نسیم گیلان

آخرين مطالب

امام جمعه رشت:

طبیعت گیلان نباید به محل عیاشی و بی‌بندوباری تبدیل شود سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - امام جمعه رشت، از مردم گیلان خواست نسبت به فروش زمین‌های کشاورزی و باغی خود دقت داشته باشند و خریداران را مورد بررسی قرار دهند و عنوان کرد:‌ طبیعت گیلان نباید به محل تفریح و عیاشی و بی بند و باری و سگ‌گردانی عده‌ای تبدیل شود.
به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج امسال،‌ اظهار کرد: حج علاوه بر اینکه فریضه بزرگ دینی و عبادی است،‌ جنبه سیاسی نیز دارد و مبانی سیاسی اسلام را به جهانیان اعلام می‌کند.
وی برائت از مشرکین را یکی از جنبه‌های سیاسی حج دانست و افزود:‌ مسلمانان در فلسطین و سوریه و یمن تحت ظلم هستند و اگر از مشرکین و مستکبرین برائت نجوییم کار خلاف دین انجام داده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: کسی نمی‌تواند ادعای مسلمانی کند، اما غصه ملت‌های مظلوم را نخورد؛ این در حالی است که برخی از سران امت‌های اسلامی به اندیشه قرآن عمل نمی‌کنند و در مقابل ظلم نظام سلطه بر مسلمانان جهان سکوت کرده‌اند.
امام جمعه رشت با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌چینی‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران در طول چهل سال گذشته، عنوان کرد:‌ به حول قوه الهی دشمنی دشمنان به خودشان باز گشته است و لذا امروز از طریق امپراتوری رسانه‌ای به دنبال فریب افکار عمومی با ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی هستند.
وی اروپا را دنباله‌رو آمریکا در دشمنی با ایران دانست و یادآور شد:‌ اروپا نیز به اندازه آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اینستکس یک امر پوچ و نمایشی برای ایران است، گفت:‌ اینستکس مبادلات مالی جهانی را پشتیبانی می‌کند و ایران نیز باید از آن بهره‌مند شود، اما برجام تاکنون نتوانسته در این حوزه کاری از پیش ببرد.
وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در مقابل قدرت‌های پوشالی استکباری ایستاده است، افزود:‌ در طول چهل سال گذشته چیزی جز شر و کینه از جانب اروپا و آمریکا نصیب ملت ایران نشده است و لذا ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه‌گران و مستکبران عالم همچنان ادامه دارد.
این کارشناس دینی با اشاره به از دست رفتن بخشی از منابع کشور در جریان قرارداد برجام، تاکید کرد: ‌1+5 در جریان برجام ما را فریب داد و اورانیوم غنی شده ما را گرفت لذا باید این منابع دوباره به کشور بازگردد.
امام جمعه رشت معامله قرن را یکی دیگر از شکست‌های اخیر آمریکا دانست و اظهار کرد:‌ رسانه‌های صهیونیستی نشست معامله قرن در بحرین را بی‌نتیجه دانستند. قطعا واکنش ملت ایران نسبت به این خیانت و تظاهرات مردمی نقش مهمی در تغییر معامله به نفع مردم مظلوم فلسطین داشت.
وی با بیان اینکه آمریکا در نشست گروه 20 ژاپن نیز دستاوردی نداشت، خاطرنشان کرد:‌ امروز نظام جهانی اقتصادی دچار آشفتگی شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان جمهوری اسلامی ایران را یکی از مقتدرترین و امن‌ترین کشورها به اذعان دوستان و دشمنان دانست و بیان کرد: به برکت خون مطهر شهدا و ایثار و فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانان جان بر کف این آسایش و امنیت در کشور برقرار است و به زودی شاهد خروج ذلیلانه آمریکا و ایادیش از خلیج فارس خواهیم بود.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده، اضافه کرد:‌ رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی از درون از حال فروپاشی است و دست و پا می‌زند.
وی در ادامه طبیعت و زیبایی استان گیلان را طعمه سودجویان و زمین‌خواران دانست و متذکر شد:‌ ارزان بودن زمین‌های ناب و حاصلخیز گیلان موجب شده افراد برای خوش‌گذرانی‌های خود به گیلان بیایند و جنگل و مرتع و کوه و دریای ما را نابود کنند لذا از شورای قضایی گیلان می‌خواهیم آمادگی لازم را برای مقابله با زیاده‌خواهان از اراضی ملی و طبیعی داشته باشد.
امام جمعه رشت همچنین از مردم گیلان خواست نسبت به فروش زمین‌های کشاورزی و باغی خود دقت داشته باشند و خریداران را مورد بررسی قرار دهند و عنوان کرد:‌ طبیعت گیلان نباید به محل تفریح و عیاشی و بی بند و باری و سگ‌گردانی عده‌ای تبدیل شود، بلکه این زمین‌ها ارزشمند هستند و باید موجب رونق تولید محصولات کشاورزی شوند.
وی با تاکید بر لزوم برقراری آرامش و محبت در محیط خانواده، تاکید کرد:‌ دین اسلام دین مهربانی و اخلاق است و در اصول تربیت اسلامی محبت کردن به فرزندان یک اصل و اساس است. امروز رسانه‌های بیگانه به دنبال جذب جوانان و نوجوانان هستند و لذا اگر در خانواده محبت برقرار باشد، فرزندان ما از نقشه‌های شوم دشمن مصون خواهند ماند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/102568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان