نسیم گیلان

آخرين مطالب

سقوط پان ترک ها به دره حیران آستارا مقالات

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمنان ملت ایران در تلاش هستند که با ایجاد تفرقه و قومیت گرایی، اتحاد و انسجام آنها را از بین برده و این کشور پهناور را با چالش تجزیه مواجه کنند.
  بررسی ابعاد چگونگی شکل گیری و پیرورزی انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس، وقایع پس از انقلاب و فتنه هایی که یکی پس از دیگری توسط عوامل فریب خورده به وقوع پیوست، عمق کینه توزی و شرارت طلبی دشمنان را در قبال این ملت تبیین می کند.
هر از گاهی گروه ها و ایسم های نوظهور و بی هویت که در اکثریت آنها دست های آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب صهیونیستی و آل سعود عربستان با اهداف خاص و برنامه ریزی شده مشهود است، در اقصی نقاط کشور ظهور می کند و تعدادی از افراد را که بیشتر آنها از اقشار جوان هستند، پس از طعمه قرار دادن،با روش های مختلف فریب می دهند و سپس با دستان این جوانان که باید چرخ تولید و توسعه کشور را بگردانند،شرایط آرام کشور را برای مدتی بر هم می زنند.
حال بالغ بر چهار دهه از این انقلاب که با خون هزاران شهید گلگون کفن محقق شده، گذشته است، دیگر جایی برای رخنه دشمنان به بدنه اصلی نظام وجود ندارد و هرگونه تحرک معناداری با بهره مندی از بصیرت ملت همیشه بیدار خنثی می شود و پاسخی کوبنده می گیرد.
با نگاهی اجمالی به مطالب فوق،طی چند سال گذشته شاهد تحرکات مدیریت شده از بیرون مرزهای کشور در استان های آذری زبان شمال غرب هستیم و هر چند که این حرکت اقلیتی، بر شعور و غیرت آذری زبانان کشور خدشه ای وارد نمی کند، ولی آنچه همگان را آزار می دهد، اختلال در مدیریت امور و تخریب اموال عمومی و بیت المال است.
طی دو دهه گذشته طبل توخالی جدایی آستارا و سپس روستا و منطقه حیران از استان گیلان و الحاق آن به استان اردبیل توسط عده ای خاص که بیشتر در فکر جمع آوری آرای مردم برای فعالیت های سیاسی خود بودند، مطرح گردید که پرونده مذکور پس از نگاه های کارشناسان خبره و بررسی ابعاد مختلف این تغییر،بسته شد.
هر چند مردم فهیم هر دو استان گیلان و اردبیل با مطالعه تاریخ به خوبی بر این مسایل واقف هستند که تفاوت های عمده دو خطه در بخش های مختلف از قبیل صنعت های کشاورزی، شیلات، دریانوردی، آداب و رسوم، اقتصاد و حتی نوع شرایط آب و هوایی جلگه و کوهستان سبب گردید طرح انتقال بیست و شش ساله آستارا در دهه های دوم، سوم و چهارم قرن جدید به استان آذربایجان ایران و بخشی از شهرستان وقت اردبیل با شکست مواجه شود و این شهرستان مهم پس از تجربه تلخ در انزوا قرار گرفتن، پس از تحمیل هزینه های بسیار زیاد،مجددا ًبه استان گیلان بازگردد.
با علم به این مسایل، وطن فروشان وابسته به دشمنان خارجی با استفاده از فرصت هایی که طی یکسال گذشته توسط شبکه های معاند و مجازی وابسته به بیگانان تشدید یافته است، در اقدامی عجیب تابلوی خوش آمدگویی هموطنان به استان گیلان در گردنه حیران را تخریب کردند و سپس پرچم کشور تازه استقلال یافته جمهوری آذربایجان را به عنوان نماد «پان ترکیسم» به اهتزار درآوردند.
جالب اینکه برخی از نمایندگان در استان های اردبیل و ارومیه که وظیفه صیانت از آرای مردم حوزه استحفاظی خود را بر عهده دارند،با آگاهی از ابعاد این ماجرا، به جای فراخوان عمومی جهت تبعیت از قانون، آتش فوق را شعله ور کردند.
این عمل ناشایست را که در تعطیلات عید سعید نوروز محقق شد، احساسات مردم فهیم به خصوص اقشار فرهنگی و فعالان اجتماعی و سیاسی دو استان را جریحه دار کرده است و امیدواریم هر چه سریعتر عوامل این اقدام تفرقه افکن شناسایی و با آنها برخورد شود.
دروازه ورودی گیلان به زودی در منطقه حیران نصب می شود
  دکتر یونس رنجکش، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص منطقه گردشگر پذیر حیران، اظهار کرد: گردنه حیران از جاذبه های بکر این شهرستان و استان گیلان است و زیرساخت های گردشگری آن با مشارکت دولت و بخش خصوصی تکمیل می شود.
وی افزود: دولت برای توسعه زیرساخت های آب، برق و گاز در دهستان حیران آستارا اقدامات خوبی انجام داده و به رونق گردشگری کمک کرده است.
وی بیان کرد: تله کابین، سورتمه، مراکز خدماتی و محور مهم حمل و نقل،حیران را به منطقه راهبردی تبدیل کرده و آستارا علاوه بر حیران،ظرفیت ها و بسترهای توسعه زیادی دارد و باید جهت عمران روستاها به سرمایه گذاران معرفی شود.
فرماندار آستارا با تأکید بر اینکه با توجه به ضرورت استفاده از فرصت های موجود برای اشتغالزایی، دولت تسهیلات خوبی در این زمینه در نظر گرفته است، اضافه کرد: آستارا با استفاده از آن به قطب گردشگری و بوم گردی تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: موقعیت مرزی، دسترسی آسان کشورهای همسایه شمالی به جاذبه های گردشگری و حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران از مزیت های آستارا برای توسعه گردشگری است.
رنجکش در پایان تصریح کرد: به زودی دروازه ورودی استان گیلان در منطقه حیران نصب خواهد شد که نقش مهمی در معرفی استان و جاذبه های نهفته آن برای گردشگران خواهد داشت.
 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/25328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد