نسیم گیلان

آخرين مطالب

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان:

رسانه ها متناسب با خواست مردم حرکت کنند فرهنگي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تبریک بمناسبت فرارسیدن روز خبرنگار گفت: رسانه ها باید متناسب با خواست مردم و در کنار و همسو با آنان حرکت کنند.
گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه گیلان به ایرنا حاکیست؛ محسن جعفری در جلسه هم اندیشی سازمان بسیج رسانه استان افزود: رویکرد مقام معظم رهبری بر مبنای جذب حداکثری و دفع حداقلی و استفاده از همه توان و ظرفیت ها و استعدادهای موجود به دور از خط کشی های سیاسی است.
وی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد رسانه ای انقلاب اسلامی ، شکوفایی ، بالندگی و رشد یافتگی رسانه ای است که طی چهار دهه انقلاب به آن دست یافتیم.
وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طیف ها و گروه های مختلفی وجود داشتند که درباره رسانه ها دارای دیدگاه های افراطی بودند، اما امام خمینی(ره) هرگز با حذف مطلق این پدیده ها موافق نبودند.
جعفری اضافه کرد: امام( ره) براین باور بودند که علم متعلق به نوع بشر است و رسانه ابزاری است که می توان از آن استفاده کرد و مهم، جهتی است که ما به این ابزارها می دهیم.
وی تصریح کرد: امام (ره) بدنبال شکست انحصار امپریالیسم رسانه ای و هویت بخشی به سبک رسانه ای جدید بود و امروز در خاورمیانه شاهد جریان رسانه ای هستیم که توانسته در مقابل جریان های رسانه ای غربی موفق عمل کند.
جعفری تصریح کرد: اصولگرا و اصلاح طلب و سایر اصطلاحات تعابیری هستند که در فضای سیاسی بکار می روند که منجر به صف بندی و دسته بندی هایی می شود در حالی که مقام معظم رهبری می فرمایند من انقلابی هستم ، یعنی دو جریان انقلابی و ضدانقلابی بیشتر وجود ندارد ، بنابراین اصولگرای اصلاح طلب به معنای واقعی یکی از شاخصه های انقلابی و انقلابی گری است.
وی ادامه داد: از طرفی اهمیت رسانه و فضای مجازی به قدری مهم است که مقام معظم رهبری فرمودند بنده اگر فرصت داشتم مسئولیت آن را برعهده میگرفتم ، از این رو در موضوع بسیار مهم و تاثیرگذاری چون رسانه ، باید از وجود افرادی با تعهد و دارای تخصص و درک و فهم و اخلاق رسانه ای استفاده کنیم که شناخت خوبی از رسانه داشته باشند.
جعفری خاطرنشان کرد: همچنین در کنار آن باید بدنبال آموزش و تربیت خبرنگاران متخصص و تراز انقلاب اسلامی باشیم؛ اما متاسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که افراد بی اخلاق بدون تعهد و تخصص و بدون شناخت درست و فهم صحیح از رسانه ، مسئولیتی را برعهده می گیرند که نه تنها کمکی به حوزه رسانه نمی کند، بلکه هم به خود و هم به رسانه آسیب می زنند.
وی با اشاره به اینکه در هر کشوری بطور طبیعی قانون وجود دارد که لازم الاجرا است که همه باید به قوانین احترام بگذارند ، گفت: تا جایی که رسانه به پایگاه دشمن تبدیل نشود و امید و اعتقاد و باور مردم را مخدوش نکند و امنیت ملی را به خطر نیاندازد؛ می تواند براساس چارچوب قانون ، آزادانه فعالیت کند.
جعفری تصریح کرد: در شرایطی هستیم که جنگ روانی گسترده ای علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و دراین شرایط عقل و منطق ایجاب می کند که رسانه ها در جهت منافع ملی حرکت کنند.
وی ادامه داد: نظام سلطه و استکبار جهانی از انقلاب اسلامی واهمه دارند، چون افکار و اندیشه های انقلابی ما تاثیرگذار است و این همان نقطه اختلاف غرب با انقلاب اسلامی است.
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: امپریالیسم رسانه ای و بنگاه های خبرپراکنی غربی علیه هر کشوری که بخواهند با شایعه سازی و دروغ و شانتاژهای خبری اقدام می کنند اما تنها نظامی که توانسته در این سال ها در مقابلشان ایستادگی کند ، نظام رسانه ای ایران است.
به گفته جعفری، در غرب به هرنوع حرکتی دموکراسی می گویند که یکصدم آن حرکت ها و اقدامات را در سایر کشورها ، نقض حقوق بشر می نامند؛ موارد مصرف اصطلاحاتی همچون دموکراسی ، آزادی و حقوق بشر در غرب بصورت نمایشی است و اگر رسانه ای علیه سیاست های آنان اقدام کند، برخوردها و محکومیت های سنگین و جریمه های مالی و در برخی مواقع حذف در انتظارشان است .
وی با بیان اینکه درحال حاضر 42 خبرگزاری با همه آراء و اندیشه های سیاسی و حتی منتقد جمهوری اسلامی در داخل کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: اما در مقابل غربی هایی که مدعی آزادی بیان و مطبوعات هستند، شدیدترین رفتارها را با رسانه های مخالف خود دارند.
جعفری تصریح کرد: امروز دنیای کفر و نظام سلطه با تمام امکانات و استعداد و قدرتشان در مقابل ما قرار گرفته اند، بنابراین نباید با تبلیغات و جنگ روانی که بر کشور و انقلاب تحمیل می شود، احساس ضعف و عقب نشینی کنیم بلکه باید با روشنگری و انجام رسالت رسانه ای خود، دستاوردهای خود در حوزه رسانه را به جامعه معرفی کنیم.
وی افزود: اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب و گذر از پیچ مهم تاریخی قرار داریم و این دقیقا همان جایی است که دشمن را آزار می دهد لذا با فتنه گری بدنبال نا امید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با طراحی فتنه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به خیال خام خود بدنبال براندازی نظام هستند.
جعفری اضافه کرد: امروز فشارهای سیاسی و تحریم های ظالمانه نه تنها قامت بلند ملت ایران را خم و گام های استوار مردم بصیرمان را سست نمی کند، بلکه با هدایت و راهبری رهبر فرزانه انقلاب از گردنه های سخت عبور، و امید دشمنان را به یاس مبدل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی بعنوان بازیگر اصلی و مطرح منطقه و ام القراء جهان اسلام است ، اظهار کرد: تمامی تحولات منطقه نیازمند نقش آفرینی ایران است و مشکلات منطقه بدون حضور ایران حل نمی شود و این حقیقتی است که حتی دشمن به آن معترف است.
وی ادامه داد: مردم ولایتمدار و شهیدپرور ما در طول چهار دهه انقلاب اسلامی ، دوران های سخت و فتنه های بسیار پیچیده ای را که توسط آمریکا و ایادیش طراحی و اجرا شده بود، تجربه و از همه آنها به سلامت عبور کرده است.
جعفری اضافه کرد: این انقلاب با خون شهدا آبیاری شده و جوانان امروز ما دست کمی از جوانان دهه اول انقلاب ندارند و امثال بابک نوری ها و محسن حججی ها دشمن را به زانو درآورده و خوار و ذلیل کردند و هیمنه پوشالی نظام سلطه را شکستند.
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه دشمن باید این آرزو را به گور ببرد که بتواند برما مسلط شود، گفت: صاحب اصلی این انقلاب امام زمان(عج) است و انشاالله که پرچم این انقلاب با دست باکفایت بزرگ جانباز انقلاب مقام معظم رهبری، به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) برسد.
7296/2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/50874/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد