نسیم گیلان

آخرين مطالب

کارشناس ارشد مسائل منطقه خبر داد:

تجزیه کشور‌های منطقه هدف گذاری آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به تجزیه کشور‌های منطقه بر اساس دین و مذهب، نژاد و قومیت و 5 هدف گذاری آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ گفت: آمریکا با 7 تریلیون هزینه در منطقه شکست خورده است.
به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، سید هادی سید افقهی امروز در همایش استانی "تبیین گام دوم انقلاب در پیشبرد مقاومت اسلامی" رشت با بیان اینکه طبق صحبت ترامپ کشور آمریکا در منطقه غرب آسیا هفت تریلیون دلار هزینه کرده اظهار کرد: تمام طرح‌های آمریکایی‌ها در منطقه با شکست مواجه شده است.
این کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: دشمن دارای تنوع رسانه‌ای اقتصادی و سیاسی در منطقه است و ما در مقابل آن‌ها دارای حقانیت، استقامت و پایداری ملت هستیم.
وی با بیان اینکه اولین عنصر پیروزی و پایداری حقانیت است گفت: آمریکا با تمام دنیا دشمن است و این را در سه سطح بین المللی، غرب آسیا و با ما در زمان رقابت با کلینتون به عنوان شعار "آمریکا اول"، بیان کرد.
این استاد دانشگاه با اعلام اینکه شعار ترامپ در واقع اعلام جنگ علیه کل دنیا تبیین شد گفت: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، خروج از سازمان فرهنگ یونسکو، خروج از واقعه زیست محیطی، خروج از معامله منع گسترش‌های میان برد والستیک هسته ای، تهدید به خروج از معامله دادگاه‌های کیفری، خروج از پیمان بین المللی تجارت اسلحه، خروج از کنوانسیون مهاجرت سازمان ملل و خروج از پیمان تجارت از نشانه‌های دشمنی آمریکا با تمام جهان است.
افقهی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو و اعلام قدس به عنوان پایتخت یکپارچه اسرائیل، الحاق سرزمین‌های اشغالی و ارتفاعات جولان سوریه به رژیم صهیونیستی، طرح معامله قرن برای نابودی فلسطین توسط آمریکا در منطقه غرب آسیا ادامه داد: قطع کمک‌های آمریکا به آژانس کمک به آوارگان فلسطینی و عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب نیز از دیگر اقدامات آمریکا است.
وی با بیان اینکه آمریکا مرتب مانور میزند و حضور نظامی دارد اظهار کرد: سه مرکز شامل کاخ سفید، کنگره آمریکا و اتاق هیات اندیشه ورزی علیه ایران برنامه ریزی میکنند و همچنین آمریکا با حضور سیاسی یک منظومه سیاسی، دینی_رسانه‌ای در منطقه ایجاد کرده اند.
کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به تجزیه کشور‌های منطقه بر اساس دین و مذهب، نژاد و قومیت و 5 هدف گذاری آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ گفت: آمریکا با 7 تریلیون هزینه در منطقه شکست خورده است.
وی با بیان اینکه فعالیت هایی، چون خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم علیه ایران، تحمیل دوازده شرط برای بازگشت به میز مذاکره، به راه انداختن جنگ روانی و جنگ اقتصادی علیه آمریکا علیه ایران ادامه داد: تروریست خواندن سپاه پاسداران، تخریب در داخل ایران از طریق جاسوسان، تجاوز پهپاد غول پیکر به حریم هوایی ایران و سرنگونی آن از دیگر اقدامات آمریکا علیه ایران است.
این استاد دانشگاه با اعلام اینکه آمریکا دو فضاسازی بین المللی علیه ما شامل کنفرانس "ورشو" و کنفرانس امنیتی مونیخ شکل داده افزود: رهبر انقلاب اخیرا این زمان را دوران افول آمریکا میدانند و هم اکنون برخی در حال بررسی پروژه‌هایی از قبیل علت افول آمریکا هستند.
کارشناس ارشد مسائل منطقه با تاکید بر سه پیش فرض جنگ، مذاکره و ایستادگی در برابر تحریم‌ها برای مواجهه با آمریکا گفت: بحث مذاکره شبهه انگیز و بحث مقاومت درست است پس عقلا و حکما مقاومت را انتخاب میکنیم که هزینه کمتری دارد.
محمد خوش چهره کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه این همایش با بیان اینکه تشکیل جمهوری اسلامی در مقطعی بود که جنگ دو قطبی و شعار نه شرقی، نه غربی جمهور اسلامی پررنگ بود اظهار کرد: در شرایط سخت و بحرانی، ایرانی با منابع حیاتی خدادادی شکل گرفت که دائما دشمنان علیه آن فتنه انگیزی می‌کنند.
این استاد دانشگاه، دستاورد برجام را مشخص شدن غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دانست و افزود: ایران یک بازار 80 میلیونی با منابع فراوان است، اما 95 درصد روغن نباتی، 50 درصد برنج، میوه و چای که امکان تولید در داخل دارند وارداتی است؛ پس اینکه ذوق زده شویم و برجام را راه نجات بدانیم اشتباه است.
وی با اشاره به رکود سنگین مسکن خاطرنشان کرد: مبحث رکود مسکن ارتباطی به برجام ندارد و به بخش اشتغال‌ساز جامعه مرتبط است.
خوش چهره با اشاره به معضل بیکاری و رفع موانع از راه تولید ملی برای حل مشکل اشتغال تصریح کرد: هویت اقتصاد ملی همان تولیدملی است، اگر تولید ملی و در پی آن ارزش پولی بیشتر شود درآمد ملی که سهم مردم است بالا می رود.
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت‌ها 95 درصد درآمد مالیاتی دارند و به این دلیل موانع راه تولید را برمی دارند تا درآمد خود را تامین کنند ادامه داد: اقتصادی که بیشتر درآمد آن از خام فروشی نفت شکل گرفته یک اقتصاد آسیب پذیر است.
وی ادامه داد: سه کانون فساد جدی شامل ارز، نظام بانکی و زمین خواری جامعه را ملتهب کرده و علاوه بر جنگ اقتصادی در تهاجمات فرهنگی نیز قرار داریم؛ کشور نه با آزمون و خطا بلکه با تدبیر و عقل و حرکت می کند.
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با تاکید بر مورد هدف قرار گرفتن پول ملی در جنگ اقتصادی افزود: بانک مرکزی وظیفه حفظ ارزش پول ملی را دارد و برخی به اسم اضافه کردن ارز با شعار صادرات اجازه دادند دشمن پول ملی را هدف قرار دهد.
استاد دانشگاه ادامه داد: اگر در مجلس افراد منفعت‌طلب حضور یابند از این مجلس اصلاح بیرون نمی‌آید، قوه قضاییه نیز با تأخیر وارد شد و در پیشگیری ضعیف عمل کرد، اما اکنون خوب کار می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/111687/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این وسیله یک نجات غریق در مواقع اضطراری است

آقایان عزیز با این روش‌ها از موهایتان مراقبت کنید!

استاندار لرستان به تماشای بازی فوتبال خیبر و شهرداری آستارا رفت

لیگ یک؛ هر سه شانس صعود پیروز شدند

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

4 ترفند خانه داری که هر خانمی باید بدونه

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

قله حماقت چیست؟

نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا

سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد

عکس/ برداشت چای بهاره از باغات گیلان

پلیس رشت مانع خودسوزی زن 50 ساله شد

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

حباب‌های مرموز در داخل زمین

«بزرگداشت مریم میرزاخانی» در اصفهان برگزار می‌شود

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

پلیس مانع خودسوزی زن 50 ساله شد

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

بنای ما بر حمایت جدی است

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

جهان در شوک اتمی؛ روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

کودک‌ربایی از گیلان تا خلخال

اجرای 197 مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان

بارش شدید باران در رشت

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

زمین چگونه شگل گرفت؟

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

سوم خرداد نماد سرافرازی ملت ایران است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

آزمایشی به زیبایی خورشید

کاراکتر «دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی» رونمایی شد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

فرهنگ سازی در سبک زندگی و تغذیه سالم نیاز ضروری امروز است

میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد

انهدام یک شرکت هرمی در استان گیلان

همدردی باشگاه هوادار با آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی گیلان

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

گریه ای افتاد در من بی امان

پیش بینی بارش ها و دمای هوا تا آخر خرداد

با این تی‌شرت دیگر هنگام ورزش به بطری آب نیاز ندارید

رآکتور همجوشی هسته‌ای WEST رکورد زد؛ حفظ پلاسمای 50 میلیون درجه‌ای به‌مدت 6 دقیقه

تصاویری از ایستگاه فضایی با لنز 6000 میلیمتری از فاصله 400 کیلومتری

اسپیس ایکس از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی خود رونمایی کرد