پایگاه خبری تحلیلی نسیم گیلان

آخرين مطالب

نتفلیکس از دلیل ریزش مشترکان خود می‌گوید علمي

نتفلیکس از دلیل ریزش مشترکان خود می‌گوید

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
نتفلیکس از دلیل ریزش مشترکان خود می‌گوید 3
٢٤٢
٠
زومیت / سهام نتفلیکس با انتشار اخبار مربوط‌به ریزش مشترکان این شرکت در ایالات متحده و تحقق‌نیافتن پیش‌بینی‌ها، به میزان چشمگیری سقوط کرد.
نتفلیکس در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2019، به آن اندازه که پیش‌بینی کرده‌ بود، نتوانست به تعداد مشترکان خود اضافه کند. این اولین‌بار است که این شرکت بعد از سال 2011، چنین ریزشی را تجربه می‌کند. در سال 2011، نتفلیکس به‌دلیل جداکردن سیستم اجاره‌ی DVD ازطریق ارسال پستی (DVD mail-order system) از پلتفرم استریم ویدئویی خود، شاهد ریزش مشتریان در ایالات متحده بود.
این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2019 در ایالات متحده، علاوه‌بر ازدست‌دادن 130 هزار مشترک، با‌ وجود برنامه‌ریزی‌ها برای اضافه‌کردن پنج‌میلیون کاربر، در کل جهان فقط 2.7 میلیون مشترک به‌دست آورده‌ است. مدیر‌عامل نتفلیکس، رید هاستینگز، اصلاحات انجام‌شده برای افزایش قیمت‌ها و فقدان محتوای اصلی برای عرضه‌ به مشترکان جدید را دلیل ریزش آن‌ها می‌داند. این شرکت طرح‌های افزایش قیمتی محصولات را در ماه ژانویه تنظیم کرد که یکی از بزرگ‌ترین جهش‌های قیمتی در محصولات این شرکت تا‌به‌امروز تلقی می‌شود. تغییرات اعمال‌شده بر قیمت‌ها، روی مشترکان جدید و نیز افزایش مشتریان سرویس‌های نتفلیکس تأثیر‌گذار بود؛ به‌گونه‌ای که پرداختی‌های حق‌ عضویت در ایالات متحده هیچ افزایشی نداشت.
این اخبار باعث افت سریع سهام نتفلیکس شد. هاستینگز در نامه‌ای به سهام‌داران توضیح داد که به‌دلیل موفقیت‌های اخیر نتفلیکس در جذب بیننده برای سریال‌های خود ازجمله «سرقت پول» (Money Heist)، «چیزهای عجیب» (Stranger Things)، «تاج» (The Crown) و «نارنجی مد جدید است» (Orange is the New Black) که در حال آماده‌شدن برای پخش فصل آخر است، سهام این شرکت در 6 ماه آینده رشد درخورتوجهی خواهد کرد. بااین‌حال، کاهش ارزش سهام و دورخیز دیزنی، اپل، وارنر مدیا و ان‌بی‌سی یونیورسال برای اینکه اولین شرکتی باشند که میخ آخر را بر تابوت نتفلیکس می‌کوبند، شاید نشانه‌ای از کاهش اعتمادها به این شرکت باشد.
نتفلیکس در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2019 در ایالات متحده، 130 مشترک را از دست داده است
حالا هاستینگز که زمانی می‌گفت بزرگ‌ترین رقیب نتفلیکس «خواب» است، در‌به‌در به‌دنبال بازگرداندن اعتمادها به این شرکت است. او در نامه‌اش به loss of Friends و The Office، مجموعه‌های پرطرفدار نتفلیکس، اشاره می‌کند. هاستینگز در این نامه نوشته است:
نمایش بسیاری از مجموعه‌های خانوادگی و جهانی و برنامه‌های در حال پخش از فهرست دیزنی به‌علاوه‌ی مجموعه‌های Friend و The Office و برخی از دیگر محتواهای تحت‌لیسانس، از سال آینده متوقف خواهد‌ شد که در این صورت، بودجه‌ی کافی برای ساخت محتوای جدید فراهم می‌شود. براساس تجارب ما از گذشته، تولید محتوای قوی (Starz، دیزنی، فیلم‌های پارامونت، Epix، سونی یا دومین اکران از سری فیلم‌های فاکس)، باعث سوق‌دادن کاربرانمان به محتواهای بزرگ دیگر خواهد‌ شد.
نتفلیکس هنوز رهبر بی‌رقیب صنعت استریم رسانه‌ای است؛ اما هاستینگز و دیگر مدیران به‌خوبی می‌دانند رقابت در این صنعت، در حال افزایش است. اپل و دیزنی در حال آماده‌شدن برای راه‌اندازی پلتفرم استریم خود روی موج جدید برنامه‌های tentpole برای امسال هستند. این، برنامه‌ای است که از عملکرد مالی شبکه‌های تلویزیونی و استودیوهای فیلم‌سازی حمایت می‌کند. دیزنی که 6.99 دلار حق‌ استفاده برای سرویس‌های خود از کاربران خواهد‌ گرفت، فهرست بلندبالایی از طرفداران و مجموعه‌های دلخواه خانواده‌ها دارد و تعدادی از کاراکترهای محبوب خود از دنیای مارول و جنگ‌ستارگان را به مجموعه‌های تلویزیونی سرویس جدید خواهد آورد. گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل نیز برای هر قسمت از مجموعه‌ی تلویزیونی خود با بازی جیسون موموآ، بیش از 15 میلیون دلار هزینه می‌کند. این مقدار بیشتر از هزینه‌ای است که HBO برای هر قسمت از «بازی تاج‌ و‌ تخت» پرداخت کرده‌بود.
مدیران نتفلیکس می‌دانند که به سرمایه‌گذاری روی مجموعه‌های جدید برای جایگزینی با The Office و Friends مجبور هستند؛ اما این شرکت از‌ قبل برنامه‌ریزی‌هایی برای صرف‌کردن بیش از 15 میلیارد دلار روی محتواهای خود در سال جاری کرده است.
مایکل ناتانسون، تحلیلگر این حوزه‌، در گزارشی پیش از درز اخبار مالی مربوط‌ به نتفلیکس می‌نویسد:
محتوای دیجیتال باعث از‌دست‌رفتن مشترکان نتفلیکس در آمریکا نخواهد‌ شد؛ اگرچه آنان را به‌طور مداوم به سرمایه‌گذاری روی مفاهیم شناخته‌شده و پرریسک‌تر و بازاری با حالت تهاجمی بیشتر ترغیب‌ خواهد کرد و به رقیبان اجازه خواهد‌ داد با کپی‌برداری از رویکرد اولیه‌ی نتفلیکس، مجموعه‌های تلویزیونی خود را بسازند.
براساس گزارش سایت تحلیلی Nielsen، در‌حالی‌که اپل، آمازون، وارنر مدیا و ان‌بی‌سی یونیورسال، در تلاش برای تحت‌تأثیر قرار‌دادن مخاطبان نتفلیکس با پرزرق‌و‌برق نشان‌دادن مجموعه‌های تلویزیونی خود هستند، این شرکت در تلاش است خود را در این شرایط قدرتمند نشان دهد. نتفلیکس در گزارش اخیر خود، آماری از افزایش بینندگان مجموعه‌هایی مانند فصل سوم چیزهای عجیب (Stranger Things) منتشر کرده است که نشان می‌دهد در چهار روز اول پخش، 40.7 میلیون کاربر خانگی به‌ تماشای قسمت‌هایی از این فصل نشسته‌اند.
برپایه‌ی محتویات این نامه، مجموعه‌های مستند تحسین‌برانگیز «زمانی‌ که ما را ببینند» (When They See Us) و Ava DuVernay در چهار هفته‌ی اول نمایش خود بیش از 25 میلیون‌ بار تماشا شده‌اند. نتفلیکس حساب‌ کاربری را مثال می‌زند که حداقل 70 درصد از عناوین این شرکت را تماشا می‌کند. مستند «سیاره‌ی ما» که درباره‌ی طبیعت است، در چهار هفته‌ی اول 33 میلیون بار دیده شده‌ است. برنامه‌ی «قتل مرموز» (Murder Mystery) از آدام سندلر نیز با 73 میلیون بیننده در اولین ماه، یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های نتفلیکس است.
بخش بزرگی از استراتژی نتفلیکس، بالا‌ ماندن در زنجیره‌ی استریم رسانه‌ای برپایه‌ی حفظ برتری در قلمروهایی است که رقبا فعالیت کمتری در آنجا می‌کنند. بیشتر رشد این شرکت در چند ماه اخیر، ازطریق فعالیت در بازارهای جهانی به‌دست آمده‌ است؛ یعنی جایی که هیستینگز در پنج سال گذشته درباره‌ی گسترش نفوذ در آن‌ها صحبت کرده است.
در‌حال‌حاضر، نتفلیکس حضور مؤثری در این مناطق داشته و روی محتوای متناسب با فرهنگ این نقاط سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌ است. سایر شرکت‌ها از راهبردهای سرمایه‌گذاری مشابه درباره‌ی محصولات خود صحبت نمی‌کنند. مدیران نتفلیکس برنامه‌ریزی‌های زیادی برای تزریق منابع و توسعه‌ی محتوای بین‌المللی به‌منظور پیشرو‌بودن در رقابت‌ها کرده‌اند.
هیستینگز درادامه‌ی این نامه نوشته‌ است:
پیش‌بینی می‌کنیم در سه‌ماهه‌ی سوم سال، هفت‌میلیون مشترک ازطریق شبکه‌ی پرداخت جهانی جذب شوند که 6.2 میلیون حساب‌ کاربری مربوط‌ به بازارهای بین‌المللی خواهد‌ بود. پیش‌بینی ما درباره‌ی بازار داخلی برای پیشرفت در جذب مشترکان در سال‌های متوالی، هنوز درحال‌حاضر منوط‌ به کارایی شبکه‌ی پرداخت جهانی در جذب مشتری است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بتسدا جزئیات جدیدی را از Vault 94 بازی Fallout 76 منتشر کرد

شکست فیسبوک در آگاه‌سازی کاربران خود از خطر

TSMC اعتقاد دارد که قانون مور هنوز به پایان راه نرسیده است

عرضه مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین بسته‌های اینترنت همراه کشور توسط شاتل موبایل

مشخصات دوربین گوشی‌های سری Galaxy A مشخص شد

Superhot به نینتندو سوییچ خواهد آمد

آگهی افزاری که مخفیانه وارد سیستم مرکزی ویندوز می‌شود

مبارزه اینستاگرام با انتشار اخبار دروغین

رونمایی از گجت هوشمند جدید اپل تا ماه آینده

ثبت بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین در سال جاری

نرخ انواع تلویزیون‌‌LED در بازار

قیمت بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازار

روسیه شبکه 5G را برای کاربردهای نظامی و امنیتی می‌خواهد

مبارزه نینجا و تیفو در بازی فورتنایت

سازماندهی کارهای روزانه با قابلیت جدید دستیار صوتی گوگل

IBM در سال 2018 بیشترین تعداد پتنت را ثبت کرده است

راست و دروغ قطعی اینترنت چیست؟

در سه‌ ماهه‌ ابتدایی سال جاری چند پیامک ارسال شد؟

تیم ویلیتز به استودیوی Saber Interactive پیوست

پتنت‌های جدیدی برای عینک هوشمند هواوی به ثبت رسید

حذف خودکار پیام‌های توهین‌آمیز در توییتر

چگونه امنیت حساب‌های کاربری خود را ارتقا دهیم؟

مایکروسافت تایید کرد: گرافیک ماینکرفت بالا نمی‌رود

واقعیت مجازی امکان تمرین اخراج کارمندان را فراهم می‌کند

ارتقاء کیفیت چای گیلان با اجرای طرح های نوین در باغات

در کشور بیش از 70 میلیون کاربر اینترنت داریم

آیا مهلت هواوی برای داد و ستد با آمریکا تمدید خواهد شد؟

چه بر سر کالاهای به‌ فروش‌ نرفته آمازون می آید؟

بهترین گوشی‌های مجهز به حافظه رم 12 گیگابایتی را بشناسید

معرفی آخرین عضو مجموعه خاص دسته‌های پلی‌استیشن 4

ابررایانه قدرتمند سیمرغ سال آینده آماده می شود

اپل واچ سری 5 با نمایشگر اولد و بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

بررسی جامع تفاوت‌های سری گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 9

با قابلیت جدید توییتر دیگر نگران مزاحمت‌های دایرکت مسیج نباشید!

تصاویری از نسخه بازطراحی شده هواوی میت X منتشر شد

چگونه عکس ها و فیلم ها را از یک حساب «iCloud » روی رایانه خود بارگیری کنید؟

تبلت تاشو دستپخت کمپانی Dell؛ محصولی خلاقانه این بار با سیستم عامل ویندوز 10

چگونه نگارش هوشمند آینده زبان انسان را تهدید می‌کند؟

مایکروسافت کاهش سرعت پردازنده در محصولاتش را تأیید کرد

قابلیت محافظ چشم به گوشی جدید هواوی اضافه شد

مقایسه سرعت عملکرد و تصاویر ثبت شده دو میان رده چینی خوش نام

چگونه از طریق کامپیوتر گوشی اندرویدی خود را کنترل کنیم؟

اوپو رینو 2 با قدرت زوم بالا ارایه خواهد شد

اینستاگرام مشغول تست امکانات جدید و جذاب برای استوری‌ها است

ایسوس نمایشگر 43 اینچی قدرتمند و گران قیمت خود را عرضه کرد!

معمای حفره مرموز پرچمداران سری نوت سامسونگ حل شد

تاریخ انتشار بازی جذاب Telling Lies منتشر شد

شبکه‌های اجتماعی به دختران بیشتر آسیب می‌زنند یا پسران؟

واقعیت مجازی ترس از پرواز را از بین می‌برد

معرفی شیاطین سرخ PowerColor با تراشه‌های RX 5700/XT