نسیم گیلان

آخرين مطالب

پنجمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی بندرانزلی آغاز به کار کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- مسئول اداره فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندرانزلی روز سه شنبه در این ارتباط اظهار کرد: پنجمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی با هدف بازیابی و احیای فرهنگ انزلی و با رویکرد های مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، گردشگری ، محیط زیستی و اجتماعی آغاز به کار کرده است.

حامد سمیعی با بیان اینکه جشنواره گل دهی لاله های تالابی انزلی بزرگترین رویداد فرهنگی گیلان محسوب می شود افزود: پس از برگزاری رویداد شب فرهنگی و اختتامیه نمایشگاه سینمای جوان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی، پاسداشت روز ملی دریای کاسپین با برگزاری مسابقه ساخت مجسمه های شنی ، برگزاری ورزش های آبی، مسابقه طناب کشی، برنامه های متنوع برای کودک و خانواده ، کارگاه نقاشی سرامیک ، جانمایی مبلمان بازیافتی، روستا گردی، بازی های بومی محلی، تورنمنت استانی داژبال، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، ترامبولین، انزلی گردی،کارگاه جواهر سازی، برگزاری پیاده روی خانوادگی، مسابقات کبدی،کارگاه نقاشی سرامیک و دعوت از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در شبهای اخر این جشنواره از برنامه های متنوع پنجمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی است .

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در محل برگزاری این جشنواره تاکید کرد: حضور چهره های نامدار کشور در این جشنواره می تواند برای گردشگران و شهروندان بندرانزلی جذاب باشد و در این جشنواره زمینه های لازم برای افزایش شور و نشاط اجتماعی مردم فراهم شده است.

سمیعی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوعات زیست محیطی در کنار پرداختن به برنامه های فرهنگی تصریح کرد: جشنواره گلدهی لاله های تالابی از بدو شروع کار خود از نخستین جشنواره در تلاش بوده علاوه بر بازگویی مجدد و توجه بیش از پیش به موضوعات و مشکلات مربوط به محیط زیست به پیشینه فرهنگی بندرانزلی نیز پرداخته شود.

مسئول اداره فرهنگی و ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر انزلی همچنین گفت: باید با فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت های فرهنگی به نقطه ای رسید که بازیابی فرهنگی مان جلوه مثبتی داشته باشد و نهاد های مختلف با مشارکت مردم در حوزه های فرهنگی و محیط زیستی باعث شوند که در کنار برگزاری این جشنواره شاهد اتفاقات خوبی در همه زمینه ها در این شهر ساحلی باشیم.

سمیعی ادامه داد: یقینا پایان این جشنواره پایان ماجرا نخواهد بود و دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی آمادگی حضور جوانان با استعداد و توانمند و فعالان اجتماعی در دبیرخانه دائمی جشنواره گلدهی لاله های تالابی را دارد تا از هم اکنون برای برگزاری جشنواره ششم آمادگی داشته باشد.

به گفته سمیعی توجه ویژه مسئولان استان خصوصا استاندار گیلان برای فراهم سازی شرایط لازم در راستای ثبت ملی جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی و برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ای و بین المللی با استفاده از ظرفیت های کشورهای حاشیه دریای خزر ضرورت دارد.

سمیعی با تشکر از همه منتقدانی که دلسوزانه و منصفانه نکات قابل توجه را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره گوشزد می کنند، افزود: نقد اگر منصفانه باشد باید به آن پرداخت و پس از بررسی به عنوان سرلوحه کار قرار داد اما برخی انتقادات ، منصفانه نیست و نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد اما دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی برای همه انتقادات منصفانه و غیر منصفانه به عنوان نظر مردم احترام قائل است.

وی تاکید کرد: تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله های تالابی  بر این است که نگاه عموم مردم نسبت به این جشنواره واضح و شفاف باشد و بدانند چه اتفاقاتی در خلال برگزاری این جشنواره در شهر رخ می دهد .

سمیعی به انتقاد برخی از افراد در خصوص هزینه های میلیونی برای این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه کردن برای فرهنگ و برنامه های فرهنگی سرمایه گذاری در راستای زیرساخت های فرهنگی است و برای بازگشت به هویت درخشان فرهنگی شهر اولین ها به عنوان هدف نهایی این جشنواره باید سرمایه گذاری کرد.

مسئول اداره فرهنگی ورزشی، اجتماعی شهرداری بندرانزلی همچنین بیان کرد: با نگاهی به تقویم برنامه های پنجمین جشنواره می توان دریافت که این جشنواره در چه بخش هایی و با چه رویکردی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه نخستین اولویت جشنواره گلدهی لاله های تالابی، صرفه جویی در هزینه هاست گفت: تلاش اعضای این دبیرخانه ، تحقق هدف احیای فرهنگ و پیشینه فرهنگی بندرانزلی است.

سمیعی با اشاره به حضور بیش از دو میلیون نفر مسافر و گردشگر در ایام سفرهای تابستانه در بندرانزلی تاکید کرد: شاید انزلی در خصوص تاریخی بودن شهر جوانی باشد اما ریشه های فرهنگی آن بسیار عمیق و وسیع است و باید انزلی را در حوزه های مختلف فرهنگی به عنوان سکوی پرتاب ملت ایران دانست چرا که انزلی را از گذشته به عنوان دروازه اروپا می شناسند .

به گزارش ایرنا، وسعت تالاب انزلی که زمانی حدود 20 هزار هکتار بود اکنون به شدت کاهش یافته و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از خشک شدن بخش عظیم آن خبر داده است. طی سه دهه گذشته به دلیل ورود حجم زیادی از رسوبات و رشد بی رویه گیاهان مهاجم میانگین عمق آب تالاب انزلی از 11 متر به کمتر از دو متر و در مناطقی حتی کمتر کاهش پیدا کرده است.
افزون بر مقادیر زیادی سم و کود شیمیایی، روزانه بیش از 400 هزار متر مکعب فاضلاب وارد تالاب بین المللی انزلی می شود.
علاوه بر این سازه های غیرضروری و کارشناسی نشده و قطع جریان طبیعی آب ، گیاهان مهاجم وارداتی ، تجاوز به حریم تالاب و کاهش آب دریای خزر حال تالاب زیبای انزلی را به شدت وخیم و نیازمند درمان فوری و جدی نموده است.
جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی تا 26 شهریور از ساعت 21 تا 24 در مجتمع گردشگری شهرداری واقع در طرح ساحلی پاسداران برپاست .

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/110524/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه سیاهمزگی فومن

تظاهرات حمایت از مردم غزه و پاسخ به اسرائیل در گیلان برگزار می‌شود

72 هزار گیلانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن

برگزاری اولین حراج خرده فروشی سال 1403 در گیلان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه سیاهمزگی

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

شعر خوانی دختر شیرین زبان