نسیم گیلان

آخرين مطالب

تولید بیت کوین در گاوداری‌ها و مدارس؛ چینی‌ها هم وارد بازار ایران شدند علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
تولید بیت کوین در گاوداری‌ها و مدارس؛ چینی‌ها هم وارد بازار ایران شدند
٣٣٧
٠
شهر سخت افزار / تولید بیت کوین در کشور ما روند عجیب و فزاینده‌ای گرفته که دلیل اصلی آن برق شهری ارزانی است که در ایران وجود دارد. این تعرفه پایین به حدی جذاب است که حتی خارجی‌ها مانند چینی‌ها را به سمت ایران کشانده تا در کشور ما فارم بیت کوین افتتاح کرده و در موارد دیگر، کاربران در مکان‌هایی که تعرفه برق رایگان دارند اقدام به استخراج این پول مجازی کنند.
شاید اگر بیش از دو سال پیش در مورد بیت کوین صحبت می‌کردیم بسیاری از افراد هیچ گاه تصورش را هم نمی‌کردند که روزی برسد که این ارز مجازی تا به این حد از درجه اهمیت برای کاربران برسد.
نحوه کار ساده است. شما سیستم‌های استخراج ارز دیجیتال را خریداری کرده و سپس آنها را به برق زده و نرم‌‌افزار لازم برای استخراج ارز را اجرا می‌کنید. بعد باید بنشینید و منتظر باشید که هر ثانیه این دستگاه برای شما پول (مجازی) بسازد.
همین عملکرد ساده که البته در داخل خود انبوهی از الگوریتم‌های پیچیده ریاضی را دارد باعث شده افرادی که شاید فکرش را هم نکنید به سمت استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بروند.
حتماً شما هم در کنار خود افرادی را دیده‌اید که هیچ سر رشته‌ای از علوم رایانه، امنیت، وب و موارد مرتبط دیگر ندارند ولی با داشتن یک فضای مشخص که کنتور برق متصل به شبکه دارد، فارم بیت کوین خود را راه‌اندازی کرده و در حال کسب درآمد از این راه هستند.
یک کاربر چینی با تولید بیت کوین در ایران بین 2.5 تا 6.6 برابر سود می‌کند.
از آنجایی که برق ایرانی‌ها مشمول دریافت یارانه‌های گسترده است، می‌توان کشور ما را بهشت استخراج بیت کوین نامید. محلی که بنابر اعلام برخی منابع استخراج بیت کوین در آن در تابستان 2.5 برابر و در فصل زمستان تا 6.6 برابر، ارزانتر از کشور بزرگ چین است.
در همین زمینه وبسایت معتبر 8BTC گزارش می‌دهد:
از اواخر سال 2018 کشور ایران که می‌توان آن را در زمره کشورهای ثروتمند دنیا در منطقه خاورمیانه نامید محلی مناسب برای چینی‌ها برای استخراج بیت کوین تبدیل شده است. به دلیل پایین بودن قیمت برق در ایران، ماینرها از سراسر جهان به سمت این کشور جذب می‌شوند. دلیل اصلی این تمایل به تولید بیت کوین در ایران این است که قیمت هر کیلووات ساعت برق در ایران رقم باورنکردنی 0.006 دلار است. این در حالی است که هزینه برق برای هر کیلو وات ساعت در مناطق جنوب غربی چین در طول فصل تابستان حدود 0.1 یوآن یا 0.015 دلار است و در فصل زمستان به 0.04 دلار می‌رسد.
همانطور که مشاهده می‌کنید تولید بیت کوین در ایران می‌تواند عملی بسیار پر سود باشد. به همین دلیل طی چند سال گذشته بسیاری از کاربران ایرانی نیز به دلیل همین سود بالا به سمت این کار گرایش پیدا کرده‌اند.
در این میان بسیاری از کاربران با علم به این موضوع و با توجه به اینکه به مراکزی که دارای تعرفه رایگان برق هستند دسترسی دارند، با جای دادن فارم‌های استخراج بیت کوین خود در محل‌هایی مانند برخی مدارس، مساجد و حتی در سازمان‌های دولتی توانسته‌اند به سودهای کلانی دست پیدا کنند، چرا که تنها هزینه اولیه خرید ریگ‌های ماینینگ و یا سیستم‌های استخراج ارز دیجیتال را در همان ابتدای کار پرداخته‌اند و تمام.
این موضوع طی ماه‌های گذشته حساسیت بسیار زیاد مسئولین وزارت نیرو را برانگیخته است. همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو در همین زمینه چندی پیش با مصاحبه‌ای اعلام کرد که باید ساز و کار مشخصی برای برخورد با این پدیده اتخاذ شود. یکی از راه‌های پیشنهادی اعمال تعرفه برق صادراتی است و باید تدابیری اندیشیده شود تا افرادی که برای کسب درآمد از تعرفه برق خانگی و بسیار ارزان استفاده می‌کنند، مشخص شوند.
در این میان راهکار آنالیز میزان مصارف مشترکین می‌تواند تا حد زیادی کاربران پرمصرف را مشخص کند و با بررسی بیشتر می‌توان پی برد که کدام کاربران فارم‌های تولید بیت کوین را در منازل و یا تحت کنتورهای خود دارند.
تولید بیت کوین در ایران به حدی ارزان است که سود چندین برابری نسبت به کشورهای دیگر را عاید ماینرها می‌کند.
بنابر اعلام وزارت نیرو تولید هر بیت کوین به حدود 72 هزار کیلو وات یا 72 مگا وات برق نیاز دارد که رقمی بسیار بالاست و با توجه به متغیر بودن تعرفه‌ها در اقصی نقاط کشور، این عملیات در مناطق کمتر توسعه یافته که برق ارزان‌تری دارند صرفه اقتصادی بسیار بالایی را برای ماینرها رقم می‌زند. حائری در این زمینه می‌گوید:
برای استخراج هر بیت کوین 72 مگاوات ساعت برق مصرف می‌شود که اگر ادامه پیدا کند می‌بایست تا حدود 250 مگاوات از توان تولید خود را صرف تأمین برق این واحدها کنیم.
برای اینکه به حجم بسیار بالای برق مورد نیاز برای تولید هر بیت کوین پی ببرید باید متذکر شویم که ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر 1000 مگا وات است و این بدان معناست که تا 2.5 برابر توان این نیروگاه نیاز است تا تنها برق مصرفی ماینرها فراهم شود.
به هر حال باید دید با توجه به اینکه حساسیت زیادی در خصوص میزان برق مصرفی در این زمینه به وجود آمده مجموعه دستگاه‌های مرتبط چه نوع برخوردی را با واحدهای تولید کننده بیت کوین اتخاذ می‌کنند.
البته یکی از موارد مهم دیگر در خصوص تولید بیت کوین انفعال دستگاه‌های دولتی و قانون گزار در کشور است که با وجود اینکه بیش از دو سال از همه‌گیر شدن تولید ارزهای دیجیتال توسط فارم‌ها می‌گذرد

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/100946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد