نسیم گیلان

آخرين مطالب

حضور دو تیم رشتی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور ورزشي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - با انجام مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی کشور، دو تیم از رشت به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، در پایان مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی کشور تیم های فوتبال داماش گیلان و سپیدرود رشت از استان گیلان و شهر رشت جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را بدست آوردند.
البته در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی کشور با حضور 32 تیم گیلان با داشتن پنج نماینده در این مرحله ، یکی از استانهای برتر کشور بشمار می رفت که تعداد نمایندگان آن در این مرحله زیاد بود.
با توجه به این امر ، به جز تیم های سپیدرود رشت و داماش گیلان که موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی شدند، تیم های ملوان بندرانزلی ، چوکا تالش و شاهین بندرانزلی نیز ، دیگر نمایندگان گیلان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور بودند.
البته با توجه به قرعه کشی انجام شده و رویارویی چهار تیم گیلانی در مرحله یک شانزدهم نهایی، حضور دو نماینده این استان در مرحله یک هشتم و جزء 16 تیم برتر مسابقات جام حذفی کشور مسجل بود که در نهایت نیز همین امر اتفاق افتاد.
در چارچوب این رقابت ها ، ابتدا تیم شاهین بندرانزلی یکی از پنج نماینده گیلان در مرحله یک شانزدهم نهایی در اهواز به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت که طبق پیش بینی این تیم با شکست از استقلال خوزستان از گرودنه رقابت های جام حذفی کشور خارج شد.
البته حضور تیم شاهین بندرانزلی در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز با ارزش بود اما قرعه بد این تیم به دلیل رویارویی با یک تیم لیگ برتری و آن هم بازی در گرمای اهواز، منجر به شکست دو بر صفر این تیم شد.
اما در دیگر بازی مرحله یک شانزدهم نهایی ، تیم های قدیمی ، ریشه دار و پرطرفدار سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه تختی انزلی رو در روی هم قرار گرفتند تا بازی این دو تیم که معروف به الگیلانو است در مسابقات جام حذفی رقم بخورد.
با وجود این که این بازی حواشی زبادی نیز داشت، سرانجام تیم فوتبال سپیدرود رشت با نتیجه یک بر صفر حریف قدرتمند خود ملوان انزلی را شکست داد تا با حذف این تیم ، خود به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.
در جریان این مسابقه ، محمد غلامی مهاجم تبم فوتبال سپیدرود رشت تنها گل این بازی را از روی نقطه پنالتی و در نیمه دوم و در دقیقه 57 به ثمر رساند تا تیم سپیدرود با این گل به مرحله بعدی رقابت های جام حذفی صعود کند.
همچنین در دیگر بازی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور که برای گیلانیان حائز اهمیت بود، تیم های هم استانی چوکا تالش و داماش گیلان در این مرحله رو در روی هم قرار گرفتند.
در جریان این مسابقه که عصر شنبه در ورزشگاه اختصاصی چوکا تالش معروف به قلعه عقاب ها برگزار شد ، دو تیم در وقت معمولی به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند تا این دیدار به وقت های اضافه کشیده شود که در وقت های اضافه نیر دو تیم نتوانستند به گل دست یابند تا برنده این مسابقه با ضربات پنالتی مشخص شود.
در نواختن ضربات پنالتی نیز ، بازیکنان تیم فوتبال داماش گیلان بهتر عمل کردند و در نهایت توانستند با نتیجه چهار بر سه چوکا را در تالش شکست دهند تا با فتح قلعه عقاب ها ، به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی کشور صعود کنند.
با توجه به نتایج کسب شده ، تیم های فوتبال سپیدرود رشت و داماش گیلان دو تیم اهل رشت و استان گیلان در مرحله یک هشتم نهایی حضور خواهند یافت و این دو تیم باید منتظر قرعه کشی این مرحله باشند تا حریفان خود را بشناسند.
مسابقات جام حذفی کشور از سال گذشته در هر مرحله با قرعه کشی انجام می شود که با توجه به این امر ، امکان رویارویی دو تیم رشتی داماش گیلان و سپیدرود رشت در مرحله یک هشتم نهایی نیز وجود دارد اما باید منتظر ماند و دید که این دو تیم در این مرحله با هم به رقابت می پردازند و یا باید به مصاف تیم های دیگر بروند.
البته با توجه به میهمان بودن هر دو تیم داماش گیلان و سپیدرود رشت در مرحله یک شانزدهم نهایی ، امکان میزبانی هر دو تیم رشتی در مرحله یک هشتم نهایی بسیار زیاد است و طرفداران دو تیم نیز دوست دارندکه در این مرحله تیمشان میزبان باشد.
7285 /6030

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/61153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 5 اردیبهشت 1403

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است