نسیم گیلان

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهوری:

کشور نیاز به تقویت همدلی دارد و مهمترین نیاز جامعه، انسجام ملی است سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - لاهیجان - معاون پارلمانی رئیس جمهوری سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را مهمترین مولفه های قدرت ملی دانست و گفت: امروز کشور نیاز به تقویت همدلی دارد و مهمترین نیاز جامعه ، انسجام ملی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حسینعلی امیری روز یکشنبه در مراسم راهپیمایی بزرگ 22 بهمن ماه مردم شهرستان لنگرود اظهار داشت: امروز همه باید بدون در نظر داشتن سلیقه های سیاسی ، حزبی و قومی مانند همیشه در صف های فشرده ، متحد و منسجم، دشمنان این مرز و بوم را نا امید کنیم تا توسعه کشور شتاب بیشتری بگیرد.
وی افزود: امروز کشور نیاز به همدلی و همراهی دارد و تجربه ثابت کرده که هرجا مردم از دولت و نظام اسلامی حمایت کرده اند و هرجا همدلی ، همراهی و درک مشترک بین مردم و مسئولان وجود داشته ، کشور از عهده برطرف کردن بزرگترین مشکلات نیز برآمده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: امروز مهمترین نیاز جامعه وحدت، انسجام و اتحاد است و همه باید فارغ از سلیقه های سیاسی و قومی، به موضوع وحدت که به فرموده امام راحل رمز پیروزی ماست، توسل جسته و چنگ بزنیم و آن را حفظ کنیم.
امیری با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای توسعه ، ایجاد اشتغال و ریشه کنی فقر در کشور فراهم شده ، گفت: امیدی که در مردم ایجاد شده ، باید تقویت شود و آنهائیکه می خواهند مردم را ناامید و روحیه آنان را تضعیف کنند و تخم ناامیدی را در جامعه بکارند، اگر بطور عمدی این کار را انجام می دهند، دشمن هستند و آنهایی که از روی غفلت چنین نگاهی دارند، بدانند که در مسیر دشمن گام برمی دارند.
وی ادامه داد: به دلیل ذخایری که خداوند در این سرزمین قرار داده، این کشور همواره مورد طمع و تهدید دشمنان بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار دولت موقت، دشمنان و بدخواهان توطئه هایی را علیه این ملت تدارک دیدند و به تناسب مقتضیات زمانی، از جنگ های گروهکی تا جنگ تحمیلی، زحماتی برای مردم ایران فراهم کرده اند اما چون این نظام برخاسته از اعتقادات و خواسته های مردم بوده، همواره با پشتیبانی مردم و وحدت کلمه توانسته ایم از شرایط سخت عبور کنیم .
امیری افزود: پس از 39سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، صرف نظر از سلیقه ها ، گرایش های سیاسی و قومیتی از اصولگرا ، اعتدالگرا و اصلاح طلب ، همه در صحنه های دفاع از اسلام و انقلاب حضور یافته و از آن حفاظت کرده اند.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نتیجه فریادهای دو قرن گذشته پدران ما بوده و مردم ایران اسلامی برچیدن استبداد داخلی و استعمار خارجی و تحقق عدالت اجتماعی را در انقلاب اسلامی دیده اند و امروز هم، این رویکردها به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم مطرح است .
وی یادآور شد: استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی واژه های مقدسی هستند که سال های سال مردم آرزوی آنها را داشتند و در جمهوری اسلامی به آن رسیدند.
امیری با اشاره به اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی از مشکلات مردم بی اطلاع نیستند و خبر دارند، ادامه داد: با وجود برخی کاستی ها، نارضایتی ها و گله مندی هایی که در جامعه وجود دارد، مشاهده می کنیم هرگاه نیاز به حضور مردم بوده، آنان بطور گسترده در صحنه های مختلف حضور داشته اند.
وی گفت: امسال نسبت به سال های گذشته در شرایطی وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم که با فداکاری فرزندان و با پشتیبانی و استقامت مردم، گروهک داعش که استکبار جهانی آن را برای مبارزه با ما و آسیب به کشور ما مستقر کرده بود؛ در منطقه خاورمیانه، سوریه و عراق ریشه کن شده و آرامش کنونی با فداکاری های فرزندان ملت برقرار شده و منطقه به سوی استقرار ثبات کامل پیش می رود.
معاون رئیس جمهوری همچنین به تحریم های ظالمانه در کشور و مشکلاتی که در اوایل روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وجود داشت ، اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ کشوری حاضر نبود کالا به سوی ایران حمل کند و ایران هراسی در دنیا ترویج می شد و طی سال های گذشته، تورم 44درصدی و رشد منهای شش و هشت دهم درصد را تجربه کردیم.
وی اضافه کرد: ولی امروز کشورهای صادرکننده نفت که بخاطر سقوط قیمت جهانی نفت با مشکل مواجه شده اند و عربستان سعودی از ذخایر ارزی استفاده کرد، ولی با همه این مشکلات، کشور ما اداره و بخشی از این درآمد هم به صندوق توسعه ملی واریز شد.
امیری گفت: دراین شرایط کمک های دولت به مستمری بگیران و بخش های آسیب پذیر جامعه تا سه برابر افزایش یافت و به بخش های مربوط به آموزشی و نیز نظام آموزش و پرورش اعتبارات قابل توجهی تخصیص داده شد و عمران و آبادی و طرح های بزرگ ملی و شهرستانی هم از اعتبارات خیلی خوبی بهره مند شدند.
وی افزود: رییس جمهوری امسال 9 برنامه کلان و بحث ایجاد اشتغال فراگیر و ریشه کنی فقر مطلق را در لایحه قرار داده که با تصویب بودجه سال 97 ، با حمایت های مردم و رهبری های مقام معظم رهبری و با تلاش های دولت ، می کوشیم چرخ توسعه کشور شتاب بیشتری بگیرد.
مردم شهرستان لنگرود امسال گسترده تر از سال های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و از مقابل مقر سپاه پاسداران این شهر تا میدان انقلاب اسلامی، با مشت های گره کرده شعارهای کوبنده سر دادند.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/21159/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد