نسیم گیلان

آخرين مطالب

شهروندان تخلفات دفتر پیشخوان خدمات دولت را گزارش کنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - توکلی با تاکید بر اینکه شهروندان تخلفات دفتر پیشخوان خدمات دولت را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش کنند، گفت: شهروندان می‌توانند زمان مواجهه با تخلفات دفاتر خدمات پیشخوان دولت با شماره تماس 3-33130462 یا سامانه رایگان 195 تماس بگیرند.
به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، مهندس فرزاد توکلی امروز در نشست با خبرنگاران که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در دنیای امروز رسانه‌ها یکی از ارکان آگاهی بخشی و نقش آفرینی در هدایت جامعه قلمداد می‌شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به برونسپاری خدمات دولت در دفاتر پیشخوان دولت، افزود: در 28 فرودین ماه امسال هیات وزیران ابلاغیه مبنی بر تغییر ساختار دفاتر پیشخوان دولت اعم از شهری و روستایی صادر کرد که بخشنامه تغییر ساختار کارگروه استانی دفاتر پیشخوان 13 خرداد امسال به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.
توکلی گفت: استاندار به عنوان ریاست کارگروه و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به عنوان دبیر کارگروه استانی دفاتر پیشخوان منصوب شدند، از آنجایی که بخش برون سپاری خدمات الکترونیک بر عهده سازمان مدیریت است در این راستا نماینده‌ای از سازمان مدیریت عضو این کارگروه است.
وی با بیان اینکه در استان گیلان 606 دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت داریم که 428 مورد آن شهری و 178 مورد آن روستایی است، تصریح کرد: از مجموع دفاتر پیشخوان شهری 379 مورد فعال و 49 مورد غیرفعال هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان بیان کرد: از مجموع 178 دفتر پیشخوان روستایی، 160مورد فعال و 18 مورد غیرفعال هستند که با هیچ دستگاه خدمات رسانی ارتباط ندارند که در این راستا اقدام به خرید و فروش پروانه دفتر می‌کنند که باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران می‌شود، در آیین نامه نقل و انتقال داریم اما خرید و فروش ذکر نشده است.
این مقام مسئول ادامه داد: در استان گیلان 414 دفاتر ICT پست بانک داریم که 190 مورد آن فعال و 224 مورد آن به دلیل عدم کسب درآمد غیرفعال هستند، اهداف این دفاتر ارائه خدمات وابسته به کارت‌های بانکی در مناطق روستایی بوده است.
مهندس توکلی با اشاره به فعالیت دفاتر پیشخوان شهری، بیان کرد: براساس آمایش سرزمین به ازای هر 10 هزار جمعیت شهری نیاز به یک دفتر پیشخوان خدمات دولت داریم. در حال حاضر در حوزه شهری هیچ مجوز جدیدی صادر نمی‌شود اما در نقاط روستایی بر حسب نیاز ثادر می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به رعایت حقوق شهروندی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، تصریح کرد: این دفاتر موظف به حضور در ساعات کاری تعیین شده هستند و مسئول دفتر باید تمام وقت در دفتر حاضر باشد و باید برای خروج در ساعات کاری، جایگزین معرفی کنند. حتی در ایام تعطیلات رسمی نظیر نوروز شیفت بندی می‌شوند.
وی اضافه کرد: حتما در دفاتر باید نرخ نامه موجود باشد. گاهی در برخی دفاتر که افراد برای پرداخت قبوض مراجعه می‌کنند، وجه دریافت می‌شود و قبض هم ممهور به پرداخت می‌شود اما به حساب نهاد واریز نمی‌گردد یا دیرتر از مهلت پرداخت واریز می‌شود که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.
توکلی با تاکید بر اینکه شهروندان تخلفات دفاتر پیشخوان خدمات دولت را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش کنند، ادامه داد: شهروندان می‌توانند زمان مواجهه با تخلفات دفاتر خدمات پیشخوان دولت با شماره تماس 3-33130462 یا سامانه رایگان 195 تماس بگیرند و حتی می‌توانند با مراجعه به https://gilan.ict.gov.ir/ در قسمت «شکایات» انتقادات و مشکلات پیش آمده را گزارش دهند.
ممنوعیت فروش وکالتی دفاتر پیشخوان دولت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه خرید و فروش وکالتی در دفاتر پیشخوان ممنوع است، خاطرنشان کرد: برخی از افراد دفاتر پیشخوان را به صورت وکالتی می‌فروشند که این مخالف آیین نامه است و زمانی که بعد از 3 برای تمدید مجوز مراجعه می‌کنند، با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند؛ در حال حاضر بیش از 20 پرونده اینچنینی در استان داریم که افراد با پرداخت‌ هزینه‌های میلیونی اقدام به فروش غیرقانونی می‌کنند. وکالت کاری موردی ندارد اما نمی‌توانند بفروشند.
وی بیان کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام ثبتی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان به نشانی https://gilan.ict.gov.ir/ ، با فرآیند اخذ مجوز دفاتر پیشخوان دولت آشنا شوند تا متحمل ضررهای جبران ناپذیر نگردند.
توکلی تصریح کرد: تا پایان شهریور دفاتر پیشخوان خدمات دولت سامانه‌ای می‌شوند و تا پایان سالجاری هم افزایش نرخ در این دفاتر نخواهیم داشت و نرخ‌گذاریها توسط کمیسیون تنظیم مقررات کشور انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به موازی کاری برخی دستگاه‌ها، گفت: ایجاد هرگونه دفاتر خدماتی موازی با دفاتر پیشخوان ممنوع است که دولت نتوانست در این حوزه‌ ورود کند زیرا برخی دستگاه‌ها نظیر تامین اجتماعی هم اقدامات مشابه دفاتر خدمات پیشخوان را ارائه می‌دهند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه در برخی نواحی مردم از طولانی شدن ثبت نام دریافت تلفن ثابت انتقاد دارند اما انتقادات خود را به مراجع مربوطه منعکس نمی‌کنند، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت مخابرات استان گیلان به صورت اینترنتی نسبت به ثبت‌نام تلفن ثابت اقدام کنند، این سامانه به وزارت ICT متصل است و چنانچه فرآیند دریافت از این طریق طولانی شد می‌توانند با شماره‌ 195 تماس بگیرند و پیگیری کنند. همچنین اگر از سرعت اینترنت خود ناراضی هستند باید گزارش خود را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کنند تا پیگیری شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/52222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور

تامین نفت سفید 11 هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی