نسیم گیلان

آخرين مطالب

در کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات صومعه سرا مطرح شد؛

صومعه سرا فاقد روستای بدون ارتباط/ضریب نفوذ اینترنت 45 درصد است اجتماعي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - صومعه سرا- کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات صومعه سرا در حالی برگزار شد که مسئولان این شهرستان را فاقد روستای بدون ارتباط و ضریب نفود اینترنت را در آن بیش از 45 درصد عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بعدازظهر دوشنبه در جلسه کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات صومعه سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد به برخی شاخص های ارتباطی در سطح شهرستان صومعه سرا اشاره و اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا فاقد روستای بدون ارتباط است.
فرزاد توکلی با اشاره به اینکه داشتن تلفن ثابت یکی از مهم ترین شاخص های ارتباطی به شمار می رود، افزود: در شهرستان صومعه سرا حدود 59 هزار خط تلفن ثبت شده وجود دارد که از این تعداد 49 هزار و 691 خط فعال است.
جایگاه سیزدهم صومعه سرا در استفاده از تلفن ثابت در حوزه شهری
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان صومعه سرا حدود 34 درصد است، گفت: از این نظر شهرستان صومعه سرا در جایگاه سیزدهم استان گیلان قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ضریب نفوذ 42 درصد تلفن ثابت در حوزه شهری و جایگاه 16 شهرستان در این زمینه در سطح استان آن را برای شهرستانی همانند صومعه سرا قابل قبول ندانست و خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی نیز ضریب نفوذ تلفن ثابت 26.96 درصد بوده که در جایگاه 10 استانی قرار دارد.
وی همچنین به بهره مندی هفت روستای شهرستان صومعه سرا از سیستم های wll اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط امروز این سیستم ها پاسخگوی نیازمندهای مردم مناطق روستایی نیست و اقداماتی در راستای حل این مشکل صورت گرفته است.
توکلی با اشاره به اینکه دومین شاخص ارتباطی مربوط به تلفن همراه است که شهرستان صومعه سرا در مجموع سه اپراتور دارای 118 هزار و 384 مشترک است، گفت: ضریب نفوذ مشترکین تلفن همراه در این شهرستان 94.65 درصد است.
رشت جایگاه نخست استفاده از تلفن همراه در گیلان
وی به جایگاه هفتم شهرستان صومعه سرا از این نظر در استان اشاره و اظهار کرد: بالاترین ضریب نفوذ در این شاخص مربوط به شهرستان رشت با بیش از 200 درصد است که نشان دهنده استفاده برخی افراد از بیش یک سیمکارت است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به شاخص بهره مندی صومعه سرا به تفکیک اپراتورها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان صومعه سرا در حوزه اپراتور همراه اول دارای 42 هزار و 757 مشترک با ضریب نفوذ 39.78 درصد است.
وی افزود: این اپراتور در شهرستان صومعه سرا دارای 29 دفتر و 66 سایت بوده که در این میان متاسفانه41 سایت نسل 2 همچنان فعال هستند که برنامه های برای تبدیل این سایت ها به نسل 3 و 4 در دستور کار است.
توکلی یادآورشد: از این تعداد همچنین 17 سایت نسل 3 و هشت سایت نسل 4 در سطح شهرستان فعالیت می کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه 132 روستای شهرستان صومعه سرا تحت پوشش اپراتور همراه اول است که نشان دهنده فعالیت خوب این اپراتور در بخش روستایی است، ادامه داد: شهرستان از این نظر در جایگاه هفتم استان قرار دارد.
وی به ضریب نفوذ اپراتور دوم با 63 هزار و 190 مشترک در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ این اپراتور در شهرستان صومعه سرا 50.52 درصد است.
توکلی با اشاره به اینترنت به عنوان شاخص سوم در حوزه ارتباطات، افزود: براساس آخرین آمار حدود 19 هزار و 254 مشترک ADSL فعال داریم. در این زمینه ضریب نفوذ اینترنت درشهرستان صومعه سرا 45.08 درصد است.
تقویت زیرساخت های در حوزه روستایی
فرماندار صومعه سرا نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پیشرفت لحظه ای تکنولوژی در جهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران نیز کشوری در حال توسعه است باید زیرساخت ها و امکانات لازم برای بهره برداری از این تکنولوژی ها فراهم شود.
علی فتح اللهی به اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان گیلان و شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و افزود: ایجاد این زیرساخت ها و امکانات به ارائه خدمات بهتر به شهروندان کمک می کند.
وی هدف از ارائه این خدمات را ایجاد رضایت مندی برای مردم عنوان کرد و گفت: در همین راستا دولت نیز با اجرای طرح دولت الکترونیک به منظور کاهش هزینه، افزایش روند پیگیری و رصد مکاتبات گام برداشته است.
فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه برای اجرای این طرح نیازمند فراهم کردن زیرساخت های مناسب در سطح شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: به همین منظور در ماه های گذشته برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت در این حوزه بررسی های کارشناسی و نشست با مدیران استانی برگزار شده است.
وی در ادامه با تأکید برضرورت تغییر رویکرد با توجه به میزان و نحوه مکاتبات در سطح شهرستان، تصریح کرد: البته در میان برخی دستگاه ها همانند تأمین اجتماعی اعلام کرده اند که به دلیل نوع تشکیلات ادارای در این طرح نمی توانند شرکت کنند.
فتح اللهی با بیان اینکه در حوزه روستایی نیازمند تقویت زیرساخت ها هستیم، یادآورشد: تعدادی از روستاهای شهرستان فاقد پوشش آنتن دهی هستند اگر بخواهیم طرح دولت الکترونیک در شهرستان صومعه سرا اجرایی شود در این روستاها با مشکل مواجه شویم.
وی ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده اقدامات خوبی در راستای تبدیل خطوط مخابراتی کابلی به خطوط فیبر نوری در 13 روستا و همچنین راه اندازی اینترنت نسل 4 در سطح شهرستان صومعه سرا در حال اجرا است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/35680/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد