نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان عنوان کرد

لزوم «جهش تولید» در بخش محصولات کشاورزی گیلان اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان استاندار گیلان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت موسسات تحقیقاتی جهاد کشاورزی شد و گفت: گیلان قطب تولید برنج است و آب کافی و زمین مرغوب دارد لذا با بهره گیری از تکنولوژی های روز و برنامه های مبتکرانه و خلاقانه باید شاهد جهش تولید محصولات کشاورزی باشیم.

ارسلان زارع در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان در سال جدید که در استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را بنا به شرایط اجتماعی و اقتصادی و ضرورت توسعه کشور سال «جهش تولید» نامگذاری فرمودند، اظهار کرد: جهش تولید عنوانی شایسته، نیکو و زیباست که در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب، دقیق، علمی و کارشناسانه همراه با تلاش مضاعف جهت تحقق شعار سال، افزود: تحقق جهش تولید به فضایی آکنده از همدلی و وفاق و انسجام و کوشش حداکثری نیاز دارد.
استاندار گیلان، جهش تولید را یک سیاست مدبرانه در جهت توسعه کشور و محقق کننده اهداف دولت در سال جاری دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاه ها و فعالان اقتصادی کشور باید فراتر از اقدامات عادی و روال معمولی عمل کنند. در این راستا ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته های ذیل این شورا از جمله ارکان موثر در این مهم است.
زارع، سازمان برنامه و بودجه را اتاق فکر تحقق شعار سال 99 دانست و یادآور شد: به دنبال تکلیف قانونی رهبر انقلاب در پیان نوروزی ایشان، سازمان برنامه و بودجه ساختارهای لازم جهت تحقق منویات رهبری را تعریف و به استان ها ابلاغ کردند. شورای برنامه ریزی استان ظرفیت بسیار خوبی دارد و نباید صرفا به منزله توزیع اعتبارات و بررسی پروژه های عمرانی و اقتصادی باشد، بلکه باید زمینه توسعه را فراهم کند.
وی با اشاره به تصمیم سازی های خوب کمیته های چهارگانه شورای برنامه ریزی استان طی سال گذشته، عنوان کرد: پیشنهادات کارگروه ها در شورای برنامه ریزی استان مورزد توجه قرار گیرد.
استاندار گیلان در ادامه به روند اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: تحقق اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطلوب و قابل قبول است، اما برای سال 99 که تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده باید شاهد رشد و جهش مضاعف باشیم لذا اولویت کار ما تکمیل پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالاست.
زارع با تاکید بر لزوم جهش کمی و کیفی برنامه های سازمان ها و دستگاه ها در سال 99، تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی استان برنامه های سازمان مربوطه برای تحقق شعار سال را ظرف مدت یک هفته تدوین و به دبیرخانه شورای برنامه ریزی استان ارسال کنند.
وی خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت های تعاونی به عنوان یکی از ظرفیت های خوب استانی شد و اضافه کرد: برای سال 98 در استان گیلان حجم صادرات 500 میلیون دلاری را پیش بینی کرده بودیم و خوشبختانه به 518 میلیون دلار صادرات(به غیر از صادرات چمدانی) رسیدیم. در واقع صادرات از گیلان یک نقطه قوت است و حتی در لحظه تحویل سال صادرات تعطیل نشد. همچنین در روزهایی که مرزهای کشور به واسطه شیوع کرونا بسته شدند، صادرات از آستارا و بندرانزلی ادامه داشت که نشان دهنده نقش ملی گیلان است.
استاندار گیلان با بیان اینکه امسال باید از ظرفیت های واحدهای تولیدی و اقتصادی به ویژه در شهرک های صنعتی بیشتریت استفاده را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نظام مالی و اداری باید حمایت از تولید و تولیدکنندگان را اولویت خود قرار دهد و سازمان های ذی ربط در صدور مجوزها جهادگرانه عمل کنند و بانک ها تامین مالی لازم را انجام دهند. همچنین مشکلات واحدهای راکد و تعطیل در شهرک های صنعتی باید رفع شود.
زارع، با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت های اقتصادی گیلان، یادآور شد: اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی باید افزایش یابد و دانشگاه ها با سازمان ها ارتباط برقرار کنند تا زمینه فعالیت بیش از پیش شرکت های دانش بنیان فراهم شود. در واقع ایده های فناورانه نباید در حد تجاری سازی باقی بماند، بلکه باید به تولید انبوه برسد.
وی با بیان اینکه در روزای کمبود اقلام بهداشتی شاهد افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی بودیم، اظهار کرد: شرکت های تولیدی و فعالان اقتصادی ظرفیت کار را ارتقا ببخشند، زیرا جهش به معنی کاری ویژه و شتابان است و باید ارتقای قابل توجه در تولید اتفاق بیفتد.
استاندار گیلان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت موسسات تحقیقاتی جهاد کشاورزی در بخش افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی شد و گفت: گیلان قطب تولید برنج است و آب کافی و زمین مرغوب دارد لذا با بهره گیری از تکنولوژی های روز و برنامه های مبتکرانه و خلاقانه باید شاهد جهش تولید محصولات کشاورزی باشیم.
زارع، در پایان جهش تولید را یک برنامه دانست؛ نه یک شعار و اظهار کرد: جهش تولید یک ضرورت ملی و محلی است و لذا همگان برای تحقق آن اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/164512/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور

تامین نفت سفید 11 هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

قابل توجه فعالان اقتصادی

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

انبوه سازی بیش از 35 هزار واحد مسکن ملی در 9 شهر گیلان

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 13

جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

آشیانه‌سازی بیش از یک‌هزار قطعه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی

بیش از 1200 تن بذر اصلاح‌شده برنج در گیلان توزیع شد

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا

داستانک/ گره های زندگی

روش آسان تکثیر پتوس

مشاهده 4 رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان

ثبت تصویر 4 راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مشاهده 4 راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان

آشیانه‌سازی بیش از 1000 قطعه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی

مشاهده 4 رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود

بیش از یک هزار و 200 تن بذر اصلاح شده برنج در گیلان توزیع شد

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه

داوطلبان زن کنکور سراسری، 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان