نسیم گیلان

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در گیلان:

انبوه جمعیت در عزای حسینی(ع) نشان دهنده علاقه مردم به نظام است اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور گسترده مردم در عزای حسینی (ع) گفت: انبوه جمعیت در عزای حسینی(ع) نشان دهنده علاقه مردم به نظام است.
به گزارش ایسنا- منطقه گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم تاسوعای حسینی(ع) در مهدیه رشت با این پرسش که آیا حادثه کربلا تکرار شدنی است اظهار کرد: حادثه کربلا به‌نوعی تکرار حوادث تاریخ گذشته بود و از نگاه دین قابل تکرار است .
وی، سنت الهی را نخستین دلیل تکرار حادثه کربلا عنوان کرد و افزود: خداوند متعال دارای سنت‌هایی در عالم است و این سنت‌ها موجب می‌شود تاریخ و حادثه کربلا تکرار شدنی باشد .
امام جمعه رشت با بیان اینکه حادثه کربلا در دو بخش نظام شخصی انسان و نظام عمومی بشر قابل تکرار است، تصریح کرد: از زمانی که انسان به سن بلوغ می‌رسد تا هنگام مرگ در معرض امتحال الهی قرار دارد .
فلاحتی، امتحان الهی را گاهی مواقع ناخواسته دانست و بیان کرد: خداوند راه‌هایی برای افراد قرار داده تا سعادت اخروی خود را در این دنیا تضمین کنند .
وی بر مواظبت انسان در امتحان‌های الهی تأکید کرد و گفت: آزمایش افراد سنت خداوند است و اگر انسان با معارف دین آشنا نباشد در امتحان‌ها شکست می‌خورد .
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به امتحان اجتماعی انسان، خاطرنشان کرد: انسان در روابط اجتماعی، خشکسالی، رفاه اجتماعی و فراز و فرودها آزمایش می‌شود .
فلاحتی، بسیاری از بلاهای اجتماعی را به دلیل بلند کردن دست نیاز انسان به طرف خداوند عنوان کرد و متذکر شد: گناه موجب گرانی اشیاء، وقوع زلزله و سیطره انسان‌های خوانخوار بر جوامع انسانی می‌شود .
وی، موضوع اختیار و نقش انسان در فراز و فرود انقلاب‌های توحیدی را دومین دلیل تکرار حادثه کربلا عنوان کرد و یادآور شد: خداوند انسان را دارای اختیار آفریده و این امر شعبه‌ای از قدرت لایزال الهی است .
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه تکلیف به حاکمیت‌بخشی انسان سومین دلیل تکرار حادثه کربلا محسوب می‌شود، اظهار کرد: خدای متعال حاکمیت را برای انسان تعیین می‌کند اما تحقق آن به دست بشر است .
فلاحتی، تحقق حکومت ولایت فقیه را به دلیل حضور مردم در صحنه عنوان کرد و افزود: خداوند تحقق حاکمیت‌ها را به انسان‌ها سپرده و تا مردم به صحنه نیایند این امر محقق نمی‌شود .
وی با بیان اینکه ولایت فقیه شعبه‌ای از حاکمیت پیامبر اسلام(ص) است، خاطرنشان کرد: 25 سکوت امام علی(ع) به دلیل حضور پیدا نکردن مردم در صحنه بود زیرا نخواستند حاکمیت الهی تحقق پیدا کند .
نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش مردم در استحکام‌بخشی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: امر مذکور تهدید و ظرفیت محسوب می‌شود .
فلاحتی، نپذیرفتن حکومت الهی به دلیل‌های مختلف داخلی و خارجی توسط مردم را تهدید دانست و تصریح کرد: قدرت‌های سلطه‌گر تلاش می‌کنند حاکمیت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند تا مردم آن را نپذیرند .
وی با اشاره به اینکه کاهش ظلم به کمترین حد یکی از دستاوردهای تحقق حکومت الهی در جامعه محسوب می‌شود، بیان کرد: حضور مردم در صحنه ظرفیت است زیرا با استقرار حکومت اسلامی می‌توانیم تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کنیم .
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور گسترده مردم در عزای حسینی (ع) گفت: انبوه جمعیت در عزای حسینی(ع) نشان دهنده علاقه مردم به نظام است.
امام جمعه رشت، تحقق حاکمیت اسلامی در جامعه را برای عالمان دینی در گذشته غیر قابل تصور دانست و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حکومت اسلامی با این گستردگی، تاثیر و تأثر حتی در زمان پیامبر(ص) نیز تشکیل نشده است .
فلاحتی با بیان اینکه شاکله نظام اسلامی با هیچکدام از حکومت‌های دنیا قابل مقایسه نیست، یادآور شد: هجمه قدرت‌های سلطه‌گر علیه نظام اسلامی به دلیل تاثیرپذیری زندگی مردم از اسلام و پیامبر اکرم(ص) است ضمن اینکه دین در تمام عرصه‌های زندگی ریشه دوانده است .
وی به اقتدار حکومت اسلامی در موقعیت درونی و بیرونی اشاره کرد و افزود: قدرت‌های سلطه‌گر بسیج شدند تا صلابت و صولت نظام اسلامی را به طرف سستی بکشانند و این اقتدار را بشکنند .
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سیاه‌نمایی عده‌ای از رجال سیاسی و افراد در تجزیه و تحلیل نظام اسلامی، اظهار کرد: مشاهده افق بلند نظام اسلامی حائز اهمیت است .
فلاحتی به وجود سه دلیل تحقق سنت الهی، اراده در انسان و تکلیف انسان بر تحقق حکومت و حاکمیت الهی در مردم ایران اشاره کرد و گفت: حضور آگاهانه مردم در عرصه‌های انتخابات، دفاع از ارزش‌های انقلاب و حضور بصیرانه در صبر و تحمل مشکلات سبب استحکام و ماندگاری نظام اسلامی شده است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/61443/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت