نسیم گیلان

آخرين مطالب

امام جمعه بندرانزلی:

برای تالاب انزلی که آسیب های فراوانی دیده باید گریه کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: برای تالاب انزلی که آسیب های فراوانی دیده و به هر نحوی مورد دستبرد قرار می گیرد و در حال خشک شدن است باید گریه کرد.
به گزارش ایسنا - منطقه گیلان، حجت السلام والمسلیمن شمس الدین در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی ضمن دعوت همه به تقوای الهی، عنوان کرد: پیغمبر اکرم(ص) فرمودند «تقوای خدا را پیشه کنید و اگر از شما گناهی سر زد این گناه را با انجام کار نیکی جبران کنید»؛ توبه و استغفار هم کار نیک است و گناه را پاک می کند.
خطیب جمعه شهرستان بندرانزلی ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع) که با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز از اسارت گاه های صدام افلقی به میهن اسلامی مصادف شده است، اظهار کرد: 26 مرداد ماه روز بسیار فرخنده و مبارک برای آزادگانمان خصوصا خانواده های عزیزشان است.
امام جمعه بندرانزلی با اشاره به 28 مرداد روز کودتای ننگین علیه دولت ملی دکتر مصدق، عنوان کرد: خیانت هایی که آمریکایی ها و انگلیسی ها در کشور کردند و نقاط ضعفی که وجود داشت، عبرت آمیز می باشد و لازم است جوانان همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانه گام دوم بیان کرده اند، تاریخ کشور را مطالعه کنند و نسبت به گذشته کشور آگاهی داشته باشند زیرا برای امروز و آینده قطعا موثر خواهد بود.
حجت السلام والمسلیمن شمس الدین با بیان اینکه روز سه شنبه 29 مرداد مصادف با عید سعید غدیر خم، بزرگترین عید اسلامی است، تصریح کرد: این عید منحصر به شیعه نیست اما برای ما یک افتخار و ارزش بسیار بی بدیل است؛ غدیر یک حقیقتِ انسان سازِ تعالی بخشِ وحدت آفرینِ عدالت محور است.
وی تاکید کرد: اگر در امت اسلام مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) همانگونه که خداوند متعال مقدر فرموده انجام شود، امامت و ولایت محور وحدت در جامعه است.
خطیب جمعه شهرستان بندرانزلی افزود: حق غدیر زمانی ادا می شود که تمام انسان ها، حداقل مسلمانان حول محور امامت و ولایت مجتمع شوند تا ثمره و لذت حاکمیت ولی الهی را درک و لمس کنند.
امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امروز در قبال این رویداد مهم تاریخی مسئولیت سنگینی داریم، خاطرنشان کرد: هر کسی باید به نحوی حداقل با حضورش برای باعظمت و باشکوه کردن مجلس غدیر که نماد شهرستان است، تلاش کند؛ در شهرستان برای شب عید ستاد غدیر برنامه ریزی شده و برای نخستین بار جشن شهرستانی برگزار می شود.
حجت السلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: جشن لاله های تالابی هم با این ایام مقارن شده بود که در شب عید غدیر برگزار نخواهد شد و به شب بعد موکول می شود؛ در رابطه با جشن لاله های تالابی قبلا نظراتمان را به اعضای شورا در جلسات مختلف بیان کرده ایم و در حد مقدورات رعایت کردند.
وی افزود: باید در مراسم و برنامه ها سعی کرد سنت های خوبی باقی گذاشته شود و سنت هایی که احیانا هیچ توجیه و خاصیتی ندارد را خیلی بزرگ نکرد؛ برنامه لاله های تالابی برای ایجاد حساسیت و جلب توجه نسبت به آسیب ها و روند نابودی تالاب است، جشن و شادی چه توجیهی دارد؟
خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: برای تالاب انزلی که آسیب های فراوانی دیده، به هر نحوی مورد دستبرد قرار می گیرد و در حال خشک شدن است باید گریه کرد و اگر جشنی هم قرار است برگزار شود یک شب؛ اگر در شرایط عادی اقتصادی هم بودیم الزامی نداشت برای چنین جشنی در شب های متمادی هزینه شود.
امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: تاسف بار این است که معمولا در برابر این قبیل مراسم ها نسبت به مناسبت ها و جشن های دینی ملی و انقلابی ما هیچ اقدام در شانی نمی شود؛ با این کار رفته رفته فرهنگ جامعه ما عوض شده و از ارزش های دینی دور می شود.
حجت السلام والمسلمین شمس الدین عنوان کرد: هدف از این مطالب، نفی جشن های شادی نیست بلکه این مراسم ها باید همسو با اهداف و ارزش های دینی جامعه باشد، اکثر افرادی که این برنامه ها را برگزار می کنند مومن و انقلابی هستند اما مسئولان باید توجه داشته باشند شاید برخی با واسطه هایی در پشت پرده برای تغییر فرهنگ و سبک زندگی ما طراحی داشته باشند و جامعه را به سمتی ببرند که دیگر بازگشت آن به سمت و سوی صحیح به راحتی میسر نباشد.
خطیب جمعه شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: جشن ها و مناسبت های ملی و دینی مورد توجه و در برنامه های دستگاه های مختلف و ادارات قرار بگیرد؛ مسئولان، مومنین و همه افراد در شهرستان، روستاها و مساجد و هیات های مذهبی توجه داشته باشند جمعیت شما و شکوه جشن امیرالمومنین از این قبیل جشن ها کمتر نباشد.
حجت السلام والمسلیمن شمس الدین در ادامه مباحث عنوان کرد: در دیداری که نیروها و گروه های جهادی با مقام رهبری داشتند، بیانات ایشان واضح بود و در این رابطه نیاز به تشریح نیست؛ گاهی سوال می شود چرا ما پس از گذشت چهل سال از انقلاب هنوز در کشور محرومیت داریم؛ کشور ما پس از انقلاب برای رفع محرومیت های به جا مانده از رژیم طاغوت بسیار تلاش کرده و این کوشش ها قابل مقایسه با کل دوره های قبل از انقلاب حتی دوره پهلوی نیست.
وی تصریح کرد: کشور طی این چهل سال علی رغم جنگ تحمیلی و آسیب هایی که به زیرساخت های کشور وارد کرد، همچنین توطئه های دشمنان، با تحریم های ظالمانه ای مواجه بود و در عین حال حوادث غیر مترقبه چون سیل، زلزله و ... هر ساله خسارات زیادی به کشور وارد می کند که توان دستگاه های متولی از لحاظ بودجه یا نیروی انسانی پاسخگوی رفع این مشکلات نیست، لذا لازم است گروه های جهادی حضور داشته باشند.
خطیب جمعه بندرانزلی بیان کرد: در کنار این مشکلات و موانع، بعضی از دستگاه ها و مسئولان نیز کارآمدی، انگیزه و تلاش لازم را ندارند و گاها مسائل فرعی را اصلی و بالعکس در اولویت قرار می دهند؛ این گروه های جهادی منشا خدمات فراوانی هستند، دوازده هزار و 104 گروه جهادی در کل کشور متشکل از گروه های دانشجویی، بسیجی، روحانیون، کارمندان، پزشکان و اقشار مختلف در کنار همه دستگاه ها مشغول محرومیت زدایی هستند که ان شاء لله مردم هم در کنار آنها فعال خواهند شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/111861/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی