورد برانکو هم همین‌طور به نظر می رسد. او مربی حرفه ای و باتجربه ای است و قطعا پرونده خودش را حتی با اقدامی که کمی شائبه تخلف داشته باشد هم خراب نمی کند. مسئولان باشگاه پرسپولیس اما برای اینکه نشان بدهند در این اتفاق مقصر نبوده اند مشغول نامه‌نگاری هستند.
زمان در حال گذر است و تقریبا همه تیم های لیگ برتری به جز پرسپولیس مربی شان را شناخته اند. همه مشغول جذب بازیکنان جدید و برنامه‌ریزی برای شروع تمرینات پیش‌فصل هستند. این است وضعیت تیمی که 3 سال متوالی قهرمان لیگ شد، یک جام حذفی را فتح کرد و دو سوپر جام را به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد. یک نیمه‌نهایی و یک فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرد که تمرینات فصل جدید خود این تیم از روز چهارشنبه پنجم تیر ماه در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز می شود. این برنامه‌ریزی در حالی انجام شده که سرمربی جدید هنوز معرفی نشده و اولین تمرین زیر نظر کریم باقری برگزار خواهد شد.
استعفای عرب نمایشی بود؟
یک روز بعد از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی و پس از آن بازی جنجالی در اهواز خبر رسید که ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داده است. آن روزها هنوز برانکو خبر رفتنش را به رسانه ها نداده بود. اما عرب که به نظر می رسید در تهیه مبلغ طلب برانکو ناکام مانده است استعفا داد. این استعفا واقعی بود و مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در توئیتر خودش آن را تایید کرد. اما نوشت: «استعفای ایشان رسیده است ولی قطعا مخالفت می شود و با قدرت به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد.» قدرتی که ناظمی به آن اشاره کرده بود خیلی زود خودش را نشان داد و برانکو رفت! در گیر و دار امیدواری ها برای برگشتن برانکو، عرب به سیبل انتقادات شدید هواداران پرسپولیس تبدیل شد.
طرفداران عصبانی پرسپولیس هر روز در مقابل باشگاه تجمع می کردند و با سردادن شعارهای تندی خواستار استعفای عرب می شدند. عرب اما در نشستی خبری که حرف تازه ای نداشت سرانجام خبر جدایی برانکو را تائید کرد و گفت به دنبال یافتن جایگزینی مناسب برای این مربی است. از طرفی اخباری درباره چند دستگی در میان اعضای هیات مدیره پرسپولیس منتشر می شد که هواداران این تیم را بیشتر نگران می کرد. به نظر می رسید هر کدام از اعضای هیات مدیره به دنبال آوردن گزینه مطلوب خودشان به پرسپولیس هستند. همین مساله و انفعال عرب، انتقادات بیشتری را متوجه او می کرد.
اما در حالی که بیشترِ هواداران پرسپولیس خواستار استعفای او بودند و هنوز هم هستند دیگر خبری از استعفای او نیست. از بیرون که نگاه می کنیم الان بهترین فرصت برای استعفای عرب است. او در بین هواداران پرسپولیس محبوبیتی ندارد و حمایتی نمی بیند. پس می تواند به همین بهانه از وزارت بخواهد استعفایش را قبول کنند. اما اینکه دیگر پیِ استعفایش را نمی گیرد ما را به این نتیجه می رساند که استعفای قبلی اش هم صوری بوده. به نظر می رسد او با این استعفا می خواسته وزارت و اسپانسر را برای دریافت کمک مالی تحت فشار بگذارد. اتفاقی که اگرچه افتاد اما نتوانست برانکو را در تهران نگه دارد.
فرشاد به جای بشار؟
روز گذشته فرشاد احمدزاده به طور رسمی با قراردادی سه ساله به پرسپولیس پیوست. این اتفاق در حالی رخ داد که احمدزاده یک روز قبل تر همه عکس هایش با پیراهن پرسپولیس را از صفحه اینستاگرامش پاک کرده بود. این‌طور به نظر می رسید که او با این کارش قصد ترساندن مدیران پرسپولیس را دارد. اتفاقا این کار فرشاد خیلی زود هم جواب داد و مدیران پرسپولیس که فکر می کردند ممکن است فرشاد به تیم های رقیب مثل سپاهان یا تراکتور بپیوندند به سرعت با او قرارداد بستند! این اتفاق عجیب دو نکته مهم را در خودش دارد. اول اینکه فرشاد در حالی به پرسپولیس برگشت که هنوز سرمربی تیم مشخص نشده است! سال ها بود که در پرسپولیس بساط خریدهای این مدلی برچیده شده بود. اما ایرج عرب در اقدامی عجیب دوباره آن را باب کرد. اما نکته مهم تر این داستان چیز دیگری است. گفته می شود بشار رسن بازیکن عراقی و محبوب پرسپولیس هم از این تیم خواهد رفت و عرب برای پر کردن جای خالی بشار، تصمیم به جذب احمدزاده گرفته است!
بشار روز گذشته در یک گفت وگوی تلویزیونی در عراق مدعی شد که هیچ قراردادی با پرسپولیس ندارد و منتظر دریافت مطالباتش از پرسپولیس است. البته او از علاقه اش به ماندن در پرسپولیس هم گفته اما لحن حرف ها و نوع کلماتی که استفاده کرده بسیار شبیه کلماتی است که این اواخر برانکو از آنها استفاده می کرد. در هر صورت خود فرشاد هم کار سختی در بازگشت به پرسپولیس دارد. رفتن او از پرسپولیس به شکل بدی اتفاق افتاد و باعث ایجاد فاصله بین او و هواداران این تیم شد. در بین کسانی که سال گذشته و در بدترین شرایط پرسپولیس را تنها گذاشتند، او از همه شرایط بدتری داشت و مخالفانش از همه بیشتر بودند. اما حالا او اولین کسی است که به پرسپولیس برگشته!
خبری از خرید ستاره نیست
نقل و انتقالات این فصل پرسپولیس روز گذشته با بازگشت فرشاد احمدزاده کلید خورد. حالا صحبت از بازگشت یکی دو نفر دیگر هم هست. شاخص ترین گزینه برای بازگشت مهدی طارمی است. او البته اولویتش بازی در اروپاست. مهم ترین پیشنهاد اروپایی طارمی از تیم دسته اولی هادرزفیلد انگلیس است. تا مدتی پیش طارمی عزم جدی برای پیوستن به این تیم داشت اما فصلِ نه چندان خوبِ علیرضا جهانبخش در انگلیس، چشم طارمی را ترسانده است. حالا او به پرسپولیس نزدیک تر شده است. بعد از طارمی، بیشترین اخبار در باره بازگشت پرسپولیسی ها به این تیم مربوط به وحید امیری و رامین رضاییان است. امیری در ترابزون انتظارها را برآورده نکرد و اگر مشکل رضایتنامه گران قیمتش حل شود به پرسپولیس برمی گردد. اما رامین رضاییان در الشحانیه کاملا موفق بود و احتمال ماندنش در این تیم زیاد است. مگر اینکه با رفتن برانکو، او هم دلش هوای برگشتن کند.درحال حاضر احتمال فروش بازیکن در این تیم بیشتر از جذب بازیکن است. علی علیپور رسما از تمایلش برای لژیونر شدن گفته و حتی کارش به گلایه در فضای مجازی رسیده است. به جز او علیرضا بیرانوند هم به دنبال لژیونر شدن است و مدیر برنامه هایش جلسات متعددی با باشگاه داشته است. یک نکته را نباید فراموش کرد. پرسپولیس خرید ویژه و پرسروصدایی نخواهد داشت. چرا که اساسا ستاره بزرگی در بازار وجود ندارد. اگر خریدی هم در کار باشد مربوط به پرسپولیسی های سابق است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/100881/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

خارج کردن تومور شکمی از کودکی 10 ساله در رشت

برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود

برگزاری کارگاه‌ های آموزشی عکاسی طبیعت و پسماند در آستارا

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت

تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان