نسیم گیلان

آخرين مطالب

امام جمعه اسالم:

مسئولان و متولیان زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - امام جمعه اسالم ازدواج را تعامل آرامش دانست؛ نه معامله یخچال و ماشین لباسشویی و گفت: خانواده‌ها باید دست از سخت‌گیری‌های بی‌مورد بردارند و مسئولان و متولیان نیز زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند.
به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه اسالم، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: مامون به عنوان خلیفه وقت عباسی که متاثر از فلسفه یونان بود، به خیال خود برای تخریب چهره امام رضا(ع) جلسات مناظره بین ادیان و مذاهب مختلف با امام رضا(ع) برگزار می‌کرد،‌ اما امام رضا(ع) با عقائد و ادله از قرآن پاسخ آنها را می‌داد و لذا باعث می‌شد مناظره‌کنندگان به حقانیت اسلام و قرآن و سخنان امام رضا(ع) پی ببرند و به همین سبب ایشان به عالم آل محمد(ص) شهرت یافت.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مردم در مسجد گوهرشاد در برابر طرح کشف حجاب رضاخان، گفت: روزگاری مردها برای حفظ حجاب زنان و ناموسشان جان خود را فدا می‌کردند و بانوان سال‌ها از خانه بیرون نمی‌آمدند که مبادا حجاب از سرشان برداشته شود،‌ اما امروز بعضی از مردها ناموسشان را به بی‌حجابی و بی‌حیایی تشویق می‌کنند و با بی‌غیرتی کامل از این قضیه لذت هم می‌برند.
امام جمعه اسالم افزود: مسئله حجاب مختص به دین اسلام نیست، بلکه همه ادیان و قومیت‌های مختلف در طول تاریخ حجاب را مایه شرافت و عزت می‌دانستند و این موضوع در آثار تاریخی به جا مانده از دوران مختلف کاملا آشکار است.
باقری با بیان اینکه امروز شبکه فراماسونری ضد دین در کنار صهیونیسم بین‌الملل سعی دارند همه آثار خداپرستی را از بین ببرند، گفت:‌ دشمنان دین خدا نسخه‌های بی‌حجابی را برای ما تجویز می‌کنند؛ در حالی که زنان یهود با پوشش و حجاب کامل حتی در مراسم عروسی حاضر می‌شوند.
وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که برخورد چکشی و بگیر و ببند با بی‌حجابی و بدحجابی نتیجه مطلوب ندارد، زیرا خیلی از بی‌حجاب‌های جامعه از سر لجبازی با حجاب زاویه دارند؛ وگرنه فطرت پاک هر انسانی حجاب و حیا و عفاف را دوست دارد لذا باید کاری کنیم که مردم خودشان ارزش و قداست حجاب را بفهمند.
امام جمعه اسالم با اشاره به ترویج بی‌حجابی و بدحجابی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، اضافه کرد: ما در فرهنگ‌سازی امر عفاف و حجاب موفق نبوده‌ایم و مسئولان و متولیان امر ببیند که چطور یک ملیجک ماهواره‌ای می‌تواند مردم را به کشف حجاب دعوت کند. چادر مشکی یک شبه به مانتوی جلوی باز تبدیل نشده، بلکه دشمن برای ترویج بی‌حجابی برنامه بلندمدت داشته و لذا ما نیز باید برای دعوت جامعه به عفاف و حجاب برنامه و خلاقیت داشته باشیم.
باقری با ارائه طرح حجاب شاداب، خاطرنشان کرد:‌ حجاب باید نشانه سرزندگی و پویایی جامعه باشد و بانوان محجبه با اخلاق نیکو و نشاط و شادی در جامعه حاضر شوند تا تصویری زیبا و شایسته از حجاب در ذهن‌ها تداعی کنند. این خود بهترین امر به معروف و دعوت به حجاب است که متاسفانه از آن غافلیم و فقط دچار یک نوع نهی از منکر ناشیانه شده‌ایم.
وی حیا و عفاف را مهمتر از حجاب دانست و تصریح کرد: تا مشکل ازدواج جوانان حل نشود و خواسته‌ها و هیجانات جنسی آنان در مسیر درست قرار نگیرد، همچنان شاهد بی‌حجابی خواهیم بود، زیرا ازدواج تعامل آرامش است؛ نه معامله یخچال و ماشین لباسشویی! خانواده‌ها باید دست از سخت‌گیری‌های بی‌مورد بردارند و مسئولان و متولیان نیز زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند.
این کارشناس دینی یکی از گرفتاری‌های جامعه امروز را پدیده‌ای به نام «ازدواج سفید» دانست و یادآور شد:‌ مسئولان و متولیان با عدم رسیدگی به وضعیت اشتغال و ازدواج جوانان در واقع عامل رواج ازدواج سفید هستند.
باقری ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت جسمی شیخ ابراهیم زکزاکی، روحانی مبارز آفریقایی، عنوان کرد: این مجاهد خستگی‌ناپذیر که با تقدیم 6 فرزند خود در راه اسلام همچنان به مقاومت ادامه می‌دهد، نمونه بارز یک رویش انقلابی و نماد مقاومت و مظلومیت در آفریقاست. سکوت کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی در مورد وی جای تعجب دارد. مجامع بین‌المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر چرا در مقابل ظلم دولت نیجریه اقدامی نمی‌کنند؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتهام‌زنی آمریکا به ایران مبنی بر «اخاذی هسته‌ای» و طرح دوباره پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: دنیا به خوبی می‌داند که دزد و زورگیر و باج‌خواه بین‌المللی کیست و آمریکا در مقابله با مقاومت مردم ایران به آخر خط رسیده و حتی با خروج از برجام و وضع تحریم‌های جدید هم نمی‌تواند ذره‌ای در اراده راسخ مردم ما در مسیر اسلام و انقلاب تردید ایجاد کند.
امام جمعه اسالم فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون را یادآور شد و اظهار کرد:‌ براساس آیه «یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ؛ حشر - 2»، وعده الهی در مورد نابودی قوم ستمگر بنی‌اسرائیل محقق خواهد شد. در واقع نابودی اسرائیل فقط با موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ما نخواهد بود، بلکه امروز بروز شکاف و اختلاف در جامعه صهیونیستی نشان می‌دهد که خودشان پایه‌های حکومت جعلی خودشان را خراب خواهند کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/103710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان