نسیم گیلان

آخرين مطالب

قاب‌ گوشی، محافظ‌، پوسته‌ یا پوشش‌؛ مساله این است علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - قاب‌ گوشی، محافظ‌، پوسته‌ یا پوشش‌؛ مساله این است
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6213846
١٩
٠
آی تی رسان / این روزها تمامی افراد حداقل یک گوشی همراه دارند، اما سطح ایمنی این دستگاه‌ها متفاوت است. در این مقاله به تفاوت بین قاب‌‌ها با محافظ‌‌ها، پوسته و پوشش‌‌ها می‌پردازیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری را از این لوازم جانبی محافظتی به دست آورید.
دنیای لوازم جانبی موبایل‌ها
با توجه به میزان استفاده ما از گوشی‌های موبایل، میزان استهلاک آن‌ها نیز متغیر است. خراشیده شدن، بر زمین افتادن و یا شکستن گوشی‌ها، یک پدیده عادی به حساب می‌آید. به همین دلایل است که هزاران شرکت مشغول تولید لوازم جانبی محافظتی از جمله قاب‌ها برای گوشی‌های هوشمند هستند.

نسیم گیلان


در زیر، به‌صورت خلاصه به انواع لوازم جانبی محافظتی جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کنیم:
قاب‌ها: قاب‌ها محفظه‌هایی هستند که نواحی پشت و کناره‌های دستگاه شما را پوشش می‌دهند. قاب‌ها می‌توانند طراحی‌ها، فرم فاکتور و مواد اولیه متفاوتی داشته باشند، اما این لوازم معمولا به کاهش صدمات ناشی از بر زمین افتادن گوشی کمک می‌کنند.
محافظ‌ها: به لایه اضافی پلاستیکی یا شیشه‌ای اشاره دارد که شما آن را بر روی نمایشگر گوشی خود قرار داده و از خراشیده شدن آن جلوگیری می‌کنید. اکثر محافظ‌های نمایشگر قدرتمند؛ همانند آن‌هایی که با استفاده از شیشه حرارت‌دیده تولید شده‌اند، می‌توانند از شکسته شدن نمایشگر گوشی‌‌ها پس از بر زمین افتادن آن‌ها، جلوگیری کنند.
پوسته‌ها: این لوازم جانبی نام دیگری نیز دارند و آن، عکس برگردان است. این لایه‌های نازک در طراحی‌ها مختلف موجود بوده و ظاهر خارجی گوشی شما را تغییر می‌دهند. پوسته‌ یک گوشی محافظت زیادی را ایجاد نمی‌کند، اما از خراشیده شدن سطح دستگاه‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند.
پوشش‌ها: پوشش‌ها را نیز می‌توان عکس برگردان نامید. پوشش معمولا از چرم ساخته شده و تمامی زوایای گوشی شما را در بر می‌گیرد. پوشش‌ها از پشت و کناره‌ها محافظت کرده و هنگامی‌که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانند از صفحه‌نمایش آن نیز محافظت کنند. یکی دیگر از انواع پوشش‌ها، کیف‌های چرمی هستند که شیارهای موردنیاز جهت نگهداری پول و کارت اعتباری را شامل می‌شوند.
قاب‌ها و پوشش‌ها: محافظتی همه‌جانبه

نسیم گیلان


اگر در حال حاضر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، فرصت خوبی است که قابی را برای آن تهیه کنید. این لوازم ، طراحی‌ها، مواد و درجه مقاومت متفاوتی دارند. محبوبیت قاب‌ها روزبه‌روز در حال افزایش بوده و به همین دلیل در چند سال اخیر، صنعت قاب گوشی‌های هوشمند در حال گسترش است. در زیر به دلایل استفاده از قاب گوشی‌ها اشاره می‌کنیم:
در دست گرفتن راحت‌تر: قسمت پشتی اکثر گوشی‌های پرچم‌دار از شیشه یا پلاستیک نرم ساخته شده است، بنابراین در دست گرفتن آن‌ها آسان نیست. اکثر قاب‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به راحتی در دستان شما قرار گیرند. این مهم باعث استفاده راحت‌تر از گوشی شما شده و همچنین احتمال بر زمین افتادن آن را نیز کاهش می‌دهد.
مقاومت در برابر بر زمین افتادن: اگر همیشه نگران شکستن نمایشگر گوشی خود هستید، بهتر است که سریعا یک قاب برای آن تهیه کنید. برخی از قاب‌ها از مواد سفت و محکمی ساخته شده و همچنین برجستگی‌های بلندی نیز در کناره‌ها دارند. این موضوع به معنای سالم ماندن گوشی پس از افتادن از یک ارتفاع بلند است.
شخصی‌سازی: همانند لباس، قاب گوشی‌ها نیز می‌تواند شخصیت و سلیقه شما را نشان دهد. سبک طراحی و لوگوی بسیاری از طراحان مد و برندهای رسانه‌ای بر روی قاب‌ها دیده می‌شود.
قاب‌های استاندارد طراحی‌های متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال ضربه‌گیرها از یک طراحی ساده بهره برده و از مواد اولیه شفاف ساخته می‌شوند. چنین قاب‌هایی برای کسانی مناسب هستند که قصد محافظت بیشتر از گوشی خود را داشته و در عین حال نیز نمی‌خواهند طراحی گوشی را دگرگون کنند.
برخی از قاب‌ها یک باتری را نیز در خود جای داده که این مهم می‌تواند عمر باتری گوشی شما را چند ساعتی افزایش دهد. برخی دیگر از قاب‌ها نیز از پایه‌هایی برخوردار بوده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون دخالت دست، به تماشای ویدیوها بپردازید.
محافظ‌های نمایشگر: جلوگیری از شکستن و خراشیده شدن صفحه‌نمایش

نسیم گیلان


برخلاف قاب‌ها، محافظ‌ نمایشگر فقط می‌تواند قسمت جلویی گوشی شما را محافظت کند. این محافظ‌ها از یک لایه پلاستیک یا شیشه شفاف ساخته شده‌ و بر روی صفحه‌نمایش گجت شما قرار می‌گیرند. محافظ‌های پلاستیکی نمایشگر، نوارهایی شفاف بوده که فقط در مقابل خراشیدگی مقاومت دارند. معمولا این لوازم نمی‌توانند از شکسته شدن شیشه صفحه‌نمایش جلوگیری به عمل آورند.
از طرفی دیگر، شیشه‌های محافظ گرمادیده، مقاوم بوده و می‌توانند از گوشی شما در مقابل بر زمین افتادن محافظت کنند. به‌هرحال، شاید حالت بزرگ این محافظ‌ها با برخی از قاب‌ها ناسازگار باشد. همچنین شاید واکنش‌پذیری نمایشگر شما نیز مختل شود. این قضیه بیشتر در نمایشگرهایی رایج است که از حسگرهای درونی بهره می‌برند. احتمال دارد که چنین صفحه‌نمایش‌هایی پس از نصب محافظ شیشه‌ای گرمادیده، به‌صورت کلی از کار بیفتند.
همانند قاب‌ها، انواع مختلفی از محافظ‌های نمایشگر نیز در بازار موجود هستند. به‌عنوان‌مثال: محافظ‌های حریم خصوصی؛ که باعث کاهش زاویه دید شده و بدین ترتیب دیگران سخت‌تر می‌توانند محتوای گجت شما را مشاهده کنند. همچنین محافظ‌های مات‌کننده نیز موجود هستند که می‌توانند درخشش ناشی از تابش مستقیم نور خورشید را کاهش دهند.
پوسته‌ها: بیشتر جنبه تزئیناتی دارند

نسیم گیلان


پوسته‌ها برای کسانی طراحی شده‌اند که قصد دارند اصالت گوشی را حفظ کرده اما ظاهر آن را شخص‌سازی کنند. پوسته‌ها لایه نازکی هستند که قسمت‌های خارجی گوشی شما را پوشش می‌دهند. این لوازم تمامی قسمت‌های ظاهری دستگاه به‌ غیر از نمایشگر و دوربین را پوشش می‌دهند.
پوسته‌ها علاوه بر جلوگیری از خراشیده شدن قسمت‌های کناری و پشتی، محافظت کمی را نیز برای تلفن هوشمند شما به ارمغان می‎آورند. اکثر شرکت‌ها طراحی‌های قابل‌ شخصی‌سازی را پیشنهاد می‌دهد و بدین ترتیب لپ‌تاپ، گوشی و ایربادهای شما می‌توانند ظاهری یکسان داشته باشند.
در نهایت کدام گزینه را باید انتخاب کرد؟
سرانجام باید بگوییم که میزان محافظت موردنظر، تعیین کننده گزینه انتخابی شما خواهد بود. یک قاب مناسب، انتخاب بسیاری از کاربران است. اگر گوشی شما به دفعات زیادی از دستانتان رها می‌شود، بهتر است که یک قاب محکم و یک محافظ شیشه‌ای گرمادیده را برای آن تهیه کنید.
از طرفی دیگر، اگر قصد محافظت از گوشی خود را داشته و درعین‌حال نیز قصد تغییر ظاهر اصلی آن را ندارید، می‌توانید از قابی شفاف و یا یک ضربه‌گیر استفاده کنید. کاربرانی هم که قصد شخصی‌سازی گوشی خود را داشته و در عین حال نیز نمی‌خواهند دستگاهشان خراشیده شود، می‌توانند از پوسته‌ها و محافظ‌های پلاستیکی بهره جویند.
البته باید مراقب مشکلات سازگاری نیز باشید. اگر از محافظ نمایشگر استفاده می‌کنید، شاید استفاده از قاب‌های ضخیم، مشکلاتی را برای شما پدید آورد. همچنین باید در نظر داشت که میزان در دسترس بودن این قاب‌ها در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است. هر چه گوشی شما محبوب‌تر باشد، گزینه‌های بیشتری را پیش‌رو خواهید داشت.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/165548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 30 فروردین 1403

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تصاویری از اختتامیه «مدرسه» عشق در رشت

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل

رهاسازی آب سد سفیدرود از 2 هفته دیگر

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

رهاسازی آب سد سفیدرود از 15 اردیبهشت

شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت

برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا

بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر

نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان

برق برخی مناطق 7 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان

آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت

ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال 75 هزار اثر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا

نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

کشف بیش از 91 میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است

مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است

شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است

پایان آدم ربایی دو پسر جوان در رودبارجنوب

پایان آدم ربایی 2 پسر جوان در رودبارجنوب

اضمحلال رژیم کودک‌کش صهیونیستی نزدیک است

روابط دوستانه 2 کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

کشف بیش از 54 هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت

مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور

نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود

قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در 7 شهرستان گیلان

با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود

امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود