نسیم گیلان

آخرين مطالب

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان عنوان کرد:

ظرفیت آموزش سالانه 2 هزار نفر در آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی گیلان اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام گیلان - معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان گفت: مرکز آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی گیلان ظرفیت آموزش سالانه 2 هزار نفر در گروه‌های آموزشی مختلف و 150هزار نفر ساعت آموزش را دارد.
مهندس هاشمی با اشاره به اهداف برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت در جهاد دانشگاهی گیلان اظهار کرد: آموزش‌های کوتاه مدت در جهاددانشگاهی گیلان با هدف توسعه منابع انسانی و افزایش قابلیت‌های تخصصی افراد متناسب با تحولات علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور بنیان نهاده شده است، تا در سایه آن کارایی لازم برای پذیرش و ایفای مؤثر وظایف اجتماعی و شغلی کسب شود.
وی تصریح کرد: معاونت آموزشی با شناسایی جوامع هدف، تعریف دوره‌های آموزشی کاربردی و اشتغال محور، تدوین برنامه‌ها، دوره‌های آموزشی کاربردی و مطلوب و همچنین استفاده از اساتید متخصص و مجرب توانسته در زمینه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی، تخصصی، تخصصی پیشرفته برای آموزش کارکنان نهادها، سازمان‌های دولتی، خصوصی و فراگیران آزاد فعالیت کند.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان با تاکید بر این‌که فعالیت‌های کوتاه مدت این مجموعه با داشتن مجوزهای لازم از سوی نهاد و سازمان‌های مرتبط کشوری برگزار می‌شود، گفت: این مجموعه در زمینه آموزش‌ دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی از معاونت آموزشی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی شغلی کارکنان دولت از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری و مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی الزامی فناوری اطلاعات ویژه کارکنان دولت از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین دوره‌های آموزشی اشتغال محور از وزرات کار، تعاون و رفاه اجتماعی فعالیت دارد.
هاشمی با اشاره به وجود دو مرکز کوتاه مدت کارکنان دولت در رشت، گفت: تعداد سازمان‌‌های طرف قرارداد مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی شماره 1 از سال 92 تا 96 از 9 دستگاه اجرایی به 30 دستگاه اجرایی و تعداد دوره‌های آموزشی اجرا شده در مرکز از 88 دوره به 226 دوره ارتقا پیدا کرد.
وی با اشاره به افزایش 100 درصدی تعداد فراگیران مرکز براساس برنامه توسعه پنجم، افزود: تعداد فراگیران در سال 96 به 14هزار نفر افزایش یافت و پیش بینی برای سال 97 ارتقای سطح آموزش برای 22هزار نفر است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان با بیان این‌که مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی شماره 2 (فراگیران آزاد) با هدف توسعه در دو بخش تربیت نیروی انسانی ماهر و توسعه دانش راه‌اندازی شده است گفت: این مرکز در 7 گروه آموزشی زبان‌های خارجی، علوم انسانی، کامپیوتر، علوم پزشکی، فنی و هندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع دستی و فرهنگ و هنر فعالیت آموزشی دارد.
هاشمی با بیان این‌که این مرکز ظرفیت آموزش سالانه 2 هزار نفر در گروه‌های آموزشی مختلف و 150هزار نفر ساعت آموزش را دارد، یادآور شد: عمده مراجعان این مرکز با هدف افزایش مهارت‌های منجر به اشتغال در گروه‌های علوم پزشکی و علوم انسانی در رشته‌های تکنسین داروخانه، فوریت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه، تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی و گیاهان دارویی است.
وی افزود: عمده مراجعان این مرکز در گروه علوم انسانی نیز در رشته‌های تربیت معلم مدارس ابتدایی، تربیت مربی پیش از دبستان و حسابدار جامع بازار کار است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان ادامه داد: مرکز مذکور با تکیه بر توسعه آموزش‌های حیطه فنی و مهندسی در شاخه عمران و معماری اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوعی از جمله فرصت‌های شغلی در حوزه عمران و معماری و همچنین دوره‌های مختلف مدیریت فنی نموده است.
هاشمی یکی دیگر از گروه‌های فعال این مرکز را کارگروه صنایع دستی و فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: این مرکز با تنوع دوره‌ها، امکان ایجاد تولید در زمینه‌های مختلف صنایع دستی را دارد. همچنین به منظور توسعه آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت و افزایش میزان بهره‌مندی فراگیران از این آموزش‌ها، این معاونت برنامه توسعه مراکز آموزشی بصورت آزمایشی در شهرستان بندر انزلی، لنگرود و تالش را در دستور کار خود قرار داده است .
وی اضافه کرد: از جمله اهداف این برنامه افزایش ظرفیت آموزشی به 3500نفر در دوره‌های مختلف معادل 250هزار نفر ساعت آموزش در سال جاری است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان افزود: توسعه آموزش‌های جدید مهارت محور در راستای ایجاد اشتغال و تربیت نیروی ماهر به منظور حل مشکل اشتغال جوانان با هماهنگی سایر سازمان‌های مرتبط، تولید محتوای آموزشی و توسعه آموزش‌های الکترونیک و مجازی از راه کارهای افزایش سطح دسترسی فراگیران و ایجاد زمینه‌های آموزشی نوین از اهداف این مرکز است.
هاشمی یادآور شد: علاوه بر دو مرکز فوق، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان گیلان با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، جوان و با استفاده از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مدرن در سال‌های اخیر مدل جدیدی از آموزش را تعریف و پیاده سازی و پشتیبانی کرده است.
وی با بیان این‌که در این راستا سامانه مجازی «سیستم مدیریت آموزش (LMS) » در سال نخست راه‌اندازی، پرسنل 9 دستگاه اجرایی را از طریق این سامانه تحت آموزش قرار داد و تا پایان سال 96 با تقویت نیروی انسانی متخصص و برنامه‌ریزی بلند مدت توانست پرسنل 27 دستگاه اجرایی را با آموزش مجازی آشنا نماید گفت: همچنین در سال 96 بصورت همزمان با سراسر کشور برای 2500 نفر از آموزش دهندگان نهضت آزمون مجازی آنلاین از طریق این سیستم برگزار شد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان با بیان این‌که برگزاری دوره‌های تخصصی و شغلی برای کارکنان دولت از طریق این سامانه با بهترین کیفیت آموزش اجرا و پشتیبانی می‌شود، گفت: علاوه بر آموزش به صورت غیر متمرکز که موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌های آموزش فراگیران دستگاه‌های دولتی و آزاد شده است. سامانه مجازی این معاونت توانایی اجرای دوره‌های آموزشی و آزمون به صورت آنلاین و آفلاین را داشته و در زمینه‌های آموزش‌های محاوره‌ای، ویدیویی، موبایل و واقعیت افزوده دارای تجارب اجرایی و علمی مناسب است.
هاشمی خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوره‌های آموزشی به فراگیران گواهینامه معتبر از سوی جهاد دانشگاهی اعطا خواهد می‌شود.
  علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر از سر فصل‌های آموزشی و استفاده از امکانات آموزشی این معاونت می‌توانند به نشانی‌های رشت میدان فرهنگ جنب فروشگاه ساختمان مرکز آموزش کوتاه مدت شماره 2 جهاد دانشگاهی (مختص فراگیران آزاد ) مراجعه و یا با شماره تماس 01333339800 تماس حاصل نمایند.
همچنین فراگیران دستگاه‌های دولتی نیز می‌توانند به آدرس فلکه گاز (تقاطع غیر همسطح نیایش) ابتدای خیابان نامجو. ساختمان معاونت آموزشی یا با شماره تماس‌های 01333362274 و01333362038 و از طریق وبسایت www.jahadlms.com و پیام رسان سروش به آدرس‌های http://sapp.ir/guilan_ jdec1 و http://sapp.ir/guilan_ jdec2 تماس حاصل نمایند .

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/41404/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها