نسیم گیلان

آخرين مطالب

رئیس کمیسیون بهداشت، شورای اسلامی رشت خبر داد:

به صدا در آمدن زنگ خطر در سایت زباله سراوان رشت اجتماعي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت گفت: زنگ خطر بابت خطرات ناشی از عدم پاشیده شدن شن برروی زباله ها در سراوان به صدا درآمده است.
به گزارش ایسنا-منطقه گیلان،فاطمه شیرزاد در چهل و دومین جلسه کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد:حدود 9 ماه از شروع فعالیت شورای پنجم رشت می گذرد و طی این مدت اقدامات خوبی در حوزه پسماند و سراوان در راستای ارتقای سلامت مردم انجام شده که از آن جمله می‌توانیم به افزایش اعتبارات مدیریت شهری و تلاش و پیگیریهای مداوم به منظور جذب اعتبارات استانی و ملی برای این حوزه اشاره کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت همچنین به روند بهسازی سراوان و احداث تصفیه خانه آن اشاره کرد و گفت:جمع آوری پسماند خشک از داخل محلات رشت به طور مستمر در حال انجام است و متاسفانه چند ماهی است که پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت از حرکت ایستاده اند .
شیرزاد با ابراز گلایه از عدم اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر رشت بیان کرد:انتظار داریم با توجه به حساسیت‌هایی که در حوزه سراوان وجود دارد و با نزدیک شدن به روزهای گرم سال روند بهسازی در این حوزه سرعت بیشتری به خود گرفته و متاسفانه در حوزه دریافت شن و ماسه مورد نیاز به منظور پاشیدن بر روی زباله‌ها نیز همکاریهای لازم از سوی سازمان صنعت و معدن انجام نمیشود.
وی با تاکید بر جذب اعتبارات دولتی به منظور خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان گفت:متاسفانه به علت عدم پرداخت مبلغ اولیه قرار داد خرید دستگاه زباله سوز از سوی دولت در این حوزه با مشکل مواجه شده ایم و این در حالی است فصل بهار رو به اتمام بوده و یقینا با شروع فصل بارندگی در رشت عملیات اجرایی احداث زباله سوز با مشکل مواجه میشود .
رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به آغاز فعالیت مدیران پروژه های شهرداری رشت بیان کرد:مدیران پروژه اخیرا از سوی شهردار رشت انتخاب شده و انتظار داریم با حضور این افراد مباحث با قدرت بیشتری پیگیری و گزارش عملکردها به صحن شورا ارائه شود.
شیرزاد با انتقاد از عدم همکاری اداره منابع طبیعی گیلان بابت عدم اختصاص زمین مناسب به منظور احداث تصفیه خانه در سراوان تصریح کرد:بیش از 30 سال است که شیرآبه های سمی حیات سالم را از درختان موجود در برخی از نقاط سراوان سلب کرده اما متاسفانه منابع طبیعی برای قطع همان درختان به منظور ایجاد تصفیه خانه سراوان همکاری نمی کند.
وی افزود:امیدوارم با توجه به عمق فاجعه ای که در سراوان وجود دارد نسبت به حفظ و تامین سلامت مردم توجه بیشتری معطوف شده و یقینا با فرا رسیدن فصل گرم سال و هجوم مگس ها زندگی و آسایش مردم سراوان مختل میشود .
شیرزاد با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه در سراوان نیازمند تامین زمین مناسب از سوی منابع طبیعی است،افزود:مجوز قطع درختان در سراوان به منظور ایجاد تصفیه خانه صادر نمی‌شود و این موضوع واقعا نگران کننده است.
وی با دعوت از مدیران منابع طبیعی کشور به منظور بازدید از وضعیت سراوان و درختان موجود در آن بیان کرد:از مدیران حوزه منابع طبیعی کشور تقاضا داریم برای بازدید از وضعیت نامناسب درختان سراوان به گیلان سفر کرده و از نزدیک عمق فاجعه زیست محیطی را مشاهده کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت افزود:در حال حاضر 27 دهیاری و پنج شهر زباله‌های خود را به سراوان سرازیر می کنند و این در حالی است که مدیریت زباله سراوان به عهده شهرداری رشت واگذار شده و در چنین شرایطی نیز برای ایجاد تصفیه خانه همکاری نمی‌کنند.
وی به تسریع آسفالت راه دسترسی به سایت سراوان اشاره کرد و گفت:انتظار داریم این کار در اسرع وقت انجام شده و امیدوارم سازمان صنعت،معدن و تجارت استان نیز نسبت به صدور مجوز برداشت شن و ماسه همکاری کند.
شیرزاد با اشاره به اینکه حدود دو ماه است که سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان مجوز برداشت شن مخلوط را برای سراوان صادر نمی‌کند،گفت:شهرداری رشت تمام تلاش خود را به منظور کاهش مشکلات سراوان به کار گرفته و انتظار می رود صنعت و معدن نیز در تصمیم گیریهایش تجدید نظر کرده و در راستای حفظ سلامت مردم همکاری کند.
وی افزود:سازمان صنعت و معدن گیلان اخیرا دو معدن به شهرداری رشت معرفی کرده که قابل استفاده نیست و زنگ خطر بابت خطرات ناشی از عدم پاشیده شدن شن برروی زباله ها در سراوان به صدا درآمده است.
شیرزاد با تاکید به پرداخت سهم دولت پیرامون خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان تصریح کرد:در صورت عدم پرداخت مبلغ اولیه قرار داد خرید دستگاه زباله سوز به شرکت TTS یقینا حجم مشکلات در این حوزه افزایش پیدا میکند.
رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به روند جمع آوری زباله خشک در محلات رشت اشاره کرد و گفت:باید اقلام تشویقی به شهروندانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند ارائه شود و فقط به دادن پلاستیک زباله به آنان بسنده نشود.
وی با ابراز گلایه از انباشت زباله در برخی از محلات رشت افزود:در برخی از محلات جمع آوری زباله به صورت روزانه انجام نمی‌شود و این مهم موجب گلایه شهروندان شده و انتظار داریم جمع آوری زباله به طور روزانه در محلات رشت انجام شود.
شیرزاد با تاکید بر حضور میدانی معاونین خدمات شهری شهرداری های مناطق رشت تصریح کرد:اخیرا انباشت زباله در کمربندی خرمشهر موجب نگرانی ساکنین آن منطقه شده و با توجه به اینکه این محدوده خارج از شهر است انتظار داریم به منظور رفع دغدغه های ساکن آن منطقه با فرماندار رشت مذاکراتی انجام شود.
وی به کیفیت مناسب کود تولیدی در کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:کودی که توسط کارخانه کود آلی تولید شده است از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قابلیت عرضه به خریداران را دارد و برای این منظور باید بازار یابی مناسبی انجام شود.
عضو کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت اظهار کرد:کارخانه کودآلی روند مناسبی دارد و با برنامه ریزیهای انجام شده رشد مناسبی پیرامون آن شاهد هستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/33703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

جمع‌آوری و دستگیری 528 معتاد و سوداگر مرگ طی 2 روز در گیلان

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی