نسیم گیلان

آخرين مطالب

پرویز پرستویی: نمی‌آیم؛ صداوسیما هم‌ ارث پدری شما نیست مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
پرویز پرستویی: نمی‌آیم؛ صداوسیما هم‌ ارث پدری شما نیست
k ٤.٥
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
در عصری که با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به قرائت کارشناسان صداوسیما به جایگاه دوم و سوم تنزل جایگاه پیدا کرده گمانه‌زنی‌ها برای تغییر در ریاست این سازمان بالا گرفته است. به نحوی که از افرادی چون حسینی وزیر پیشین ارشاد، فروغی مدیر شبکه 3 سیما و محمد حسنی مدیر موسسه اوج به عنوان گزینه‌های جایگزینی علی‌عسگری نام برده می‌شود. این در حالی است که فروغی مدیر شبکه3 در نامه تکذیب مدیریتش بر صداسیما با کنایه به عدم حضور پرویز پرستویی در تلویزیون؛ انتقادات وی به ساختار برنامه‌ها را زیر سوال برد. پرستویی نیز در پاسخ به مدیر شبکه3 تصریح کرده: «مگر صداوسیما ملک شخصی یا ارث پدری شماست؟ اگر بنده اعلام کردم به تلویزیون نخواهم آمد، به‌خاطر بی‌کفایتی امثال شماست...». باید منتظر ماند و دید علی‌عسگری در جای خود خواهد ماند یا داستان‌های صداوسیما ادامه خواهد داشت.
صندلی لرزان ریاست
عملکرد سازمان صداوسیما طی سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های بسیار همراه بوده و انتقادات زیادی نیز به رویکردهای این سازمان وارد آمده است. از همین جهت است که اکنون نیز بحث تغییر در ریاست صداوسیما در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود. پیش از این و تا زمان حضور عزت‌‌ا... ضرغامی در ساختمان شیشه‌ای جام جم از سوی مقام معظم رهبری احکام پنج ساله برای روسای این سازمان صادر می‌شد اما زمانی که محمد سرافراز به دلیل برخی حواشی رخ داده در کمتر از 2 سال از ریاست بر صداوسیما استعفا کرد، انتظار می‌رفت که رئیس بعدی نیز مثل سایر روسای پیشن نتواند دوره ریاستش را تکمیل کند. با این حال و بعد از 3 سال از ریاست عبدالعلی علی‌عسگری بر صداوسیما چند ماهی می‌شود که زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر وی و جایگزینی شخصی دیگر دراین سمت شنیده می‌شود. پرسش مهم اینجاست که علی‌عسگری واقعا می‌رود؟ به هر صورت از هم‌اکنون گزینه‌هایی برای جایگزینی رئیس 61 ساله صداوسیما مطرح‌اند. نخستین گزینه را می‌توان سیدمحمد حسینی دانست. شخصیتی که با عنوان وزیر احمدی‌نژاد شناخته می‌شود و با کمی دقت در دوران وزارت او می‌توان نوع رویکرد و نگرش وی را نسبت به جامعه و مخاطبین فهمید. اقداماتی چون تعطیلی خانه سینما از ثمرات دوران مدیریت وی بر وزارت فرهنگ و ارشاد بود، اما این عضو نزدیک به جبهه پایداری همچنان سودای ریاست در سر دارد. نفر دومی که از وی به عوان گزینه احتمالی ریاست بر صداوسیما یاد می‌شود و برای عموم نسبت به سایرین کمتر شناخته شده احسان محمدحسنی است. آنچه بیش از هر چیزی وی را مستعد نامزدی برای ریاست صداوسیما می‌سازد ریاست محمدحسنی بر موسسه اوج و تولید طیف متنوعی از فیلم‌های هنری، مستند و... است. سومین نفر و شاید فردی که بیشترین مانور بر روی وی داده می‌شود علی فروغی است. فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع)، رئیس سابق بسیج صداوسیما و مدیر شبکه3 که اختلافش با عادل فردوسی‌پور و برنامه نود باعث شد بیش از پیش نامش شنیده شود. چهره‌ای که با وجود یکسال و اندی حضور در تلویزیون به اندازه تمام مدیران پیش از خود خبرساز شده و برخی جریانات و رسانه‌ها از وی به عنوان نامزد بالقوه برای ریاست سازمان خبر می‌دهند، باید دید که اساسا این قضیه چه زمانی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت و علی‌عسگری عطای حضور در ساختمان شیشه‌ای را به لقایش خواهد بخشید؟
جدال لفظی فروغی-پرستویی
پس از مطرح شدن نام علی فروغی به عنوان گزینه احتمالی ریاست صداوسیما و تحلیل‌هایی که بر این احتمال رفت. مدیر شبکه3 در نامه‌ای به این مساله واکنش نشان داده و به طور مشخص پرویز پرستویی هنرمند محبوب کشورمان را مورد خطاب قرار داد. فروغی در بخشی از نامه‌اش با کنایه به پرستویی می‌نویسد: «این روزها آنهایی که باد در گلو انداخته و آروغ روشنفکری نشخوار می‌کردند که «مگر کسی هم دیگر این تلویزیون را می‌بیند؟» به جرگه معترضین بالا تا پایین برنامه‌های رسانه‌ ملی از نخستین دقایق بامدادی تا واپسین ثانیه‌های شامگاه پیوسته‌اند و همچنان با ژست «ندیدن»، گاه در مورد فلان میان برنامه‌ یک دقیقه‌ای در فلان برنامه در فلان شبکه نوپا و تخصصی مقاله‌ها می‌نویسند و توئیت‌ها می‌زنند و جیغ‌های بنفش می‌کشند. شاهد مثال، همان سلبریتی پرمدعا و منتقدی که با کلی سروصدا در صفحه‌ اینستاگرامش شب عیدی به بهانه‌‌ای نسخه‌ تحریم صداوسیما و شبکه‌‌‌ «رادیکالِ سه» را می‌پیچد و به فاصله یک ماه و نیم، در همان صفحه‌ اینستاگرام طاقت نمی‌آورد و می‌گوید هر شب ماه مبارک رمضان پای سریال همان شبکه‌ رادیکال و همان صداوسیما اشک می‌ریزد!» این در حالی است که پرستویی در پاسخ به اظهارات فروغی خطاب به وی در اینستاگرام خود نوشت: «بنده اعلام کردم تلویزیون حق نداره حتی مرگ من و زیرنویس بره؛ من نگفتم تلویزیون تماشا نخواهم کرد. مگه صداوسیما ملک شخصی یا ارث پدری شماست؟ اگر بنده اعلام کردم به تلویزیون نخواهم آمد، به‌خاطر بی‌کفایتی امثال شماست. تا زمانی که صداوسیمای ملی، مدیرانی، چون شما داشته باشد، تلویزیون همین خواهد بود که هست. آخه شما باچه تجربه و تخصصی مدیر شبکه تلویزیونی شدید؟ علی فروغی، شما هنوز جوانید، تازه 31 بهارو گذروندید، من باتجربه 64 سال زندگی و 50 سال بازیگری و 10سال سابقه قضائی، بهتون میگم، این میز‌ها و سمت‌ها، مدیریت‌ها ماندگار نخواهد بود. چرا که پشت میزی که شما نشستید، قبل از شما هم کس دیگری بوده و بعد از شما هم کس دیگری خواهدآمد...».

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/120945/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان