نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان:

توسعه صنعت گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی گیلان سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - استاندار گیلان گفت: در صورت استفاده‌ی صحیح از ظرفیت گردشگری،شاهد شکوفایی، رشد و توسعه‌ی اقتصاد و اشتغال گیلان خواهیم بود.
   مصطفی سالاری در نشست مجمع نمایندگان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:استان گیلان در بحث گردشگری ظرفیت بی‌نظیری دارد و این ظرفیت استفاده‌نشده باقی مانده است،ما علاقه‌مند هستیم از این مواهب الهی برای توسعه گردشگری استان بهره‌برداری کنیم .
وی تصریح کرد:اتصال ریلی تهران به رشت و سایر اقداماتی که در حال انجام شده است،ظرفیت جدیدی است که باید با برنامه‌ریزی بموقع و توجه به حفاظت از محیط زیست از این فرصت‌ها برای توسعه و رشد استان استفاده نماییم.
استاندار گیلان ادامه داد:استفاده از ظرفیت‌های تاریخی استان برای توسعه صنعت گردشگری گیلان می‌تواند در ایجاد اشتغال استان تحول ایجاد کند .
نصرتی شهردار رشت در ادامه این نشست اظهار کرد:سالیانه 36میلیون گردشگر وارد گیلان می‌شود اما متاسفانه عددی که به گردشگری شهری اختصاص می یابد بسیار اندک است .
وی به تلاش صورت گرفته برای نایش توانمندی های شهر رشت در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود:شهر رشت با 170 نوع غذای محلی شهر خلاق غذا در یونسکو شناخته شده است؛لذا تکیه بر این توانمندی خود می تواند فرصتی ارزشمند برای توسعه گردشگری شهر رشت به شمار آید .
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت و رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در ادامه این نشست گفت:ما تقاضا داریم که استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور به گردشگران خارجی معرفی شود .
وی گفت:ایران در حوزه جاذبه‌های طبیعی دارای مقام پنجم در دنیا است؛این درحالیست که استان گیلان از نظر جاذبه‌های طبیعی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده،بنابراین این استان ظرفیت بالایی در پذیرایی و میزبانی از گردشگران دارد .
کوچکی‌نژاد ادامه داد:استان گیلان در حوزه گردشگری غذا و ارائه غذاهای حلال می‌تواند حرف اول را در کشور بزند چراکه این استان به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت رسیده است .
کاظم دل‌خوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در توسعه صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: استان گیلان تمام مواهب طبیعی را یکجا در خود جای داده است .
وی با تصریح اینکه امروز صنعت گردشگری باید به‌جای صنعت نفت بنشیند و کشور باید از مواهب این صنعت بهره‌مند شوداظهار کرد:مجلس و دولت باید کمک کنند تا صنعت گردشگری کشور رونق یابد زیرا این صنعت می‌تواند اقتصاد و اشتغال کشور را رونق بخشد .
دلخوش نداشتن توافق‌نامه‌ همکاری بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف را یک خلل در اجرای برنامه های توسعه محور گردشگری خواند و گفت:این یک معضل بزرگ است که هر دستگاهی برنامه‌های خود را پیش می‌برد؛باید توافق‌نامه‌ای بین دستگاه‌های مختلف و سازمان میراث‌فرهنگی منعقد شود تا سنگ‌اندازی برای توسعه گردشگری کشور کاهش یابد .
این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به شرایط جوی گیلان و شرایط نگهداری و حفاظت بسیار سخت از مواریث تاریخی اضافه کرد:ظرفیت‌های موزه‌ای استان گیلان بسیار بالاست،بنابراین باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری استفاده کنیم .
منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:شهرستان رودبار 20 درصد خاک استان گیلان را به خود اختصاص داده و دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه شهرستان استفاده کرد.
نیکفر نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد:در شهرستان لاهیجان امکان ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری وجود دارد ؛لذا تسهیل روند صدور مجوزها و حذف بروکراسی در مسیر فعالیت سرمایه‌گذاران تلاشی در مسیر رونق افزایی این شهرستان است .
حجت‌الاسلام افتخاری نماینده شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت:صنعت گردشگری در ایران ظرفیت رشد و توسعه مطلوبی را دارد و به همین سبب توسعه گردشگری که همان صادرات فرهنگ، صنایع‌دستی و آیین‌هاست،نیازمند نگاهی جدی تر می باشد .
وی؛اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر را یکی از مهم‌ترین مزایای صنعت گردشگری برشمرد و تصریح کرد: شهرستان فومن و شفت به دلیل جاذبه‌های بسیار زیادی که دارد سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است،اما این مزیت در صورت عدم برنامه ریزی صحیح می تواند فاجعه ای عظیم در حوزه زیست محیطی به بار نشاند .
این مسئول بر ضرورت نگاهی کارآمد در توسعه مناطق گردشگری تاکید کرد و افزود:رونق گردشگری با شرایط اکولوژیکی درآمیخته؛لذا سیاستگذاری اثرگذار در این بخش یک مهم به شمار می آید .
علی رحیم‌پور مشاور عالی استاندار گیلان در حوزه گردشگری در این نشست به ارائه گزارشی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان پرداخت و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته حیطه گردشگری گیلان ارائه کرد .

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/22773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت

افزایش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

معدوم سازی 389 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

جایزه کتاب سال فراخوان داد

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

نجات مرد 38 ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

راه‌اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها در گیلان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی