نسیم گیلان

آخرين مطالب

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان:

برای تبدیل دهستان محروم به دهستان برخوردار سه سال زمان نیاز است سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای تبدیل دهستان محروم به دهستان برخوردار سه سال زمان نیاز است افزود: ورود قرارگاه به دهستان‌ها باعث شکوفایی روستا‌ها شده است و حضور طلبه‌ها در مناطق روستایی باعث رونق تولید و فرهنگ در روستاها شده است.
محمد آقاجان زاده در گفت وگو با ایسنا- منطقه گیلان، ضمن تشریح اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این قرارگاه از نیمه سال 96 در سطح کشور مطرح شد اظهار کرد: این طرح به جهت مهاجرت‌های بیش از اندازه مردم از روستا‌ها به شهر‌ها تشکیل شد.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این مجموعه در زمینه اقتصادی و تعلیم و تربیت نیز کار می‌کند گفت: اشتغال در مناطق روستایی از دیگر اهداف این مجموعه است که در زمینه علاقه مندی روستا‌ییان در بخش طیور، زنبورداری و دامداری مدنظر است.
آقاجان زاده با اشاره به اینکه کارگروه زیر ساخت در زمینه نوسازی مدارس فعال است بیان کرد: بنا به دستور مقام معظم رهبری ایجاد هزار نقطه آباد در کشور مدنظر قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کار رسمی قرارگاه پیشرفت و آبادانی از نیمه دوم سال 96 به طور رسمی شروع شد تصریح کرد: اکثر اعضا قرارگاه جزو نیرو‌های جهاد سازندگی سابق هستند و جهاد کشاورزی امروز به هیچ وجه به مانند جهاد سازندگی سابق عمل نمی‌کند .
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سه روستا گیلان را تحت پوشش داریم گفت: این مجموعه در حال حاضر در 3 دهستان گیلان مشغول فعالیت است که روستای حویق با 30 هزار نفر جمعیت، روستای سمام املش با 3 هزار نفر و دهستان درفک رودبار با دو هزار 700 نفر سه روستای تحت پوشش هستند.
آقاجان زاده با اشاره به اینکه از اوایل سال 97 کار اجرایی قرارگاه پیشرفت و آباغدانی سپاه قدس گیلان شروع شد خاطرنشان کرد: در مرحله اول 3 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم و که هدف در این سه دهستان به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه تمام بود.
وی محرومیت زدایی را از اهداف قرارگاه پیشرفت و آبادانی عنوان کرد و گفت: حل مشکلات پروژه‌های آب رسانی در بخش جلگه‌ای از برنامه های این قرارگاه در سال 97 بود که تاکنون بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در شهرستان حویق هزینه شده است.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در بخش کوهستانی حویق پروژه‌های بسیار سخت داریم که مسیر پیاده روی 20 کیلومتری دارد بیان کرد: مردم و گروه‌های جهادی در این بخش به ما کمک می‌کنند، زیرا مصالح را از طریق چارپایان منتقل می‌کنیم.
آقاجان زاده با بیان اینکه ترویج طب سنتی از دیگر اهداف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان در مناطق روستایی است گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در 3 دهستان مورد نظر ما با استقبال بالایی مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه در درفک هم کلاس‌های طب سنتی دایر است گفت: در سمام مجتمع بزرگ آب رسانی را شروع کردیم، زیرا بعد از زلزله سال 69 چشمه‌های آبرسانی سمام جا به جا شدند.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان از اجرای پروژه آبرسانی در محدوده سیاهکل خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در بخش املش مانده است که بیش از 5 میلیارد اعتبار نیاز دارد و کار انتقال لوله‌ها با این قرارگاه است.
آقاجان زاده با اشاره به اینکه حمایت‌های فرمانده سپاه قدس گیلان کمک‌های بسیاری به پیشبرد امور قرارگاه پیشرفت و آبادانی کرده است، افزود: فاز نخست پروژه آبرسانی به روستای سمام شهرستان املش در هفته دولت به بهرداری رسیده و مراحل نهایی آن در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در خانه عالم سمام برگزار می‌شود تصریح کرد: افتتاح پل، افتتاح یک خانه عالم و یک خانه محرومان در روستای سمام از اقدامات این قرارگاه است.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در پرورش طیور به مردم این مناطق کمک کردیم گفت: در حویق کارگاه لباس کار را ایجاد و در سه روستا دیگر تعدادی دستگاه تولید جوجه مستقر شده است.
وی با اشاره به حضور طلبه‌ها و کارگروه‌های مختلف در مناطق محروم خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما در ایام ولادت‌ها و شهادت‌ها بسیار ویژه است و در سال گذشته حدود 70 نفر را برای کاروان پیاده اربعین اعزام کردیم.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان همکاری و مشارکت مسئولان را عامل پیشرفت کار‌ها دانست و افزود: این مشارکت می تواند موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.
آقاجان زاده با بیان اینکه برای تبدیل دهستان محروم به دهستان برخوردار سه سال زمان نیاز است افزود: ورود قرارگاه به دهستان‌ها باعث شکوفایی روستا‌ها شده است و حضور طلبه‌ها در مناطق روستایی باعث رونق تولید و فرهنگ در روستاها شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/104446/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد