نسیم گیلان

آخرين مطالب

حذف لایک‌های اینستاگرام چه تاثیری روی اینفلوئنسرها دارد؟ علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
حذف لایک‌های اینستاگرام چه تاثیری روی اینفلوئنسرها دارد؟
٤٠
٠
دیجیاتو / اینستاگرام همانطور که وعده کرده بود نمایش لایک ها را در برخی کشورها غیرفعال کرده است. این یعنی اینفلوئنسرها و افرادی که در این شبکه اجتماعی به تبلیغ محصول و سرویس می پردازند، دیگر نمی توانند از معیارهایی مانند تعداد لایک برای اثبات تعامل کاربران استفاده کنند و باید به دنبال روش های جایگزین مانند آمار فروش کالاها باشند.
کمپانی تحت مالکیت فیسبوک چند ماه قبل اعلام کرده بود این آزمایش را برای ایجاد محیطی با فشار کمتر روی مخاطبان انجام می دهد.
در این صورت کاربران خود قادر به مشاهده تعداد لایک پست هایشان خواهند بود اما نمی توانند ببینند محتویات صفحه دیگران چقدر لایک شده است. «Adam Mosseri»، مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرده هدفشان این است که محیط اینستاگرام کمتر شبیه مسابقه باشد.
شکل گیری یک محیط سالم تر از نتایج چنین تصمیمی خواهد بود. متخصصان بازاریابی اعلام کرده اند چنین اتفاقی برندها را ترغیب خواهد کرد تا پست های اینفلوئنسرها را به کمک رسانه ها پشتیبانی کنند و بیشتر به استوری های اینستاگرام روی بیاورند؛ تصاویر و ویدیوهایی که تنها برای مدتی محدود در این سرویس باقی می مانند.
علاوه بر این حذف لایک های اینستاگرام می تواند باعث شود کیفیت محتویات تولید شده توسط اینفلوئنسرها بالاتر رود، زیرا تعداد لایک های آن ها دیگر تنها معیار قضاوتشان توسط برندها نخواهد بود. بازاریابان همچنان می توانند تعداد دنبال کننده های یک حساب را مشاهده کنند، اما این عدد معیار درستی برای تشخیص سطح تعامل کاربران با آن فرد نخواهد بود.
آژانس تبلیغاتی اینفلوئنسرها در کانادا بعد از حذف لایک ها در نسخه کانادایی اینستاگرام برای اینفلوئنسرهای این کشور پرسشنامه ای تنظیم کرده تا تاثیرات آن را متوجه شود.
از حدود 100 نفری که به پرسش ها پاسخ دادند، 62 درصد افراد اعلام کردند میزان زمانی که برای تولید محتوا صرف می کنند با گذشته تفاوتی نکرده و تغییرات صورت گرفته را مثبت ارزیابی می کردند. به نظر آن ها حذف لایک های اینستاگرام می تواند منجر به تولید محتوای باکیفیت تر در این شبکه اجتماعی شود.
اتکای کمتر روی لایک ها
«Ryan Detert»، رئیس یکی از شرکت های بازاریابی اینفلوئنسرها به نام «Influential» اعلام کرده این اتفاق می تواند منجر به از بین رفتن بازار لایک های تقلبی در اینستاگرام شود، زیرا مقدار لایک های یک پست دیگر معیار با ارزشی برای سنجش تعامل کاربران نخواهد بود.
البته به گفته او همین حالا هم میزان تعامل کاربران برای مشتری های شرکت او از اهمیت زیادی برخوردار نیست. شرکت تحت مدیریت او با برندهای بزرگی مانند «پپسی» و «مک دونالد» همکاری داشته است.
«یک سال و نیم گذشته بیشتر شبیه یک پروسه آموزشی بوده است، مشتریان ما همین حالا هم برای اعداد مربوط به مشارکت کاربران ارزش زیادی قائل نیستند و به آن ها بیشتر به چشم یک اتفاق جانبی نگاه می کنند.»
زمان صرف شده در پلتفرم، تعداد بازدیدها و دیگر متغیرها معیار کلیدی می شوند
به گفته او کمپین هایی که شرکت او با مشتریانش برپا کرده بیشتر بر فروش واقعی یا آنلاینی تمرکز دارند که از سمت پست های اینفلوئنسرها هدایت شده اند.
ابزارهایی وجود دارند که شرکت ها از طریق آن ها می توانند متوجه شوند که فروششان به دلیل تبلیغاتشان در صفحات اینفلوئنسرها بوده یا از منابع دیگر نشات گرفته. او گفته شرکتش با رسانه ها نیز همکاری زیادی دارد تا به کمک آن ها پست اینفلوئنسرها بیشتر دیده شود و به دست طیف وسیع تری از مخاطبان برسد.
اینستاگرام ماه قبل اعلام کرد تغییراتی در راه است که به تبلیغ کننده ها اجازه می دهد پست های اینفلوئنسرها را به شکل پولی ترقی دهند. قبل از این برندها تنها قادر بودند پست های اینفلوئنسرها را روی صفحات خودشان یا صفحات حساب های دیگر به اشتراک بگذارند.
«Bob Gilbreath»، مدیر کل یک شرکت بازاریابی اینفلوئنسرها و شبکه های اجتماعی به نام «Ahalogy»، اعلام کرده پیاده سازی این مدل باعث می شود برندها و آژانس های بیشتری از آن استفاده کنند و اینستاگرام بتواند سود بیشتری از مقادیر کلانی که در این شبکه به منظور تبلیغات خرج می شود، برای خود کنار بگذارد. به گفته او: «اگر افراد بیشتری از این مدل پولی استفاده کنند، نتیجه این خواهد بود که به اینستاگرام سهم بیشتری خواهد رسید.»
روی آوردن به ویدیوها
«داوود شادپور»، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت تبلیغاتی «سوشیال نیتیو» گفته حذف لایک های اینستاگرام کاملا در راستای سیاست این شرکت و فیس بوک برای سوق دادن کاربران به سمت استفاده از قابلیت استوری های این شبکه اجتماعی است. وی در این باره می گوید:
هدف فیسبوک و اینستاگرام این است که کاربران را مجبور به استفاده از استوری ها کنند، زیرا به باور آن ها آینده در دست ویدیوهای کوتاه است، نه تصاویر ثابت یا فیدهای خبری. به همین علت آن ها در پی این هستند که نرخ مشاهده ویدیوها توسط کاربران، ساخت ویدیوها توسط تولید کننده ها و بازگشت سرمایه تبلیغ کنندگانی که از ویدیوها استفاده می کنند را افزایش دهند.
با باور شادپور حتی اگر این شبکه اجتماعی اقدام به حذف لایک ها نمی کرد، ارزش آن ها رفته رفته از بین می رفت. او صحبت هایش را اینطور ادامه داد:
با حذف لایک های اینستاگرام و برداشته شدن تمرکز کاربران از روی آن ها، تولیدکنندگان محتوا مجبور به تولید محتوای خلاقانه تر و حرکت به سمت ویدیوها خواهند بود. با این تغییر، معیارها نیز باید عوض شوند. زمان صرف شده در پلتفرم، مشارکت، تعداد بازدیدها و دیگر متغیرها به عنوان مشخصه های کلیدی عملکرد شناخته خواهند شد.
از نظر او حذف لایک های اینستاگرام تولید کننده ها را به تولید محتوای باکیفیت تر ترغیب می کند. بدون تاثیر مفرح تعداد لایک ها، علاقه برخی کاربران به این شبکه اجتماعی ممکن است از بین برود.
افراد دیگری هم ممکن است تصور کنند حذف لایک های اینستاگرام باعث می شود کاربران زمان کمتری را در این شبکه اجتماعی سپری کنند. به گفته برخی دیگر چنین اتفاقی می تواند نحوه تعامل کاربران با برنامه را دستخوش تغییر کند.
«Oliver Yonchev»، سرپرست مدیریت بخش آمریکایی شرکت «The Social Chain» گفته این اتفاق می تواند باعث شود کاربران اینستاگرام محتوای بسیار بیشتری به اشتراک بگذارند.
از نظر او دلیل اینکه همین حالا کاربران پست های بیشتری منتشر نمی کنند این است که هربار که این کار را انجام می دهید، کیفیت پستتان به شدت توسط فاکتوری به نام تعداد لایک ها قضاوت می شود.
با حذف لایک های اینستاگرام، این فشار نیز از روی کاربران برداشته می شود. در نتیجه آن ها محتوای بسیار بیشتری به اشتراک خواهند گذاشت که نهایتا زمان سپری شده در این شبکه اجتماعی را افزایش می دهد. این یعنی تبلیغات بیشتری هم به مخاطبان نشان داده خواهد شد.
ارتباطی عمیق تر
«Quynh Mai»، موسس و مدیرعامل آژانس دیجیتال «Moving Image & Content»، گفته آینده ای که در آن لایک های اینستاگرام حذف شده اند باعث می شود برندها و اینفلوئنسرها برای ساخت یک اجتماع در این پلتفرم تلاش بیشتری کنند.
وی در این باره می گوید: «همواره می بینیم اینفلوئنسرهایی که در شبکه های اجتماعی دیگر مشغولند، قادر به ساخت برند، شغل و کسب و کار بر مبنای تاثیر گذاری خود هستند. زیرا ساز و کار آن شبکه ها بر مبنای ساخت اجتماع، پاسخ به کامنت ها، خواندن نامه طرفداران در یک ویدیو و تعامل عمیق با مخاطبان است. اما تعامل با مخاطبان در اینستاگرام بر مبنای لایک و ایموجی ها ساخته شده که معیاری بسیار سطحی برای یک اجتماع به شمار می رود.»
ستاره های یوتیوب مانند «Jeffree Star» هنگام معرفی یک محصول جدید یا برگزاری مراسم می توانند هیجان بسیار زیادی بین مخاطبانشان ایجاد کنند، زیرا عمیقا تعامل دارند.
«اما در فیسبوک و اینستاگرام چنین اتفاقی نیفتاده است. امیدوارم با حذف لایک های اینستاگرام برندها و اینفلوئنسرها مجبور شوند برای ساخت یک اجتماع زمان صرف کنند و تنها به دنبال جذب طرفدار نباشند. افراد این نسل بسیار متفاوت هستند، آن ها می خواهند رای دهند، آن ها می خواهند بخشی از گفتگو باشند.»

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/106286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم