در جمع خبرنگاران مطرح شد:
راهیابی300اثر به جشنواره جابربن حیان/3میلیون دانش آموز شرکت کردند
فرهنگي
بزرگنمايي:
نسیم گیلان - انزلی- سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرکت سه میلیون و 400 هزار دانش آموز در جشنواره جابربن حیان، گفت: 300 اثر به مرحله ملی راه یافتند.
به گزارش خبرنگار مهر ، سید جواد حسینی صبح شنبه در حاشیه جشنواره جابربن حیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنوره هشتمین دوره برگزاری جشنواره جابربن حیان است، اظهار کرد: بیش از 3 میلیون و 400 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و در پایههای چهارم و پنجم و ششم در این جشنواره شرکت کردهاند.
حسینی افزود: از این تعداد حدود 300 اثر به سطح ملی راه یافتند که در رشتههای مختلف پژوهشی و دست سازهها امروز تجلیل می شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین است، گفت: در این بند به نوآوری، تحقیق و کارهای عملی و مهارتی برای دانش آموزان تأکید شده که با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان همراه شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنوارهها زمینهای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری معظم است برگزار می شود.
وی با بیان اینکه راه ورود به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر کردن دانش آموزان در دوره ابتدایی است، بیان کرد: پیرامون چنین موضوعاتی این جشنواره با آموزههای علمی برای دانش آموزان به ویژه در حوزه علوم و در بحثهای مهارتی و دانشی برگزار می شود و این دو به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کمک می کند.
حسینی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش 13 جشنواره و مسابقه مختلف در سطح کشور برگزار می کند، افزود: در عرصه هنر بیش از 70 رشته هنری با شرکت 10 میلیون دانش آموز، در عرصه قرآن، عترت و نماز با بیش از 9 میلیون شرکت کننده و در عرصههای ورزشی، علمی و نوجوان و جوان خوارزمی بخشی از این جشنوارهها و مسابقات است که سبب ایجاد بستری مناسب برای کشف و بروز استعدادهای دانش آموزان می شود.
-
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۲۷
-
۱۰۲ بازديد
-
-
نسیم گیلان
لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/111957/