نسیم گیلان

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در گیلان: دشمنان نظام به دنبال مایوس کردن مردم اند سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - رشت- نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند تا مردم ما را از نظام مقدس مایوس کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله زین العابدین قربانی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان در محل حسینیه هیئت ال محمد (ص) حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) اظهار داشت : استکبار و دشمنان برای تحقق این هدف شوم می کوشند تا همه مسئولان نظام را زیر سوال برده و همه را فاسد معرفی کنند.
وی مایوس کردن مردم از خدمات نظام مقدس را از راهکارهای مهم دشمنان در جهت مقابله با انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: متاسفانه بی توجهی برخی مسئولان موجب می شود تا دشمنان نهایت بهره و سوء استفاده را در این خصوص ببرند.
وی با اشاره به اینکه همه ما مسئولان بایستی با احتیاط حرکت کنیم گفت:همه مسئولان باید راه مقابله با توطئه دشمنان نظام را از خود شروع کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.
آیت ا...قربانی در ادامه با بیان اینکه نبایستی بهانه ای به دست دشمنان بدهیم افزود: دشمنان نظام و رسانه های خارجی با پخش مسائل جعلی می کوشند تا در بین مردم و مسئولان فاصله بیاندازند .
وی همچنین با اشاره به توطئه استکبار جهانی در خصوص انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب اظهار داشت: در چنین شرایطی دشمنان تلاش دارند تا با ایجاد تفرقه در بین دنیای اسلام ، بین مسلمانان جنگ به راه بیاندازند.
وی ضمن انتقاد از برخی پادشاهان نالایق کشورهای عرب در خصوص خرید اسلحه از غرب اظهار داشت: برگزاری کنفرانس اسلامی که فردا با حضور بیش از 40 کشور اسلامی در کشور ترکیه برگزار می شود راه مهمی به منظور مقابله با رژیم اشغال گر قدس و دسیسه شوم استکبار است.
وی گفت: قطع روابط دیپلماسی ، تجاری ، اقتصادی و...با رژیم اشغالگر صهیونیستی می تواند به عنوان مهمترین دستاوردهای این کنفرانس مورد توجه قرار بگیرد.
وی همچنین با اشاره به پیام سردار سلیمانی به فرماندهان حماس و جهاد اسلامی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم روزی فلسطین اشغالی را به مانند عراق و سوریه از دست اسرائیل رها سازیم.
وی یادآور شد: در خصوص مسئله فلسطین نباید بی تفاوت باشیم ، بلکه بایستی با منطقی قابل قبول ، وارد عمل شویم.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه نیز ائمه جمعه را فرماندهان ستاد فرهنگی جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: انتظار می رود تا روحانیت با درایت و آگاهی خویش امید را به جامعه برگردانند.
آیت ا... قربانی با بیان اینکه نباید به اختلافات جامعه دامن بزنیم افزود: ائمه جمعه به عنوان تصمیم گیران جامعه ،باید مراقب وضعیت و اوضاع فرهنگی باشند و از طریق قانون مسائل و مشکلات را پیگیری کنند.
وی همچنین ضمن تاکید بر صیانت از روحانیت افزود: انتظار می رود تا دادگاه ویژه روحانیت برای صیانت و حفظ آبروی روحانیت قدم بردارد.
استاندار گیلان نیز در این گردهمایی گفت: ائمه جمعه و آیین نماز جمعه از جایگاه بی بدیلی برخوردار بوده و نقش موثری در فعالیت های فرهنگی و توسعه استان گیلان دارند.
مصطفی سالاری حضور در این گردهمایی را فرصتی مناسب دانست و گفت: ائمه جمعه پیام رسانانی هستند که مطالب مردم را به خوبی به مسئولان می رسانند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می شود تا با مشارکت ائمه جمعه در راه توسعه گیلان قدم برداشته شود افزود: اصلی ترین مشکل و مسئله استان گیلان بحث اشتغال است.
وی با بیان اینکه ایجاد زمینه کسب و کار و کارآفرینی تنها از سوی دولت امکان پذیر نیست اظهار داشت: ائمه جمعه با توجه به رسالت فرهنگی خویش نقش موثری در ایجاد زمینه های لازم به منظور توسعه اشتغال در این استان دارند.
سالاری نقش ائمه جمعه را در هدایت و آماده سازی ذهن جامعه موثر دانست و گفت: این امر می تواند زمینه سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذاران را در این استان فراهم سازد.
استاندار گیلان با بیان اینکه رفع مشکل اشتغال در گیلان نیازمند فضا سازی مناسب است تصریح کرد: همه ما باید در کنار هم در رفع این مشکل و کاهش آسیب های اجتماعی استان قدم برداریم.
مقام عالی دولت در گیلان در ادامه نیز با اشاره به اینکه کمترین فساد را در این استان تحمل نمی کنیم گفت: در این خصوص در حوزه کاری روش های برخورد بایستی مدبرانه باشد .
سالاری با بیان اینکه هیچ دلیلی وجود ندارد تا کسی که مفسده ای دارد مدیر جمهوری اسلامی ایران باشد افزود: بایستی مدبرانه ،آگاهانه و به موقع با هرگونه فساد مقابله کرد و هر کجا با مفسده ای روبرو شدیم با آن برخورد کنیم.
وی با بیان اینکه با بگیر و ببندهای غیر مدبرانه کاری از پیش نمی رود افزود: برخورد با هرگونه خلاف و فساد بایستی آگاهانه و مدبرانه صورت گیرد.
وی ارتباط با مردم را در رفع بسیاری از مشکلات موثر دانست و گفت: استانداری گیلان آمادگی دارد تا با کمک مردم و ائمه جمعه در جهت شناسایی آسیب ها و نارضایتی ها و رفع آنها گام بردارد.
استاندار گیلان همچنین در ادامه با اشاره به برخی اقدامات توسعه ای استان گفت: با توجه به تشکیل کمیته های چهل و هشت گانه بسیاری از توانمندی ها و مشکلات استان در بخش های مختلف در حال شناسایی است.
سالاری گفت: در این کمیته ها که ترکیبی از مردم ، مسئولان ، نمایندگان مجلس ، استادان دانشگاه است پیگیری های لازم در خصوص رفع مشکلات استان در بخش هایی چون محیط زیست ، پسماند، صنعت ، اشتغال ، کشاورزی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه این کمیته ها مسائل خود را در یک برنامه 5 ساله تدوین می کنند افزود: فعالیت این کمیته ها بر اساس نظارت دستگاه های مربوطه صورت گرفته و در این راه از افراد توانمند بهره گیری خواهد شد.
استاندار گیلان با اشاره به انجام سفرهای شهرستانی نیز گفت: در این سفرها که به مدت یک تا دو روز در شهرستان های مختلف صورت می گیرد مسائل و توانمندی های هرمنطقه با مشارکت مردم و ائمه جمعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی به برگزاری تعداد 3 جلسه در این سفرها اشاره و خاطرنشان کرد : در این سفرهای شهرستانی نشست های مختلفی با دهیاران و شهرداری ها ، نمایندگان اقشار مختلف مردم ،اصناف و واحدهای تولیدی برگزار و فعالیت های ستاد مقاومتی هر شهرستان از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد.
وی رفع مسائل و مشکلات شهرستان های مختلف استان گیلان را از اهداف مهم این سفرها عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت همه اقشار مردم و ائمه جمعه شاهد توسعه هرچه بیشتر استان گیلان باشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این گردهمایی فرماندار ، نماینده و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان آستانه اشرفیه حضور داشتند.
آیین نماز جمعه در 35 شهر و بخش استان گیلان برگزار می شود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/14644/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور