نسیم گیلان

آخرين مطالب

امریکای بزرگ یا امریکای سفید؟ مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
امریکای بزرگ یا امریکای سفید؟
١٠
٠
اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
هنگامی که بنیانگذاران امریکا وارد این قاره شدند تا این کشور را بنا کنند، هیچ یک از آنها اصالتی امریکایی‌ نداشتند و حتی در این کشور به دنیا نیامده بودند. افتخار آنها این بود که کشوری با حضور مهاجران ساخته‌اند و در حال حاضر امریکایی‌ها مدعی هستند که امریکا رهبری جهان آزاد را برعهده دارد و رییس‌جمهور این کشور رهبر جهان آزاد است. اما اگر اکنون به کاخ سفید نگاه کنیم و دونالد ترامپ را رهبر جهان آزاد بخوانیم، عملا این موضوع تبدیل به جوکی خنده‌دار است. اگر به روسای جمهور پیشین امریکا نگاهی کنیم نه در عمل بلکه حداقل در حرف به آرمان‌های امریکایی پایبند بودند؛ آرمانی که بناست تمام افراد بدون رنگ پوست و نژاد کنار هم جمع شوند و زندگی کنند. اما اکنون دونالد ترامپ حتی در حرف نیز به این آرمان‌ها عمل نمی‌کند و دقیقا می‌توان گفت که نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا حرف درستی را بیان کرده که ترامپ به دنبال ایجاد کردن کشوری برای سفیدپوستان است.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده عملا از ابتدای دولت با رفتارهای خود نشان داده که تا چه حد به رویکردهای نژادپرستانه علاقه‌مند است. نمونه آن را می‌توان در حادثه شارلوتسویل مشاهده کرد که یکی از راست‌های افراطی یکی از معترضان به افراط‌گرایی را با ماشین زیر کرد و کشت اما دونالد ترامپ حاضر به محکوم کردن این اتفاق نشد و از همان ابتدا انتقادها به رویکرد نژادپرستانه ترامپ آغاز شد و بسیاری براین باور بودند که بدنه اصلی حامیان ترامپ را سفیدپوستان نژادپرست تشکیل می‌دهند. حالا دونالد ترامپ بار دیگر نمایی متفاوت از رویکرد نژادپرستانه خود را به نمایش گذاشته است. او در توییت‌هایی در روز یکشنبه به زنان دموکراتی که در مجلس نمایندگان حضور داشتند حمله کرد و گفت آنها دروغ می‌گویند که شهروندان واقعی امریکا هستند.
داستان از جایی آغاز می‌شود که گروهی از زنان دموکرات مجلس نمایندگان به‌ شدت سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ را مورد نقد قرار می‌دهند. رهبری این رویکرد را الکساندریا اوکازیو کورتز برعهده داشت و رشیده طالب، ایلهان عمر و آیان پریسلی دیگر نمایندگان کنگره امریکا او را همراهی کردند.
ترامپ در مجموعه‌ای از توییت‌های خود عنوان می‌کند خانم‌هایی که در امریکا متولد نشده‌اند به کشورهای خود که در آن مکان‌ها به دنیا آمده‌اند بازگردند تا به آنها کمک کنند. ترامپ آن کشورها را آلوده و کثیف خوانده بود که تنها ضرر آنها به امریکا رسیده است.
اما اوکازیو کورتز پس از توییت ترامپ، در توییتر خود نوشت که من در همین جا به دنیا آمده‌ام و قسم می‌خورم که امریکایی هستم. او گفت که ترامپ عصبانی است زیرا نمی‌تواند امریکایی را درک کند که شامل افرادی مانند من می‌شود.
به نوشته سی‌ان‌ان، اوکازیو کورتز، طالب و پریسلی همگی متولدین واقعی در امریکا هستند در حالی که تنها ایلهان عمر است که در سومالی متولد شده و زمانی که سن بسیار پایینی داشته به امریکا مهاجرت کرده است. به گزارش نیویورک تایمز عمر در سال 2000 و هنگامی که 17 ساله بوده شهروند ایالات متحده شده است.
گفتنی است دولت دونالد ترامپ در حال حاضر وارد فرآیندی شده که مهاجران غیرقانونی را از سطح شهرها جمع‌آوری می‌کند، برخوردی که شاید هیچ‌گاه با مهاجران سابقه نداشته است.
سی‌ان‌ان از کاخ سفید خواسته تا روشن کند دونالد ترامپ در توییت خود به طور دقیق چه کسی را هدف قرار داده است. اما به پاسخ دقیقی نرسید. ایلهان عمر نیز در پاسخ به توییت جنجالی ترامپ نیز نوشت، به عنوان یکی از اعضای کنگره امریکا به تنها کشوری که وفادار است و سوگند شهروندی آن را یاد کرده، ایالات متحده است. عمر می‌گوید: سخنان اینچنینی مشخص می‌کند که چرا ما برای این کشور مبارزه می‌کنیم. رییس‌جمهور کنونی فاسد‌ترین فردی است که تاکنون دیده‌ایم و او در حال برانگیختن ناسیونالیسم و افراط‌گرایی سفیدپوستان در امریکا است. او عصبانی است که چرا افرادی مانند ما در کنگره خدمت می‌کنند و با دستورکار پر نفرت ترامپ مبارزه می‌کنند.
پریسلی نیز در توییتر خود نوشت: توییت‌های ترامپ تنها مورد پسند افراد نژادپرست است. او گفت ما همان چیزی هستیم که دموکراسی می‌پسندد. ما به غیر از واشنگتن دی‌سی به هیچ کجا نمی‌رویم تا برای خانواده‌هایی مبارزه کنیم که دولت سعی دارد آنها را به حاشیه براند.
نانسی پلوسی نیز در دفاع از زنان کنگره گفت: هنگامی که دونالد ترامپ به چهار زن کنگره امریکا می‌گوید که به کشورهای‌شان بازگردند به این معنی است که برنامه او برای بازگشت امریکای بزرگ در راستای تلاش برای سفیدپوست کردن امریکا است. او اضافه کرد که تنوع ما نقطه قوت ما و اتحاد ما قدرت ماست.
پلوسی همچنین در توییتر خود بار دیگر از ترامپ خواست تا با کنگره در راستای یک سیاست انسانی برای مهاجرت و جلوگیری از حملات به مهاجران همکاری کند. بن ری لاجان، مشاور رییس مجلس نمایندگان امریکا نیز گفت: این یک صدای نژادپرستانه از یک رییس‌جمهور نژادپرست است.
او در مصاحبه با کریس والاس در فاکس نیوز گفت: این توییت کاملا نژادپرستانه است و به مردم می‌گوید که از کجا آمده‌اند؟ اینها همگی شهروندان امریکایی هستند که توسط رای‌دهندگان در ایالات متحده انتخاب شده‌اند تا در مکانی برجسته مانند مجلس نمایندگان ایالات متحده حضور پیدا کنند.
اما این توییت‌های ترامپ بدون واکنش از سمت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دموکرات نیز نبود. جو بایدن، معاون اول سابق رییس‌جمهور امریکا و همچنین نامزد حزب دموکرات در توییتر خود نوشت تنوع ما نقطه قوت ماست که همیشه در امریکا ریشه دارد. اما رییس‌جمهور ترامپ کماکان به سخنان نامطلوب خود و ایجاد شکاف در کشور ادامه داده و تنش‌های نژادی را برای نفوذ سیاسی خود افزایش می‌دهد. او گفت بیایید به روشنی بیان کنیم که نژادپرستی در امریکا هیچ جایگاهی ندارد.
چارلی بلو در نیویورک تایمز می‌نویسد: مهم‌ترین واقعیت در حال حاضر از دید ترامپ این است که اینها سفید نیستند و زن هستند. این چارچوب در ساختمان و نگاه ملی‌گرایان سفیدپوست جایگاهی ندارد. آنها در اصل فرزندانی از آفریقا، خاورمیانه و امریکای لاتین هستند و در فریم ذهنی آنها که باید امریکا یک کشور سفید باشد، قرار ندارد. آنها بر این باورند به دلیل اینکه این کشور توسط مردان سفیدپوست تاسیس شده باید به عنوان یک کشور سفیدپوست در نظر گرفته شود. او در ادامه می‌نویسد: افرادی با این نگاه مردم سیاه و رنگین‌پوست را جزو نقص‌های امریکا می‌دانند. اما باید گفت هنگامی که جامعه چنین موضوعی را یک نقص برای خود می‌بیند بدترین و فاسدترین مکان در جهان است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/104304/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان