پایگاه خبری تحلیلی نسیم گیلان

آخرين مطالب

پروژه اي که کلنگ آن سال 94 به زمين زده شد اما سال آينده اجرا مي شود مقالات

پروژه اي که کلنگ آن سال 94 به زمين زده شد اما سال آينده اجرا مي شود

  بزرگنمايي:

گيلان انلاين-  مراسم کلنگ آغاز عمليات اجرايي پروژه آزادسازي معابر و تملک شهري کلانشهر رشت براي احداث کمربندي 14 کيلومتري شمال شهر حد فاصل بلوار امام رضا تا ميدان جهاد (دارسازي) بهمن ماه سال گذشته به زمين زده شد اما اجراي اين پروژه تاکنون انجام نشده است.
اين پروژه به عرض 20 متر و طول حدود 14 کيلومتر حد فاصل بلوار امام رضا (ع) دارسازي در منطقه سه را به ميدان جهاد در منطقه يک به هم متصل مي کند.
اين پروژه به باور مجريان آن سه کريدور شرق، شمال و غرب شهر را به يکديگر متصل مي کند و بار ترافيکي ميدان جانبازان، ميدان وليعصر (عج) و رينگ کمربندي شهر و فاصله زماني پيمودن شرق به غرب در کلانشهر رشت را کاهش مي دهد.
شهردار کلانشهر رشت بهمن ماه سال گذشته در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پروژه گفت که اين معبر سال ها به حال خود رها شده بود و کسي به استراتژيک بودن آن توجه نمي کرد، اين پروژه مهم در رفع مشکلات زيست محيطي و ترافيکي نقش مهمي دارد.
سيدمحمدعلي ثابت قدم بيان داشت: بافت عمده اي از مسير، حدفاصل بلوار امام خميني تا ميدان جهاد که نيازمند آزادسازي است، موجب ايجاد ايمني در منطقه مي شود.
وي مهمترين کار براي اجراي اين پروژه را توسعه افقي دانست و خاطر نشان کرد: با توسعه افقي، اراضي کشاورزي تحت شعاع قرار نمي گيرد.
با اين وجود ، شماري از شهروندان ساکن اين منطقه بيان مي کنند که به بهره برداري رسيدن اين پروژه، نقش مهمي در تسهيل آمد و شد مردم دارد و افتتاح آن، از مطالبات مردم است.
در همين زمينه سيد حميد حسيني گفت: يکي از گرفتاري‌هاي ما در عصرها بويژه ايام تعطيل ترافيک سنگين و ملال آور اين منطقه است، چقدر خوب بود که مسئولان در اين ساعات گذرشان به بلوار امام رضا، بلوار خرمشهر و مدرس بيافتد و ببينند که وقت مردم چگونه تلف مي‌شود؟
رضا اصغرنيايي نيز بيان کرد: يکي از دلايلي که باعث مي‌شود ترافيک منطقه سنگين شود، عبور و مرور ماشين‌هاي سنگين حمل بار است؛ زماني بلوار خرمشهر به سمت بلوار مدرس و بلوار امام رضا به سمت آج بيشه و بيجاربنه و محل داروسازي رشت خارج از شهر بود اما الان به دليل گسترش رشت داخل شهر قرار گرفته و عملاً ديگر از اين مسير نمي شود انتظار کاربرد کمربندي ها را داشت.
حسين رضايي نيز مي گويد: خوشبختانه در 3 سال اخير اقدامات عمراني خوبي مثل پارک‌هاي جديد، پياده راه شهرداري و طرح جمع آوري آب‌هاي سطحي انجام شده اما ترافيک سنگين مردم را کلافه کرده و اجراي طرح هايي هم چون کمربندي هاي جديد خيلي در کاهش ترافيک و رونق کسب و کار در منطقه کمک مي کند
شهريار شهيدي نيز گفت: متاسفانه در اطراف و حاشيه رشت نسبت به مناطق دوردست کار کمتري شده است ما انتظار داريم که به مرکز استان مثل جاهاي ديگر توجه شود چون رشت محل عبور و مرور مسافران بسيار و مردم شهرستان هاست و در طول روز، ميزبان شايد نيمي از جمعيت استان باشد.
وي ادامه داد: بايد به محلي که کمربندي در حال ساخت در حال انجام است، توجه شود چراکه اکثرا مناطق حاشيه شهر است که مردم کم برخورداري هستند .
شهرام آجلي نيز مي گويد: سال پيش آمدند در منطقه کلنگ زدند، خبر ساخت اين کمربندي اعلام شد ما هم به عنوان اهالي در مراسم حضور داشتيم و خيلي خوشحال بوديم، گفتند کمتر از دوسال هم افتتاح مي شود اما خبري نشد، اگر پول ندارند در دو يا سه مرحله اجرا کنند، به هر ميزان که آسفالت شد ماشين ها را از آن عبور دهند.

** احداث کمربندي بلوار امام رضا ، از سال آينده اجرا خواهد شد
معاون حمل و نقل و امور زيربنايي شهرداري کلانشهر رشت نيز در رابطه با اين پروژه گفت: اين پروژه از آج بيشه به سمت پيربازار (بلوار امام رضا) شروع و به بلوار وليعصر ادامه مي يابد.
فرامرز جمشيدپور افزود: اين پروژه به دليل برخي مشکلات اجرايي مناطق سه و يک شهرداري رشت اجرا نشد و اجراي آن به معاونت حمل و نقل شهرداري رشت محول شده است.
وي اظهار داشت: اين پروژه در همان زمان براي اجرا به مناقصه گذاشته شد و به دليل گرفتن ايراداتي مناقصه باطل شد.
جمشيدپور بيان داشت: اجراي اين پروژه به همراه دو پروژه ديگر در همين راستا، به مناقصه گذاشته مي شود و بعد از تصويب در شوراي عالي سرمايه گذاري شهرداري رشت، از سال آينده 96 اجرا خواهد شد.
معاون حمل و نقل و امور زيربنايي شهرداري کلانشهر رشت هزينه اجراي اين پروژه را حدود 130 ميليارد تومان (به همراه تملک ارضي) پيش بيني کرد و ادامه داد: قرار است اجراي اين پروژه در مدت سه سال از طريق سرمايه گذار انجام گيرد، يک سال فاصله (تنفس) و بعد از آن هزينه اجراي پروژه به مدت سه سال بازپرداخت شود.
وي با اشاره به اجراي دو پروژه ديگر آزادسازي معابر و تملک شهري کلانشهر رشت تصريح کرد: آزادسازي معابر در رينگ 90 متري ميدان گيل، بلوار لاکان و مسکن مهر به عرض 90 متر و طول سه هزار و 850 متر از ديگر پروژه هاست.
جمشيدپور بيان داشت: هزينه احداث اين خيابان با دو تقاطع غيرهمسطح 118 ميليارد تومان و تملک اراضي 157 ميليارد تومان برآورد شده است.
وي اظهار داشت: اتصال خيابان معلم به ميدان توحيد در پيربازار رشت (تقاطع خيابان معلم به بلوار اصفهان) به عرض 45 متر و طول يک هزار و 215 متر ديگر پروژه است که هزينه احداث اين خيابان 19 ميليارد تومان و تملک اراضي آن نيز 35 ميليارد تومان برآورد شده است.
معاون حمل و نقل و امور زيربنايي شهرداري کلانشهر رشت بيان داشت: اجراي اين سه پروژه به منظور آزادسازي معابر و تملک شهري، نقش مهمي در کاهش بار ترافيکي دارد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

این زمین تشنه !

رونق تولید گیلان در گرو رفع موانع/ تحقق رویای شیرین تنها با تلاش

سپاه سردمدار مبارزه با گروه های تروریستی

سیل اخیر و چند نکته ضروری

وقتی چراغ آگاهی‌بخشی اختلال اوتیسم فروزان نیست

این پهنه اعجاب !

مرثیه ای برای نوروز ناشاد نود و هشت

به یاری سیل زدگان بشتابیم

لاهیجان عروس شهرهای گیلان/بازدید از تنها موزه چای کشور

امام زادگان گیلان؛ حریم امن مسافران نوروزی

ورق‌هایی برای عیدی

چهارشنبه سوری بله؛ چهارشنبه سوزی نه

10 نقطه مهم حادثه خیز راه های گیلان را بشناسیم

دو روی سکه انتقال آب کاسپین

سفری خاطره انگیز در اقامتگاه‌های بوم گردی گیلان

نوروز در آبادی‌های گیلان

چارچوب چهارشنبه سوری - عیسی پاشاپور*

انتقال آب خزر به سمنان حتی به زیان مردم استان سمنان است

عروس گولی تا رابچره/ گیلان با آیین های سنتی به پیشواز بهار می رود

"نوشد" آیینی فراموش شده در حیران

آقای رئیس جمهور حال و روز مطبوعات و اصحاب رسانه را هم دریابید!

شهرداران درمانده از زباله، دهیاران بیگانه با زباله

دوگانگی اجتماعی و اضطراب های زنانه

همایش ملی بازاریابی گردشگری پایدار در گیلان فراخوان داد

انتخاب امروز ، کیفیت فردا

تغییر هویت و انزوای اجتماعی آسیب جدی استفاده از فضای مجازی است

پرهیز بر مدار دستان آلوده!

فائق؛ طبیب فرهنگ گیلان

خودمان وا دس بکار بیبیم

حل و نقل سبز نسخه ای مناسب برای رشت

سیاهکل، واقعه ای تاریخی نه حماسه

وجه تمایز دکتر سالاری نسبت به سایر استانداران غیربومی

​جای خالی جامعه شناسان در جامعه ما

سپیدرود محکوم است به «سقوط»؟!

این سال‌های 40 سالگی!

آبروی ما رفت

عطش سینماهای گیلان فرونشست

دموکراسی با طعم امپریالیسم !

با اشتباهات خودمان به ژاپن درجه یک باختیم!

اهمیت الگوهای سالم رفتاری در تقویت سرمایه‌های اجتماعی

موسیقی خیابانی؛ اشاعه فرهنگ بومی در پیاده راه رشت

جامعه خشمگین خشمگین!

​یا راه نمی دانید یا نامه نمی خوانید

اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!

زخم برداشت‌ شن و ماسه بر بستر رودخانه‌ها/ نظارت‌ها کافی نیست

استراتژی فریب مربیان ایران و عراق

حاشیه نشینی در رشت از الگوی کشوری تبعیت نمی کند

جایگاه قانون، نمایندگی مردم و رشت زخمی

صنعت گل و گیاه گیلان در حسرت صادرات

آشپزخانه ی معجونی ، روایت نویی ازعصر جدید