نسیم گیلان

آخرين مطالب

اپل میلیون ها شغل در آمریکا ایجاد کرده است علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
اپل میلیون ها شغل در آمریکا ایجاد کرده است
٠
٠
زومیت / اپل در گزارشی جدید ادعا کرد که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد 2/4 میلیون شغل در آمریکا تأثیر دارد.
اپل یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین کارفرماهای دنیای فناوری خصوصا در آمریکا محسوب می‌شود. آن‌ها مراکز مدیریت و عملیات اصلی خود را در شهرهای متعدد آمریکا توزیع کرده‌اند و کارشناسان متعددی هر روزه برای استخدام به این شرکت مراجعه می‌کنند. شرایط کاری مناسب در کنار مزایا و اعتباری که اپل به کارمندان می‌دهد، کمپ کوپرتینو را به مقصدی آرمانی برای بسیاری از افراد تبدیل می‌کند. البته شرایط کاری برای اپل هم مانند بسیاری سازمان‌های بزرگ جهانی دشواری‌های خاص خود را دارد، اما به‌هرحال آن‌ها امروز 2/4 میلیون شغل به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم تنها در آمریکا ایجاد کرده‌اند.
جدیدترین گزارش اپل که تعداد شغل‌های مستقیم و غیرمستقیم را بیش از دو میلیون بیان می‌کند، طبق ادعای شرکت چهار برابر آماری است که هشت سال پیش ارائه می‌شد. به‌علاوه آن‌ها ادعا می‌کنند که به‌صورت مستقیم 350 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا کمک خواهند کرد. کوپرتینویی‌ها با افتخار به آمارهای کنونی،‌ مقاله‌ای اختصاصی در وب‌سایت رسمی خود منتشر کردند که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم. در این مقاله تمرکز زیادی روی اشتغال‌های غیرمستقیم در شرکت‌های همکار اپل شده است.
33 سال پیش، پنج دوست در یک آشپزخانه در تولسا اوکلاهاما با هم دیدار کردند. آن‌ها تصمیم گرفتند تا یک شرکت جدید تأسیس کنند. در میان آن‌ها اندی مک‌کی، مدیر شرکت Maccor و همسرش هلن (مدیر کنونی منابع انسانی) حضور داشتند. امروز در فاصله‌ی تقریبا یک کیلومتری از آن آشپزخانه،‌ سایت تولیدی Maccor با مساحت بیش از هفت هزار متر مربع قرار دارد و به‌عنوان یکی از برترین سازنده‌های سیستم تست باتری در جهان شناخته می‌شود.
مکور یکی از 9 هزار تولیدکننده‌ی آمریکایی است که اپل در سال 2018 در مجموع 60 میلیارد دلار به آن‌ها پرداخت و 450 هزار شغل ایجاد کرد. اپل در مجموع باعث ایجاد 2/4 میلیون شغل در 50 ایالت آمریکا شده است. آماری که چهار برابر گزارش‌های هشت سال پیش شرکت محسوب می‌شود. اپل امروز در مسیری قرار دارد که تا سال 2023 تأثیرات مستقیم خود بر اقتصاد آمریکا را به 350 میلیارد دلار خواهد رساند.
اندی درباره‌ی همکاری با اپل و اشتغال کارمندان می‌گوید:
ارتباط با اپل برای ما بسیار عظیم بود و تغییراتی در سطح سازمانی ایجاد کرد. ما می‌خواهیم بهترین محصول ممکن را تولید کنیم و هیچ‌گاه کیفیت را فدای صرفه‌جویی نمی‌کنیم. اپل شرکتی است که کیفیت را در سطح اول قرار می‌دهد و همیشه ما را ملزم می‌کند تا کیفیت محصولات تجاری خود را افزایش دهیم.
مکور سخت‌افزار و نرم‌افزارهای دقیقی را برای آزمایش کارایی و بازدهی باتری‌ها تولید می‌کند. کیفیت بالا و بررسی‌های عمیق کارایی باعث می‌شود تا باتری‌های موجود در محصولات اپل با امنیت و پایداری زیادی تولید شوند. وقتی شرکت مکور 15 سال پیش همکاری خود را با اپل شروع کرد، تنها 60 کارمند داشت. آمار مذکور اکنون با افزایش بیش از دو برابری به 130 نفر رسیده است و سایت جدیدی هم در سن خوزه کالیفرنیا تأسیس شد. تنها در سال گذشته، تعداد کارمندان آن‌ها به میزان یک سوم افزایش یافت و مکور تصمیم به استخدام نیروهای بیشتر هم دارد.
همکاری اپل با تولیدکننده‌های متعدد، اشتغال‌زایی غیرمستقیم آن‌ها را افزایش می‌دهد
اپل هر سال به‌دنبال فرصت‌هایی است تا ارتباط‌های خود در حوزه‌ی تأمین کالا و خدمات را افزایش دهد. در ماه ژوئن همکاری جدیدی با شرکت برودکام شروع شد. شرکت مذکور در کالیفرنیا واقع است و یک مرکز تولیدی در فورت کالینز کلرادو دارد. همکاری جدید برای تأمین قطعات و ماژول‌های فرکانس رادیویی با کیفیت بالا صورت گرفت. به‌علاوه Finisar هم از همکاران دیگر اپل محسوب می‌شود که در دسامبر 2017 هزینه‌ای بالغ بر 390 میلیون دلار به‌صورت سرمایه‌گذاری تولید حرفه‌ای در آن انجام شد. این شرکت 500 شغل تمام‌وقت در مرکز جدیدی در شرمن تگزاس ایجاد خواهد کرد و همچنین هزار شغل ساختمانی نیز برای آماده کردن مرکز جدید ایجاد می‌شود. Finisar در تولید VCSEL لیزری با اپل همکاری می‌کند که در FaceID جدیدترین نمونه‌های آیفون و آیپد در ماه‌های آتی، استفاده خواهد شد.
سهم عمده‌ای از اشتغال‌هایی که به‌صورت غیرمستقیم توسط اپل ایجاد می‌شوند، در اقتصاد نرم‌افزار و اپلیکیشن هستند که 1/9 میلیون شغل را در آمریکا ایجاد می‌کند. این تعداد تنها در 2/5 سال گذشته به اندازه‌ی 325 هزار نفر افزایش داشته است. بسیاری از ایالات‌های آمریکا رشد دورقمی را در دوره‌ی مذکور طی کرده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به رشد 43 درصدی در کالیفرنیای شمالی اشاره کرد که 15 هزار شغل جدید در آن ایجاد شد. به‌علاوه 50 درصد افزایش اشتغال در فلوریدا را شاهد بودیم که منجر به افزایش اشتغال 30 هزار نفری شد. پنسیلوانیا رشد 64 درصدی را تجربه کرد و از 40،800 نفر اشتغال در سال 2016 به 67 هزار اشتغال در سال جاری رسید.
اپل به‌صورت مستقیم در 50 ایالت آمریکا 90 هزار کارمند دارد؛ آماری که تا سال 2023 با 20 هزار استخدام جدید، افزایش هم خواهد داشت. شرکت در ابتدای سال جاری در سن‌دیگو اعلام کرد که با توسعه‌ی کسب‌وکار در آن منطقه، 1،200 شغل مستقیم جدید ایجاد خواهد کرد. به‌علاوه کمپ جدیدی با ابعاد بسیار بزرگ در منطقه تأسیس می‌شود که فضاهای اداری، تحقیقاتی و آزمایشگاهی خواهد داشت. در سیاتل هم دو هزار استخدام جدید انجام می‌شود که در موقعیت‌های مهندسی حرفه‌ای مشغول به کار خواهند شد.
در مرکز تمامی فعالیت‌های اشتغالی اپل، شرکت‌هایی همچون مکور و افرادی همچون خانواده‌ی مک‌کی قرار دارند که به سرمایه‌گذاری در جامعه‌ی خود افتخار می‌کنند. آن‌ها در دهه‌ی گذشته از طریق بورسیه‌ی دانشگاه تولسا، ادامه تحصیل حدود 50 دانش آموز را تسهیل کرده‌اند. اندی درباره‌ی فعالیت‌های این‌چنینی می‌گوید:
خانواده‌ی ما سرمایه‌ی لازم برای فرستادن من به دانشگاه نداشت؛ اما بورسیه‌ای از طریق محل کار مادرم ارائه شد که به کمک آن به دانشگاه رفتم. من همیشه این کمک را به یاد داشتم، چون مسیر زندگی‌ام را تغییر داد. درنتیجه وقتی زمان و سرمایه‌های لازم در اختیار خودم قرار گرفت، به‌دنبال کمک‌های مشابه بودیم تا به افراد اعطا کنیم.
هیچ‌یک از ما بنیان‌گذاران این شرکت، تصور موفقیت و موقعیت کنونی را نداشتیم. ما اکنون در ساختمان کارخانه می‌ایستیم و به هم می‌گوییم: «آیا روزی که در آشپزخانه به تأسیس شرکت جدید فکر می‌کردیم، تصور چنین پیشرفتی را داشتید؟» هیچ‌یک از ما نمی‌دانستیم که چه آینده‌ای در انتظامان خواهد بود.
اپل با مقاله‌ی بالا سعی کرد تا تأثیر مستقیم و غیرمستقیم خود را در پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی در آمریکا نشان دهد. بدون شک آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین کارفرماهای ایالات متحده محسوب می‌شوند و تأثیرات‌شان بر اشتغال، می‌تواند به‌عنوان نکته‌ای آموزنده در تصمیم‌گیری‌های کلان اشتغالی دیگر کشورها لحاظ شود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/112034/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت

تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا