نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان:

در ساخت سازه‌های شناور از ظرفیت مجموعه‌ی صنایع دریایی استفاده می کنیم سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - استاندار عصر امروز در نشست بررسی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ی صنایع دریایی با حضور معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه گردشگران برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی به گیلان سفر می‌کنند، گفت: در ساخت سازه‌های شناور در آب‌بندان‌ها از ظرفیت مجموعه‌ی صنایع دریایی استفاده می کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی به تلاشگران این عرصه، دستاوردهای حوزه‌ی صنایع دریایی ارتش جمهوری اسلامی را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد افزود: روبه جلو بودن توان دفاعی کشور و آمادگی موجود برای رشد همه جانبه در عرصه‌های تولید ادوات نظامی و غیرنظامی قابل تقدیر است.
وی ضمن اعلام آمادگی درخصوص بهره‌مندی گیلان از ظرفیت‌های موجود در بخش تجاری و غیرتجاری تولیدات صنایع دریایی کشور اظهار داشت: امیدواریم از حیث جغرافیایی در حوزه‌ی آب‌بندان‌ها و تالاب‌ها از توانایی صنایع دریایی استفاده‌ی بهینه کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان به اقدامات صورت گرفته در بخش صیادی و بهره‌گیری از دریا در این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: باتوجه به مشکلات موجود در این بخش و کاهش ذخائر موجود باید به حوزه‌های دیگر بویژه گردشگری دریائی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
استاندار گیلان با اشاره به پر مخاطره بوده دریای خزر در بخشی از سال افزود: می‌توانیم با افزایش ایمنی در ساخت شناورها، گردشگری دریایی را گسترش دهیم
دکتر سالاری به وجود مراجعات بسیار برای خرید شناورهای مسافربری اشاره کرد و گفت: اگر هر سرمایه‌گذاری در این بخش ورود کند باتوجه به استقبال خوبی که پیش‌بینی می‌شود قطعاً ضرر نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه در ساخت سازه‌های شناور در آب‌بندان‌ها از ظرفیت مجموعه‌ی صنایع دریایی استفاده می کنیم افزود: در استان گیلان بیش از 2 هزار آب‌بندان در گیلان وجود دارد که حدود 400 آب‌بندان در بازه‌های زمانی مختلف سال قابل استفاده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان ساخت سازه‌های شناور آمادگی وجود دارد اظهار داشت: بیش از 20 میلیارد تومان تسهیلات برای این بخش در نظر گرفته شده که با کمترین دغدغه علاوه بر حفظ محیط زیست می‌تواند به ایجاد اشتغال در بخش گردشگری کمک شایان توجه‌ای کند.
وی با اشاره به اینکه ساز و کارهای لازم در محورهای مختلف بخش گردشگری در حال فراهم شدن است گفت: گردشگران برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی به گیلان سفر می‌کنند و ما باید بسترهای لازم در این خصوص را فراهم کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه نعمت‌های بسیاری در این استان وجود دارد افزود: با برنامه‌ریزی صحیح مردم باید از مواهب الهی درآمد کسب کنند و ایجاد طرح‌های الگویی، آنان را برای گام نهادن در این مسیر ترغیب می‌کند.
وی بر ضرورت ساخت سازه‌های شناور جذاب که مورد استقبال گردشگران قرار گیرد تأکید و خاطر نشان کرد: باید تلاش شود با توانمند کردن متخصصین و استفاده از طرح‌های مورد پسند مردم به از ظرفیت‌های داخلی کمال بهره را ببریم.
دکتر سالاری گفت: تلاش ما بر این است تا شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش با همکاری صنایع دریایی فراهم کنیم.
در این نشست معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وجود مجموعه‌ها‌ی صنایع دریایی وزارت دفاع در 10 استان کشور اشاره کرد و گفت : در این مجموعه‌ها صنایعی همچون کاوشگر دریایی، یدک کش، قایق پرنده، شناورهای گردشگری و امداد و نجات و بسیاری از ادوات نظامی و غیرنظامی همچون موتور و کابل‌های دریایی و زیردریایی تولید می‌شود.
دریادار امیر رستگاری به رونمایی از اولین موتور دیزلی ملی ساخته شده توسط صنایع داخلی در اوایل خرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: در حوزه‌ی صنایع دریایی توانمندی‌های بسیاری وجود دارد که به خودکفا شدن در بخش‌های مختلف بسیار کمک می‌کند.
وی به ظرفیت‌های موجود در صنایع دریایی تمجیدی گیلان در تولید ناو شکن و موشک انداز اشاره و خاطر نشان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان گیلان وجود دارد می‌توان از شناورهای گردشگری و همچنین امداد و نجات که جزء تولیدات صنایع دریایی است بهره‌مند شد.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به ساخت انواع شناورهای تفریحی توسط متخصصان داخلی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: قیمت‌های ساخت این شناورها بصورت کاملاً رقابتی با تولید کنندگان خارجی است.
وی با اعلام آمادگی در ساخت صنایع مختلف مورد نیاز در استان گیلان در حوزه‌ی دریایی گفت: 92 درصد از نیروهای صنایع دریایی شهید تمجیدید گیلان از افراد توانمند این استان هستند که می‌توانند در این بخش گام‌های مؤثری بردارند.
دریادار رستگاری به وجود نگاه وسیع دکتر سالاری در حوزه‌ی گردشگری و دریایی اشاره کرد و افزود: امیدواریم شاهد تحولات خوبی در این بخش باشیم.
وی از اعلام آمادگی مجموعه‌ی صنایع دریایی برای حضور در نمایشگاه دائمی عرضه‌ی تولیدات سازه‌های پیش ساخته خبر داد و گفت: به منظور پویایی هرچه بیشتر در مدل‌های شناورها با تعدادی از شرکت‌های اروپایی فعال در حوزه‌ی گردشگری وارد مذاکره شدیم تا در این خصوص همکاری داشته باشیم.
در پایان این نشست تندیس ناوشکن دماوند از سوی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به استاندار گیلان اهداء شد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/28055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد