نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان:

استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی در مسیر توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - استاندارامشب در دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بر ضرورت هدایت تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد تأکید کرد و گفت: با استفاده از این تسهیلات می‌توان در بین مددجویان کمیته‌ی امداد اشتغال پایدار ایجاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار ضمن خیرمقدم به مهندس فتاح از سفر به گیلان با اشاره به اینکه این سفر منشأ خیری برای استان خواهد بود افزود: اگر در 2 موضوع اساسی اشتغال و مسکن تحرکات خوبی شکل گیرد بسیاری از مشکلات معیشتی مردم برطرف خواهد شد.
وی بر لزوم جهت‌دهی اشتغال متناسب با هر استان تأکید و تصریح کرد: درخصوص مشاغلی که با حداکثر 30 میلیون تومان به شغل منتهی می‌شود باید تمامی دستگاه‌ها به ویژه کمیته‌ امداد تلاش مستمر نمایند.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: برای حمایت از مشاغلی که به شغل پایدار ختم می‌شوند باید برای هر روستا یک شناسنامه در این حوزه تعریف کنیم.
وی با بیان اینکه در استان گیلان باتوجه به ظرفیت‌های متفاوت می‌توان شغل‌های متنوعی ایجاد کرد اظهار داشت: اقدامات مشترکی را در این خصوص با همکاری دستگاه‌های اجرایی آغاز کرده‌ایم و گردشگری اولویت اصلی ما است.
وی گفت: امکان توسعه در بخش گردشگری باتوجه به مشاغل گسترده‌ی این بخش بسیار قابل توجه است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در گام دوم مشاغل مرتبط با کشاورزی از اهمیت برخوردار است افزود: در استان گیلان در بخش مشاغل خرد می‌توان اقدامات بسیاری را به ثمر نشاند.
وی بر ضرورت هدایت تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد تأکید و تصریح کرد: از محل 1.5 میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی که سهم گیلان از آن تاکنون 300 میلیارد تومان است می‌توان در بین مددجویان کمیته‌ی امداد اشتغال پایدار ایجاد کرد.
دکتر سالاری به تعریف 18 حلقه‌ی گردشگری در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: اطمینان کامل داریم که در تمامی این 18 زنجیره به اشتغال پایدار و درآمدزایی می‌رسیم.
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان نیز باید به این مرحله برسیم گفت: هدف ما در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی این است که شغل پایدار ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از حمایت‌های کمیته‌ی امداد، سپاه و دکتر نوبخت در ساخت مسکن محرومان در گیلان افزود: تمام اهتمام خود را بکار خواهیم گرفت تا در سال آینده ساخت 2 هزار واحد مسکن روستایی محرومان به ثمر بنشیند.
در این دیدار که سردار عبداله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز حضور داشت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور دکتر سالاری را یک یار همراه برای کمیته امداد در مقاطع مختلف دانست و گفت : حدود 5.5 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و که 7 درصد جمعیت استان گیلان نیز شامل این بخش می‌شوند.
پرویز فتاح با بیان اینکه در 2 سال اخیر اهتمام ویژه‌ای مبنی بر کاهش تعداد مددجویان کمیته امداد شکل گرفته افزود: بخشی از این کاهش ناشی از خروج طبیعی این افراد و بخشی دیگر به واسطه‌ی ایجاد اشتغال برای آنان بوده است.
وی به تمرکز کمیته امداد در حوزه‌ی اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدام هدف مشترک دولت و کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می‌شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سالجاری با همکاری دولت و مجلس تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در استان گیلان نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است گفت: این تسهیلات امسال برای استان گیلان 100 میلیارد تومان است که شامل بیش از 6 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد می‌شود.
فتاح به جذب 67 درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در استان گیلان تاکنون اشاره و اظهار داشت: انتظار داریم با تأکیدی که استاندار گیلان در این خصوص به بانک‌ها خواهند داشت 33 درصد باقیمانده این تسهیلات نیز جذب شود.
وی افتتاح مسکن مددجویان کمیته امداد را یکی از اهداف سفر خود به گیلان اشاره کرد و گفت: باتوجه به استهلاک مسکن در استان گیلان نسبت به نقاط دیگر کشور مددجویان ما با مشکلات بیشتری مواجه هستند.
وی با اشاره به اینکه تعهد کمیته امداد در ساخت مسکن محرومان در استان گیلان امسال 200 واحد بود افزود: با ساخت هزار واحد مسکن مددجویان توسط سپاه و حمایت دکتر نوبخت در ساخت 500 واحد در این حوزه گیلان رتبه‌ی برتر و نمونه کشور را کسب کرده است.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه وجود رضایت‌مندی در مددجویان ما را ملزم به تداوم این مسیر می‌کند افزود: باتوجه به اراده‌ای که در میان مسئولان استان گیلان وجود دارد از تمامی امکانات برای رفع مشکل مسکن روستایی مددجویان استفاده خواهیم کرد.
وی به مصوبه‌ی مجلس درخصوص در اختیار گذاشتن واحدهای نیمه کاره‌ی مسکن مهر در سطح کشور برای مددجویان کمیته امداد در سطح شهرها اشاره و خاطر نشان کرد : با این مصوبه واحدهای نیمه کاره‌ی مسکن مهر که بدون متقاضی است را از طریق کمیته امداد تکمیل و در اختیار مددجویان قرار می‌دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/19670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت