نسیم گیلان

آخرين مطالب

بخشی تاکید کرد:

لزوم توجه به توسعه ورزش در روستاها ورزشي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: با توجه به اینکه بخش عمده جمعیت استان ساکن روستاها هستند، علاوه بر ورزش همگانی باید به توسعه ورزش در روستاها نیز توجه ویژه داشت.
مریم بخشی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با بیان اینکه گیلان جزو سه استان برتر کشور در زمینه برخورداری از ورزشکاران سازمان یافته است و به عنوان استانی با فرهنگ بالای ورزشی شناخته می‌شود، اظهار کرد: داشتن نمایندگانی در لیگ برتر رشته‌های مختلف ورزشی، مسئولیت سنگینی را برای مدیریت ورزش گیلان ایجاد کرده است. هر ساله در رقابت‌های بین‌المللی مختلف، مدال‌های رنگینی بر گردن ورزشکارانی از این استان آویخته می‌شود که نشان از ظرفیت بالای موجود دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: گیلان در سطح کشور بیشترین آمار ورزشکاران بیمه شده را دارد و با توجه به اینکه بخش عمده جمعیت استان ساکن روستاها هستند، علاوه بر ورزش همگانی باید به توسعه ورزش در روستاها نیز توجه ویژه داشت.
وی با بیان اینکه دو حوزه ورزش و جوانان دارای مخاطبین بسیاری در جامعه هستند که باید نیازهایشان شناسایی و برای رفع آن ها برنامه ریزی شود، گفت: در مجموع ساماندهی امور ورزش و جوانان مستلزم صرف انرژی و وقت زیادی است.
بخشی با بیان اینکه استاندار گیلان نیز همواره بر لزوم حمایت از جوانان و رفع مشکلات این قشر تاکید دارند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده است، ادامه داد: خوشبختانه سیاستگذاری‌های خوبی در حوزه جوانان از سوی وزارتخانه انجام شد و ما تلاش می‌کنیم با بهره گیری از آن‌ها به عنوان سندی بالادستی، از حداکثر ظرفیت برای ارتقاء این حوزه بهره بگیریم.
وی در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در مناصب مدیریتی، گفت: استاندار گیلان به شعار استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان جامه عمل پوشاندند و به من اعتماد کردند تا به عنوان اولین بانوی مدیرکل در تاریخ ورزش کشور مشغول به خدمت شوم، قطعا تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم تا راه را برای فعالیت سایر بانوان در جایگاه‌های مدیریتی هموار کنم و بستری فراهم نمایم تا این فرصت در اختیار آن ها نیز قرار بگیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: با توجه به اینکه جوانگرایی یکی از سیاست‌هایی است که در مجموعه وزارت ورزش و جوانان نیز در دستور کار قرار دارد، زمینه خوبی برای بهره مندی از ظرفیت این قشر در اداره کل ورزش و جوانان گیلان به وجود آمد، بعد از شروع فعالیت من به عنوان مدیرکل، مسئولیت دو معاونت ورزش و اداری مالی به نیروهای جوان زیر 40 سال واگذار شد.
بخشی، در خصوص ارزیابی ادارات ورزش شهرستانی، بیان کرد: هرکدام از ادارات شهرستانی در یکسری ابعاد قوی تر عمل می‌کنند زیرا استعدادهای بالقوه‌ای در هر شهرستان وجود دارد که مخصوص همان منطقه است. مثلا شهرستان‌های ماسال و شفت با وجود اینکه مناطق محروم ورزشی هستند در زمینه ورزش‌های همگانی و روستایی بسیار خوب عمل می‌کنند.
وی اضافه کرد: در بازی‌های آسیایی 12 نماینده از بندر انزلی شرکت داشتند پس می‌توان این شهرستان را در زمینه ورزش‌های قهرمانی خاص دانست. یا اینکه در چند هفته گذشته، یک جشنواره بزرگ بازی‌های بومی و محلی در رودسر برگزار شد که کسی تصور نمی‌کرد بین 5 تا 6 هزار نفر از آن استقبال کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه مجموعا سرانه فضای ورزشی در گیلان تا سال گذشته 68 صدم متر به ازای هر نفر بود که طبق هدف گذاری صورت گرفته باید به یک متر برسد، گفت: در کل، سرانه فضای ورزشی در کشور پایین است و در سیاست گذاری‌های کلان پیش بینی شده است که به 2 متر ارتقاء پیدا کند در حالیکه این رقم اکنون 1.2 درصد است. به عقیده من دستیابی به این شاخص با توجه به محدودیت‌های اعتباری موجود به آسانی محقق نخواهد شد؛ البته ما تمام تلاشمان را می‌کنیم ولی هدف اول ما دستیابی به شاخص 1.2درصد است. اگرچه سرانه فضای ورزشی گیلان نسبت به کشور در سطح پایین تری قرار دارد اما شهرستان‌هایی همانند صومعه سرا و سیاهکل از متوسط کشوری جلوتر هستند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در زمینه اجرای طرح‌های ورزشی در روستاها، به مالکیت زمین‌ها بر می‌گردد، گفت: در گام اول 160 زمینی که مالکیت و صورت جلسه واگذاری به نام ورزش و جوانان دارند را تعیین و طی طرحی به دفتر فنی استانداری گیلان گزارش کردیم. با زمینه‌های فراهم شده، پیش بینی می‌کنیم اجرای این طرح‌ها در گیلان به سرعت انجام شود .
وی اضافه کرد: چهار طرح عمرانی ورزشی را در قالب پروژه‌های ملی در گیلان داریم که سال‌ها روی زمین مانده‌اند و به ثمر رسیدن آن‌ها مساعدت‌هایی در سطح ملی را می‌طلبد. این پروژه‌ها شامل پیست دوچرخه سواری رشت، استادیوم رستم‌آباد، سالن تختی لاهیجان و یک پروژه ورزشی در ماسال هستند که یکی از اولویت‌های کاری ما این است که تا دهه فجر بتوانیم حداقل دو مورد از این پروژه‌ها را به همراه فاز نخست یکی دیگر از پروژه‌ها به بهره برداری برسانیم.
بخشی بیان کرد: به طور کلی، پیگیر پروژه‌هایی هستیم که علاوه بر امتیاز آوردن برای ما، مورد استقبال جوانان نیز قرار بگیرند و در این راه تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های کشوری بهره بگیریم. وضعیت شاخص‌ها در حوزه ورزش به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها مقطعی هستند. به عنوان مثال در سالی که بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود قطعا باید شاخص مربوط به ورزش‌های قهرمانی نسبت به دیگر سال‌ها با رشد همراه باشد.
وی با اشاره به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در گیلان، تصریح کرد: امسال برای اولین بار توانستیم برای افتتاح 30 مورد از این خانه‌ها در سالجاری برنامه ریزی کنیم. حجم اقداماتی که امسال در حوزه جوانان انجام شده نیز در سال گذشته بی سابقه بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در پاسخ به اینکه کدامیک از رشته های ورزشی گیلان را پرافتخارترین می‌دانید؟ افزود: گیلان در زمینه ورزش‌های رزمی جایگاه خوبی دارد و فکر می‌کنم کاراته استان پرافتخار است و ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته ظرفیت‌های فراوانی دارند. قایقرانی گیلان نیز وضعیت بسیار خوبی در کشور و دنیا دارد و نمایندگان استان در این دو رشته افتخارات خوبی در بازی‌های آسیایی کسب کرده‌اند. همچنین وزنه برداری، شمشیربازی و کبدی نیز از حیث افتخار آفرینی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
این مقام ورزشی استان با بیان اینکه در چند سال اخیر ورزش بانوان در کشور با اقبال خوبی روبرو شده است، خاطرنشان کرد: ورزش بانوان امکانات و فضای متفاوت‌تری می‌طلبد ولی با این حال، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم و اقداماتی پایه‌ای گرفته که در سال‌های آتی نتایج آن‌ها بروز می‌کند.
وی مهمترین مشکل تیم‌‌های فوتبال گیلان را مالکیت آنها دانست و گفت: متاسفانه سرمایه گذاری بخش خصوصی در تیم‌های ورزشی استان ضعیف است و با توجه به اینکه فوتبال رشته‌ای پرهزینه محسوب می‌شود، این ضعف نمود بارزی در این رشته پیدا کرده است. سرمایه گذاری در فوتبال عشق می‌خواهد چراکه ممکن است عواید بدست آمده نتواند هزینه‌ها را جبران کند. ما نیازمند هستیم که سرمایه داران بزرگ استان در این زمینه ورود کنند. باید از زحمات تمامی مسئولین استان تشکر کنم که برای حضور تیم سپیدرود به عنوان نماینده گیلان در لیگ برتر همکاری کردند.
بخشی یادآور شد: برای تیم فوتبال ملوان بندر انزلی نیز زحمات زیادی کشیده شد ولی عقیده دارم یکی از دلایل مشکلاتی که برای تیم‌های ما به وجود می‌آید، عدم آگاهی آنها به قوانین بین‌المللی است. در جریان کسر امتیاز تیم ملوان نیز چنین اتفاقی رخ داد و جریمه‌ای که می‌شد با پایین‌ترین هزینه پرداخت کرد، به رقمی میلیاردی تبدیل شد و از تلاش‌های استاندار گیلان و کمک منطقه آزاد انزلی نیز کمال قدردانی را دارم.
وی با اشاره به اینکه نقش اداره کل ورزش و جوانان نظارتی است و بخش اجرا به تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان و هیئت‌ها در حوزه ورزشی مربوط می‌شود، تصریح کرد: مسلما هر کاری در حوزه ورزش انجام می‌شود، حتما به صورت تخصصی کار شده است. برقراری تعامل بین اداره کل با تشکل‌های مردم نهاد و هیئت‌ها بی شک ضرورت دارد چراکه عملکرد خوب آنها منجر به تعالی حوزه ورزش و جوانان در استان می‌شود.
بخشی با بیان اینکه در حوزه ورزش همگانی باید به جایی برسیم که هر هفته یک برنامه خاص در سطح روستاها و شهرستان‌ها داشته باشیم تا از این طریق نشاط اجتماعی نیز حاصل شود، گفت: احداث خانه‌های ورزش روستایی از دیگر برنامه‌های ما در سالجاری هستند؛ ساخت زمین والیبال در 1000 روستا از جمله برنامه‌های مورد تأکید استاندار گیلان به اداره کل ورزش و جوانان است که می‌تواند زیرساخت بسیار خوبی برای استان فراهم کند.
وی ادامه داد: در حوزه جوانان نیز یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفت، توانمندسازی این قشر بود که در قالب برنامه‌هایی همچون کارگاه‌های تخصصی، نشست‌های مختلف و دوره‌های مشاوره انجام شد و امسال نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: اجرای طرح کارآفرینی و اشتغال جوانان را در دستور کار داریم که به این منظور اعتباراتی در اختیارادارات کل قرار داده شد تا در قالب تسهیلات، ابتدا به تشکل‌های مردم نهاد و سپس به جوانانی که طرح‌های خوبی برای اشتغال دارند اعطاء شود. اجرای این طرح علاوه بر کمک به اشتغال جوانان، آثار مثبت زیادی از جمله پیشگیری از اعتیاد و ارتقاء سلامت جامعه به همراه دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/58433/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت