نسیم گیلان

آخرين مطالب

برپایی نمایشگاه پژوهش وفناوری بندرانزلی در پایانه مسافری دریایی علمي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - انزلی- نمایشگاه پژوهش وفناوری بندرانزلی درپایانه مسافری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی با مشارکت 17 دانشگاه، پژوهشکده و دستگاه اجرایی در فضایی به وسعت یکهزار و 330 متر مربع برپا شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، میرشمس مومنی زاده فرماندار بندرانزلی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت : خداوند متعال به میهن اسلامی بویژه استانهای شمالی نعماتی ارزانی داشته،ازجمله منابع طبیعی،جنگلها ومراتع،دریاومنابع موجود درعمق،بستر و زیربستردریاها،منابع زیرزمینی چون منابع نفت وگاز و دیگرمواهب خدادادی که این مواهب با توان و اندیشه نیروی انسانی به بهره برداری می رسد.
وی نقش منابع انسانی و نیروهای متخصص،هوشمند و خلاق را در به خدمت گرفتن این منابع برای دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار نقشی محوری برشمرد و پیش نیاز آن را تحقیق و پژوهش دانست.
مومنی زاده اظهار داشت: توسعه ملی از مسیر توسعه علمی محقق می شود که خود محصول پژوهش وفناوری است و این همان چیزی است که درعصرحاضراز آن تحت عنوان توسعه دانش بنیان و یا توسعه دانایی محور نام می بریم.
مومنی زاده در ادامه توجه بیشتر به امر پژوهش وفناوری رابرای مدیران،برنامه ریزان، دانشگاهیان و دانشجویان امری ضروری دانسته و افزود: پژوهش و فناوری باید به یک عزم و اراده ملی وفرهنگ عمومی جامعه مبدل شود و برقراری این نمایشگاه خودگامی درجهت ترویج وگسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش است.
مومنی زاده درپایان ضمن اظهار امیدواری برای فتح قله های رفیع تولیدات علمی وکاربردی توسط جامعه علمی کشور بویژه محققان و پژوهشگران،ازهمه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه گفت:چنین نمایشگاهی به جز رشت تنها در انزلی برگزار شده است و امیدواریم که در سال‌های آینده در کل استان برگزار شود.
مجید متقی طلب ، در خصوص دلیل اصلی برگزاری هفته پژوهش اظهار کرد: اگر چرخه علم و فن آوری بخواهد نتیجه بدهد ما نیاز به چنین رویدادهایی داریم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با بحث پژوهش و تحقیقات این است که به یک نتیجه برسد و چنین رویدادی کمک می‌کند که به آن هدف مهمی که به دنبال آن هستیم دست یابیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی هفته پژوهش تهران با حضور مقامات کشوری و ملی اظهار کرد: مسئولیت برگزاری این نمایشگاه بر عهده استان گیلان است و گیلان مجری بزرگ ترین رویداد علم و فن آوری کشور است.
امیر محمدپور مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: پژوهش باید پایه و اساس و پشتوانه تصمیم گیری‌ها در استان و کشور باشد.
وی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات کاربردی تصریح کرد: پژوهش‌هایی که در سطح استان و ادارات مختلف انجام می‌گیرد باید برای حل یک معضل استان باشد و باید این امر در اولویت قرار گیرد.
محمدپور با بیان اینکه هر روز برای ما باید روز پژوهش باشد، افزود: در اصل هفته پژوهش برای این است که در این هفته اولا بتوانیم یک تبادل اطلاعات و ارزیابی از یک سال گذشته داشته باشیم و دیگر این که قدردان زحمات پژوهشگران و محققان عزیز باشیم.
مدیرکل دفتربرنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری گیلان یادآور شد: هفته پژوهش و فناوری در سطح استان فرصت مناسبی است که توجه و تمرکز کافی روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری صورت پذیرد.
دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان گیلان ادامه داد: این نمایشگاه سبب ایجاد فرصت تعامل بین ذی‌نفعان حوزه پژوهش و فناوری می‌شود.
وی در خصوص اهداف این هفته نیز اظهار کرد: شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و تجلیل از پژوهشگران برتر، امکان تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری در قالب فن بازار، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه و استان و برقراری ارتباط مراکز صنعتی، تولیدی با مراکز تحقیقاتی از جمله این اهداف است.
محمدپور با تاکید بر اینکه حرکت رو به جلو، تنها راه توسعه واقعی و درون زا در نظام اسلامی دستیابی به علم و فناوری است، گفت: علم و فناوری را با پول نمی‌توان خرید بلکه بدست آوردن آن نیازمند تلاش، کار و سرمایه گذاری صحیح است.
مدیرکل دفتربرنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری گیلان با تاکید بر اینکه مهم ترین مولفه توسعه مردم هستند، افزود: پژوهشگران و نخبگان هم از افراد اثرگذار جامعه هستند لذا بر این قشر تکلیف است که جامعه را در مسیر صحیح هدایت کنند.
امام جمعه انزلی نیز در این آیین، با بیان اینکه اسلام برای علم، تفکر، اندیشه و تحقیق در امور مادی و معنوی بسیار اهمیت قائل است، گفت: شرع مقدس در اولین و زیربنایی ترین مسائل اعتقادی به انسان ها دستور تحقیق داده و ایمان بدون تحقیق را از کسی نمی پذیرد لذا انسان وادار به تحقیق، پرسش، تامل و پژوهش است.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، عبودیت را مبنای حرکت انسان در شرع مقدس دانست و عنوان کرد: با این وجود، اسلام تفکر را بر همه عبادات ترجیح می دهد لذا ما به عنوان یک مسلمان باید تاسف بخوریم که استعمار سالیان بسیار طولانی جهان اسلام را از علم و پژوهش و تحقیق و نوآوری دور نگه داشته ؛ در حالی که همه داشته های امروز غرب مبتنی بر علوم اسلامی و اندیشمندان و متفکران جهان اسلام است.
این کارشناس دینی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی نعمت علم و پژوهش را برای مردم به ارمغان آورده است، افزود: توجه به تحقیق و پژوهش و محققان و پژوهشگران در زمره مهمترین کارهای نظام قرار دارد.
امام جمعه انزلی، خواستار توجه به اثرگذاری تحقیق و پژوهش در پیشرفت کشور شد و اضافه کرد: ما باید در جمهوری اسلامی سعی کنیم مسئله تحقیق و پژوهش را عمومی کنیم، یعنی همه افراد جامعه دغدغه تحقیق و پژوهش داشته باشند، زیرا تحقیق و پژوهش به انسان ذهن و فکر فعال و خلاق می بخشد.
حجت الاسلام شمس الدین، یکی از آثار مهم تفکر و تحقیق در وجود انسان را تقویت اعتماد به نفس دانست و خاطرنشان کرد: بروز استعدادها و توانمندی های انسان از راه مطالعه، فکر و اندیشه به دست می آید و خلاقیت، نوآوری و تولید علم در نهایت به تولید ثروت و از همه مهمتر، به تولید قدرت می انجامد.
وی یادآور شد: کشور و ملتی مقتدر است که اهل پیشرفت علمی باشد و قدرت هر کشور و ملت به دستاوردها و توانمندی های علمی آن است لذا مسئولان باید بیشتر به بحث پژوهش و تحقیق و علم و فناوری توجه کنند و اهمیت دادن به این امر صرفا با برگزاری جشنواره و همایش و نمایشگاه بروز نمی کند، بلکه باید به صورت حقیقی این انگیزه را ایجاد کنیم که تحقیق و پژوهش برای یک انسان یک امر حیاتی تلقی شود.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری بندرانزلی با حضور 17 مجموعه شامل دانشکده ها، پژوهشکده و دستگاه اجرایی در فضایی به مساحت یکهزار و 330 مترمربع در محل پایانه مسافری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان و در قالب ارائه محصولات متنوعی از سوی شرکت های فناور شامل پایان نامه ها، محصولات رشته های الکترونیک و مکانیک، نرم افزارهای کاربردی ، صنایع تبدیلی و ترکیبی شیلات و تجهیزات بنادر و دریانوردی از 11آذر ماه افتتاح و به مدت سه روز ادامه دارد .
این نمایشگاه از ساعت 9 صبح الی 18 عصر باز بوده و بازدید آن برای عموم مردم آزاد است.
6030

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/14062/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان