نسیم گیلان

آخرين مطالب

جزئيات ادامه امدادرساني به گيلان مقالات

  بزرگنمايي:

رضا کحالي از موفقيت کامل عمليات برف‌روبي خيابان‌هاي اصلي و فرعي خبرداد و گفت: هم‌اکنون با تلاش همکاران در مجموعه شهرداري تمام مسيرهاي اصلي شهر باز هستند.

 وي افزود: بيشتر محلات و کوچه‌هاي فرعي نيز برف‌روبي شده‌اند و عبور و مرور به حالت عادي در آنها صورت مي‌پذيرد.

 شهردار لاهيجان خاطرنشان کرد: شهروندان مي‌توانند در کمال آرامش و در کنار خانواده‌هاي خود از اين موهبت الهي بهره‌مند شوند و با خاطره‌اي خوب اين روزهاي برفي را سپري کنند و نگران شرايط بد جوي نباشند.

 رجب‌پور مدير روابط عمومي شهرداري لاهيجان در ادامه گفت: شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر و مجموعه کارکنان شهرداري بصورت 24 ساعته و با تمام توان خود آماده مقابله با هرگونه شرايط بحراني و حاد جوي هستند.

 وي همچنين ضمن دعوت شهروندان لاهيجي به حفظ آرامش و بردباري، اظهارکرد: تيم عملياتي ستاد بحران شهرداري لاهيجان هم‌اکنون مشغول فعاليت هستند و به زودي کوچه‌هاي بعضي مناطق با برف‌روبي مجدد آماده عبور و مرور عادي همشهريان گرامي خواهد شد و پاشيدن مخلوط شن و نمک در مسيرهاي اصلي از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداري لاهيجان است.

 رجب‌پور گفت: شهروندان لاهيجان در صورت بروز مشکل يا حادثه مي‌توانند با شماره تلفن 137 روابط عمومي يا 3224444 ستاد بحران شهرداري لاهيجان بصورت 24 ساعت تماس حاصل کنند.

  تلاش شبانه‌روزي راهداران گيلاني براي برف‌روبي

  راهداران استان در دو شبانه روزگذشته براي باز نگهداشتن محورهاي استان، اقدام به عمليات برفروبي و نمک‌پاشي در راه‌هاي استان کردند.

 حجت شعبانپور مديرکل راه و شهرسازي گيلان اظهارکرد: بارش برف در دو شبانه‌روز گذشته باعث شد راههاي شهرستان‌هاي مختلف استان پوشيده از برف شود بطوري که تردد در بسياري از محورها تنها با زنجيرچرخ امکان‌پذير است.

 وي افزود: راههاي مواصلاتي شهرستان‌هاي لنگرود، املش، ماسال، رضوانشهر و صومعه‌سرا هم اينک نيز شاهد بارش برف است و تلاش راهداران براي عمليات برفروبي و باز نگهداري راهها همچنان ادامه دارد، اين درحالي است که تردد خودروهاي سنگين بدون زنجيرچرخ در محورها و انحراف از جاده باعث کندي در پاکسازي جاده‌ها توسط راهداران شده است.

 شعبانپور گفت: در حال حاضر بيشترين بارش برف در شهرستان صومعه‌سرا به ارتفاع دو متر است که به دليل حجم و شدت بارش در اين شهرستان عمليات برفروبي در محورهاي اين شهرستان به سختي انجام مي‌گيرد و علي‌رغم بارش برف در کليه محورهاي استان، تمام جاده‌هاي اصلي باز هستند و تردد در آنها انجام مي‌شود.

 وي از تمامي رانندگاني که قصد عبور از محورهاي مختلف استان دارند، درخواست کرد قبل از حرکت از طريق شماره ارتباطي 141 يا تلفن 3211111 از آخرين وضعيت مسير تردد خود اطلاع يابند، ضمن اينکه بنا بر اعلام اين مرکز، نيروهاي راهداري در همه محورهاي استان با 45 اکيپ راهداري به صورت فعال و براي تامين امنيت تردد مسافران حضور دارند.

   ‌فرودگاه رشت به صورت عملياتي در حال انجام کار است

  امروز 6 پرواز رفت و برگشت در فرودگاه سردارجنگل رشت انجام مي‌شود.

 مهندس فتاح رضواني، مديرکل فرودگاه بين‌المللي سردار جنگل رشت گفت: پروازهاي رفت و برگشت فرودگاه بين‌المللي سردارجنگل به روال عادي انجام مي‌گيرد و فرودگاه به صورت عملياتي در حال انجام کار است.

 وي افزود: پرواز امروز مشهد به رشت شرکت هواپيمايي آسمان به شماره 3891 ساعت 15:47 در فرودگاه رشت به زمين خواهد نشست و مسافران مشهد نيز ساعت 16:25 فرودگاه رشت را به مقصد ترک خواهند کرد‌.

 مهندس رضواني همچنين پرواز امروز شرکت آسمان تهران – رشت را در ساعت 17 و خروج از رشت را در ساعت 17:25، و پرواز شرکت جمهوري اسلامي تهران – رشت را در ساعت 19:10 و خروج از رشت را در ساعت 19:45 طبق برنامه ريزي قبلي اعلام کرد. بدين ترتيب 6 پرواز رفت و برگشت امروز در فرودگاه سردارجنگل رشت انجام مي‌شود.

 وي خاطرنشان کرد: پرواز عمره مفرده مسافران به خانه خدا روز چهارشنبه طبق برنامه پروازي انجام مي‌شود.

   امدادرساني به 850 حادثه‌ديده در گيلان

  مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان گفت: به دنبال بارش شديد برف در گيلان، نيروهاي امداد و نجات هلال احمر گيلان تاکنون به 851 نفر از حادثه ديدگان خدمات امدادي ارائه کردند.

 دکتر عليرضا خصوصي توضيح داد: با بارش شديد برف در گيلان، نيروهاي امداد و نجات مستقر در 19 پايگاه ثابت، سيار و موقت با انجام 41 عمليات امدادي به 69 خانوار حادثه ديده خدمات امدادي ارائه کردند و 149 نفر از محصورشدگان در برف را اسکان اضطراري دادند.

 وي افزود: همچنين در حال حاضر در مرحله دوم امدادرساني‌ها، امدادگران هلال احمر در حال توزيع جيره خشک به در راه ماندگان و بسته‌هاي غذايي به خانوارهاي محاصره شده در برف هستند.

 خصوصي با اشاره به شدت بارش‌ها و مسدود شدن مسيرهاي ارتباطي برخي از روستاها خاطرنشان کرد: در صورت بازگشايي مسيرهاي روستايي محصور شده در برف توسط دستگاه‌هاي مرتبط، جمعيت هلال احمر آماده ارائه خدمات امداد و نجات است. همچنين 9 تيم متشکل از 45 نفر از امدادگران جمعيت هلال احمر در ساعات اوليه بامداد با مجهز شدن به جيره خشک در کوله پشتي‌هاي امدادي در حال توزيع مواد غذايي در بين حادثه ديدگان شهرستان‌هاي رضوانشهر، تالش، انزلي و صومعه سرا هستند.

   توزيع يک ميليون و 635 هزار ليتر نفت سفيد در گيلان

  مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه گيلان گفت: همزمان با کاهش 20 درجه‌اي هواي گيلان در روزهاي اخير عمليات سوخت‌رساني نيز با سرعت بيشتري در حال انجام است.

 فردين چراجي  با اعلام اين خبر اظهار کرد: مسئولان شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي استان گيلان با پيش‌بيني مسدود شدن راه‌هاي انتقال سوخت در بخش‌هاي وسيعي از استان بالاخص مناطق کوهستاني و سخت‌گذر نظارت بيشتري را در هفته اخير بر انتقال و توزيع فرآورده‌ها اعمال کرده و تاکيد بر تامين، ذخيره‌سازي و توزيع سوخت نمايندگي‌ها بالاخص در اين مناطق را در صدر برنامه‌هاي کاري خود قرار داده‌اند.

 وي انبار نفت گيلان را قلب تپنده‌ي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه گيلان اعلام و اظهار کرد: هفت ناحيه فعال در شهرستان‌هاي رشت، انزلي، آستارا، رودسر، رودبار، لاهيجان، فومن و دو نمايندگي فروش در شهرستان‌هاي تالش و صومعه‌سرا به عنوان شريان‌هاي اصلي سوخت‌رسان و همچنين 624 باب فروشندگي که 55 باب آن در مناطق سخت‌گذر مستقر هستند به عنوان مويرگ‌هاي سوخت‌رسان به کل استان، عمليات سوخت‌رساني به‌طور 24 ساعته و بدون وقفه در سراسر استان گيلان در حال انجام است.

 چراجي خاطرنشان کرد: ميزان نفت سفيد توزيع شده در چند روز اخير در سراسر استان ( از دهم تا سيزدهم بهمن ) يک ميليون و 635 هزار ليتر بوده و همچنين در همين زمان ميزان مصرف بنزين هفت ميليون و 390 هزار ليتر، نفت گاز شش ميليون و 750 هزار ليتر در سراسر استان بوده است.

 وي گفت: در بخش توزيع بنزين، نفت، گاز و CNG نيز عمليات نظارت بر ارائه خدمات مطلوب به مشتريان در جايگاه‌هاي عرضه فرآورده‌هاي نفتي استان در قالب طرح گلگشت همزمان با سراسر کشور در حال اجراست و در آن تکريم ارباب رجوع، ارائه سوخت با کيفيت و کميت استاندارد، موارد ايمني و زيست محيطي و ساير استانداردها مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

 چراجي تصريح کرد: در اجراي مرحله اول طرح گلگشت نوروزي که از تاريخ هفتم لغايت هفدهم ماه جاري در استان گيلان در حال اجراست مجموعاَ 81 باب جايگاه مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد که از اين تعداد 19 باب دومنظوره و 27 باب تک منظوره و CNG هستند.

   تعطيلي برخي از واحدهاي دانشگاه آزاد در گيلان

 دانشگاه آزاد اسلامي استان گيلان اعلام کرد: به دليل بارش برف در استان برخي از واحدهاي دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي در استان تعطيل هستند.

  در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به بارش شديد برف در استان گيلان روز دوشنبه مورخ 14 بهمن 1392 کليه فعاليت‌هاي آموزشي دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي در استان گيلان به غير از واحدهاي تالش و آستارا تعطيل است.

 در طي اين گزارش آمده است: با توجه به بارش سنگين برف در شهر رشت کليه فعاليت‌هاي آموزشي در دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي در شهر رشت شامل دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت، پرديس علوم و تحقيقات گيلان و دانشگاه آزاد اسلامي مرکز خواهران روز دوشنبه تعطيل خواهد بود.

 همچنين با توجه به مشکل تردد دانشجويان و دريافت استعلام لازم از رؤساي واحد هاي دانشگاهي در سطح استان گيلان، واحدهاي رودبار، بندرانزلي، صومعه سرا، فومن و شفت، رودسر و املش، لنگرود، لاهيجان، آستانه اشرفيه و مراکز ماسال، لشت نشاء و زيباکنار و سياهکل نيز همانند ديگر واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي فعاليت‌هاي آموزشي در اين واحدها و مراکز در روز دوشنبه مورخ 14 بهمن 1392 تعطيل است.

 در ضمن در واحدهايي که امتحانات پايان ترم در اين واحدها هنوز به اتمام نرسيده است، از دانشجويان در تاريخ‌هاي ديگري امتحان به عمل خواهد آمد.

 در شهرهايي که شدت بارش برف در آنها زياد است، رؤساي واحدهاي دانشگاهي در خصوص تعطيلي کامل اين واحدها (اداري) تصميم‌گيري خواهند کرد.

   طي 48 ساعت گذشته؛ بيش از 469 نفر از مردم گرفتار در برف در گيلان نجات يافتند

 مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان از نجات بيش از 469 نفر از مردم که طي 48 ساعت در برف گرفتار شده بودند، خبر داد.

 دکتر عليرضا خصوصي در تشريح جزئيات عمليات کولاک و برف گفت: براساس آخرين آمار از بارش برف تاکنون در تمامي شهرستان‌هاي استان بارش برف گزارش شده است.

 وي با بيان اينکه امدادگران به 469 نفر امدادرساني کرده‌اند، گفت: در طرح امداد زمستانه، بحث اسکان اضطراري بسيار مورد اهميت است و امدادگران اين جمعيت از روز با بارش برف و کولاک تاکنون 209 دستگاه خودرو در برف را امدادرساني کردند.

 مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان افزود: امدادگران با ارائه خدمت به 68 خانوار در 32 عمليات امدادي خدمات خود را ارائه کردند.

 به گفته وي، 32 نفر با انتقال به مراکز درماني، 437 نفر امدادرساني به صورت سرپايي، 195 نفر اسکان اضطراري، ارائه شد و در ميان مصدومان انتقالي به بيمارستان، هفت زن باردار نيز توسط امدادگران نجات و به بيمارستان منتقل شدند.

 سياوش غلامي معاون امداد و نجات استان نيز با بيان اينکه بنا به ضرورت تاکنون 76 بسته غذايي و 97 تخته پتو توزيع شده و بسته غذايي بسته بندي و در صورت نياز منطقه ميان آسيب‌ديدگان توزيع خواهد شد.

 وي در ادامه خدمات شاخص امدادي در طي 48 ساعت گذشته نجات جان چوپان در شهرستان شفت، انتقال 7 زن باردار، کمک به حريق زدگان 2 نفر، واژگوني اتوبوس 2 دستگاه، انتقال بيمار دياليزي 4 نفر، انتقال بيمار با مشکل قلبي 7 نفر، امدادرساني در تخريب منزل مسکوني دو مورد، امدادرساني به خودروهاي در راه مانده 194 دستگاه عنوان کرد.

    "جيرنده" روز گذشته سردترين منطقه گيلان بود

  کارشناس هواشناسي گيلان گفت: ديروز جيرنده با 14 درجه زير صفر سردترين منطقه استان گيلان بود.

 مازيار غلامي با اشاره به سومين روز بارش برف در استان اظهار کرد: اين توده هواي سرد تا مرکز ايران نفوذ کرده و تهران هم امروز برفي بوده است.

 وي افزود: کشورهاي اطراف از جمله ترکيه، آذربايجان، روسيه، قزاقستان و ترکمنستان نيز تحت تاثير اين توده هوا برفي هستند.

 ‌غلامي ميزان بارش برف را در شهرستان‌هاي رشت 47 سانتي‌متر، لاهيجان 45 سانتي متر، رودسر 46 سانتي‌متر، انزلي 46 سانتي‌متر، آستار 33 سانتي‌متر، ديلمان 40 سانتي‌متر، جيرنده 40 سانتي‌متر، ماسوله 20 سانتيمتر، کياشهر 12 سانتي‌متر و تالش يک سانتي‌متر بيان کرد.

 وي سردترين منطقه استان را جيرنده با 14 درجه زير صفر عنوان کرد و گفت: ميزان بارش برف در ارتفاعات بيش از يک متر است.

 غلامي با اشاره به اينکه اين توده در شمال درياي خزر مستقر است، افزود: اين توده هواي سرد به سمت شرق در حال حرکت است و از فردا ضعيف مي‌شود و موج‌هاي سردي به منطقه ارسال مي‌کند.

 وي با بيان اينکه بارش اغلب به شکل برف است، گفت: براي فردا آسمان گيلان ابري همراه با بارش متناوب برف است.

 غلامي خاطرنشان کرد: از صبح سه شنبه بارش خفيفي را در استان شاهديم و از ظهر سه شنبه از غرب شاهد کاهش ناپايداري و کاهش ابر هستيم و براي صبح چهارشنبه شاهد يخبندان خواهيم بود.

    مديرعامل شرکت گاز استان گيلان: تاکنون قطعي گاز در استان نداشته‌ايم

  مديرعامل شرکت گاز استان گيلان با اشاره به مصرف بالاي گاز طي چند روز اخير گفت: تاکنون قطعي گاز در استان نداشته‌ايم.

 جلال نورموسوي با اشاره به اينکه با توجه به کاهش شديد دما در استان تاکنون قطعي گاز نداشته‌ايم، اظهار کرد: نيروگاه‌هاي ما محدوديت مصرف دارند و از سوخت مايع استفاده مي‌کنند.

 وي با اشاره به مصرف بالاي گاز طي چند روز اخير گفت: در دو روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزايش مصرف داشته‌ايم.

 نورموسوي از مردم درخواست کرد جهت استمرار جريان گاز از مصرف‌هاي غيرضروري بپرهيزند.

 وي با بيان اينکه مردم بايد مديريت مصرف داشته باشند، گفت: هم‌استاني‌ها دماي داخل منزل را روي 21 درجه تنظيم کنند و لباس گرم بپوشند و همچنين از مصرف آب گرم براي کارهاي غيرضروري بپرهيزند.

 نورموسوي بر بستن رگلاتورهاي گاز با پارچه خشک در بيرون منزل براي جلوگيري از يخ زدگي تاکيد کرد.

     فرماندار رودسر از تلاش براي بازگشايي 60 راه روستايي خبر داد

  فرماندار رودسر گفت: تلاش براي بازگشايي 60 راه روستايي شهرستان ادامه دارد.

 امير جانبازي  با اعلام اين خبر گفت: راه‌هاي ارتباطي 60 روستاي اين شهرستان بر اثر بارش شديد برف قطع شده و ما از روز گذشته در تلاشيم تا راه‌هاي ارتباطي اين روستاها را با امکاناتي که در دست داريم باز کنيم.

 وي ادامه داد: در مناطق جلگه‌اي رودسر، ارتفاع برف به 60 سانتي‌متر و در مناطق ييلاقي به 180 سانتي‌متر مي‌رسد.

 جانبازي تصريح کرد: شهرداري رودسر با بکارگيري تمامي امکانات موجود راه‌هاي اصلي شهر را بازگشايي کرده و شهرستان رودسر در شرايط عادي به سر مي‌برد.

 وي خاطرنشان کرد: همچنين در ذخيره آرد و آذوقه نيز با هيچ گونه مشکلي مواجه نيستيم.

 وي از مردم روستاها خواست تا با امکاناتي که در دست دارند به بازگشايي جاده‌هاي فرعي در مسير منازل خود بپردازند زيرا برف‌روبي مسيرهاي روستايي بسيار وقت‌گيرتر نسبت به ساير مسيرهاي اصلي است.

   فرماندار املش: خوشبختانه شاهد شرايط عادي هستيم

  فرماندار املش گفت: با وجود بارش برف شديد در شهرستان املش خوشبختانه شاهد شرايط عادي هستيم و عبور و مرور در شريان‌هاي اصلي به راحتي صورت مي‌گيرد.

 مهدي جعفري اظهارکرد: از ابتداي صبح امروز 14 بهمن‌ماه بارش برف در شهرستان املش قطع شده، اما با وجود بارش شديد برف در سه روزگذشته ارتفاع برف در ييلاقات به 2 متر و 20 سانتيمتر و در مناطق جلگه‌اي به 90 تا 160 سانتي‌متر رسيده است.

 وي افزود: داخل شهر املش که بيش از 70 متر برف باريده است با همت و تلاش شهرداري و بسيج شدن تمامي دستگاههاي اجرايي اکنون راهها و شريان‌اي اصلي شهر کاملا باز است.

 جعفري ادامه‌داد: 12 روستاي اين شهرستان که در مناطق ييلاقي قرار دارند به دليل مسيرهاي صعب‌العبور هنوز قادر به بازگشايي آنها نبوده‌ايم زيرا لودر با شرايط خاص، مي‌تواند در اين مناطق کار کند.

 وي تصريح‌کرد: با وجود بارش برف شديد در شهرستان املش خوشبختانه شاهد شرايط عادي هستيم و عبور و مرور در شريان هاي اصلي به راحتي صورت مي گيرد و قطعي برق، گاز، آب و تلفن را در هيچ کجاي اين شهرستان شاهد نيستيم و اگر قطعي برقي وجود دارد به صورت موردي کمتر از يک ساعت توسط ماموران امدادي پيگيري و رفع مي‌شود.

 فرماندار املش خاطرنشان کرد: 13 نانوايي دوگانه سوز و هفت نانوايي سه‌گانه‌سوز آماده ارائه خدمات در شرايط بحراني هستند.

 جعفري از مردم اين شهرستان و مسافراني که قصد عبور از شريان‌هاي اصلي اين شهر را دارند خواست تا زنجيرچرخ همراه خود داشته باشند.

 وي از مردم خواست از پارک‌کردن خودروهاي خود در خيابان‌هاي شهر جلوگيري کنند تا زحمت کشان شهرداري براي برف‌روبي معابر با مشکل مواجه نشوند.

    استاندار گيلان: تا 48 ساعت آينده بايد تمامي راه هاي روستايي بازگشايي شود

 استاندار گيلان صبح امروز از جاده اصلي شرق گيلان و مناطق برفي بخش چابکسر بازديد کرد.

  دکتر محمدعلي نجفي نماينده عالي دولت در گيلان در بازديد از مناطق برفگير چابکسر در گفتگو با مردم در جريان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت و با حضور در مناطق مختلف اين بخش از نزديک در جريان روند خدمات رساني به مردم به ويژ بازگشايي راه هاي فرعي و روستايي و حل مشکل برق دار کردن تعداد محدودي از روستاها در ارتفاعات قرار گرفت.

 نجفي در اين بازديد با تشکيل ستاد مديريت بحران در چابکسر به بررسي آخرين وضعيت مناطق برفگير اين بخش پرداخت.

 در اين نشست سرپرست فرمانداري رودسر، مديرعامل شرکت گاز استان، معاون شرکت توزيع برق و جمعي از مديران آخرين گزارش ها را در زمينه خدمت رساني به مردم و رفع مشکلات ناشي از بارش سنگين برف ارائه دادند.

 استاندار گيلان در اين جلسه گفت: رفع مشکلات وظيفه همه ماست و اگرچه دستگاه هاي اجرايي خدمات رسان از ابتدا در تکاپو براي رفع بحران ناشي از برف هستند اما در کنار اين تلاش ها مردم با مشکلاتي روبرواند که بايد هرچه زودتر حل شود .

 نجفي با اشاره به اينکه بارش سنگين برف پيش بيني شده بود افزود: اگر آمادگي فعلي وجود نداشت به مراتب مشکلات بيشتري براي مردم پيش مي آمد.

 وي با بيان اينکه بارش برف در برخي مناطق جلگه اي تا دو متر هم گزارش شده است گفت: براساس اين بارش ها خسارت هاي سنگيني پيش بيني شده است که آمار دقيق آن به اطلاع مردم خواهد رسيد.

 استاندار گيلان اظهار کرد: در رايزني با مسئولان کشوري، پيگيري هاي خوبي براي جبران اين خسارت ها درحال انجام است.

 وي با بيان اينکه از همه امکانات و نيروها حتي حضور نهادهاي نظامي و انتظامي مردمي و بخش خصوصي براي رسيدگي به مردم و مناطق برفي استفاده شده است گفت: جز در قسمتي از راه انزلي به رضوانشهر، رضوانشهر به پونل و صومعه سرا با ترافيک سنگين مواجه است، بقيه راه هاي اصلي استان عبور و مرور درحال انجام است.

 وي افزود: بخشي از اين ترافيک سنگين در محورهاي ياد شده به دليل نبستن زنجيرچرخ و رعايت نکردن نکات ايمني توسط برخي از رانندگان بود.

 وي با اشاره به مسدود بودن تعدادي از راه هاي روستايي در ارتفاعات به دليل بارش سنگين برف و امکانات محدود، افزود: تا 48 ساعت آينده بايد تمامي راه هاي روستايي بازگشايي شود.

 استاندار گيلان ادامه داد: ارزاق عمومي، آب آشاميدني، برق و گاز بصورت کلي فراهم است و مشکل حادي وجود ندارد.

 نجفي افزود: البته تعداد بسيار محدودي از روستاها با مشکل برق مواجه اند که با تلاش نيروهاي توزيع برق هرچه سريع‌تر برقرار مي شود.

    رئيس پليس راه گيلان خبر داد: محور پونل به خلخال مسدود است

 رئيس پليس راه گيلان گفت: در حال حاضر محور پونل به خلخال مسدود است، هم‌چنين محورهاي رشت به فومن و صومعه‌سرا، آستارا به خلخال، سياهکل به ديلمان با ترافيک سنگين مواجه است.

 سرهنگ مهيار رستگار در خصوص راه‌هاي ارتباطي استان اظهار کرد: در حال حاضر محور پونل به خلخال مسدود است، هم‌چنين محورهاي رشت به فومن و صومعه‌سرا، آستارا به خلخال، سياهکل به ديلمان به دليل اين‌که بارش برف در اين مسيرها زياد بوده، با ترافيک سنگين مواجه است و براي تردد بايد از زنجيرچرخ استفاده شود.

 رئيس پليس راه گيلان با اشاره به اين‌که تاکنون تصادف منجربه فوت نداشته‌ايم، افزود: مسير رشت به ضيابر، رشت به هندخاله مسدود است و هم‌چنين مسيرهاي بازارجمعه به رشت، فومن به رشت با مشکل روبه رو و بسياري از راه‌هاي روستايي نيز به دليل بارش برف مسدود است.

 وي اضافه کرد: در مسير رضوانشهر به رشت يک دستگاه تريلي به دليل لغزندگي جاده از مسير منحرف شده بود که پس از تلاش همکاران راهور تردد در اين مسير صورت مي‌گيرد.

 رستگار تاکيد کرد: شهروندان از مسافرت‌هاي غيرضروري خودداري کنند.

    آسيب 40 درصدي به محصولات کشاورزي برداشت نشده گيلان

  رييس سازمان جهاد کشاورزي گيلان گفت: 40 درصد محصولات سردرختي گيلان که قبل از برف برداشت نشده بود، آسيب ديده است.

 عليرضا شعبان نژاد با بيان اينکه 70 درصد محصولات باغي گيلان قبل از برف برداشت شده بود، گفت: از 30 درصد باقي مانده 40 درصد محصولات در اثر برف خسارت ديدند، البته اين ميزان هنوز دقيق نيست و در حال بررسي است.

 وي اضافه کرد: در صورت برآورد دقيق آمار اعلام خواهد شد.

 رييس سازمان جهاد کشاورزي گيلان با بيان اينکه بيشترين خسارت‌ها در شهرستان‌هاي صومعه سرا و انزلي تاکنون به ما گزارش شده است، خاطرنشان کرد: شاهد خسارت به برخي از گلخانه‌هاي استان نيز در اثر برف بوده ايم.

 وي ادامه داد: گيلان يکي از استان‌هاي برتر در توليد گوشت مرغ و جوجه است و در کشور معمولا در سال 3 تا 4 بار جوجه ريزي انجام مي‌شود، اين در حاليست که در استان گيلان در سال 6 بار جوجه ريزي انجام مي‌شود.

 مهندس شعبان نژاد با اشاره به اينکه قبل از پيروزي انقلاب توليد مرغ در گيلان 17 هزار تن بوده است و پس از گذشت 35 سال اين ميزان توليد مرغ در گيلان در حال حاضر 97 هزار تن است، خاطرنشان کرد: ميزان توليد مرغ يکي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي گيلان محسوب مي‌شود و سال‌هاي آتي اين توليد رو به گسترش خواهد بود.

 وي گفت: همچنين توليد شيرخام در گيلان از 72 هزار تن به 328 هزار تن رسيده است.

 وي تصريح کرد: در مجموع در کشور 100 ميليون تن محصولات کشاورزي توليد مي‌شود و گيلان 2.5 درصد اين محصولات را توليد مي‌کند.

 وي گفت: 28 درصد جمعيت شاغل گيلان در بخش کشاورزي مشغول فعاليت هستند و کشاورزي در گيلان کار سختي است.

 مهندس شعبان نژاد با بيان اينکه ميزان صادرات محصولات کشاورزي به کشورهاي ديگر 151 هزار تن است، تصريح کرد: در اين مورد با افزايش 8 درصدي مواجه هستيم.

 وي تاکيد کرد: افزايش توليد مکانيزه برنج در گيلان يکي از اولويت‌هاي کاري سازمان جهاد کشاورزي است و در حال حاضر 61 هزار و 800 هکتار از شاليزارهاي گيلان نوسازي شده‌اند.

 وي گفت: گيلان 238 هزار هکتار اراضي شاليزاري دارد و 1850 واحد شاليکوبي در گيلان وجود دارد که هم اکنون 1550 واحد اين شاليکوبي‌ها فعال هستند.

    فرماندار لنگرود: راه 17 روستا مسدود است

  فرماندار لنگرود گفت: راه‌هاي اصلي و فرعي اين شهرستان کاملا باز ولي راه 17 روستا هنوز مسدود است.

 سيدرضا جوادپور با اعلام اين خبر اظهار کرد: در شرايط فعلي ستاد بحران شهرستان را تشکيل داده‌ايم و آخرين نتايج حکايت از آن دارد که مشکل خاصي در شهرستان وجود ندارد اما ارتفاع برف در شهرستان به 40 سانتي‌متر و در ارتفاعات به 120 تا 150 سانتي‌متر رسيده است.

 جواد پور افزود: راه‌هاي اصلي و فرعي اين شهرستان پس از برف روبي کاملا باز است و تنها روستاهايي که در ارتفاعات به خصوص در منطقه اطاقور هستند به دليل نداشتن جاده‌هاي مناسب امکان بازگشايي آنها وجود نداشته و به اين ترتيب راه 17 روستا مسدود است، اما در تلاش هستيم هر چه سريعتر در کمتر 48 تا 72 ساعت مسيرهاي اصلي اين روستاها را باز کنيم.

 وي در پايان خاطرنشان کرد: به دليل ذخيره آب مناسب و پخت عادي هيچ گونه مشکلي در زمينه تامين نان در اين شهرستان وجود ندارد.

   مديرکل راه و شهرسازي گيلان از نجات 196 خودروي گرفتار در برف خبر داد

 مديرکل راه و شهرسازي گيلان گفت: تعداد 196 خودروي گرفتار در برف نجات يافتند.

 حجت شعبانپور با اعلام اين خبر اظهار کرد: تعداد 196 خودرو که از اوايل صبح روز گذشته در محورهاي گيلان در برف گرفتار شده بودند نجات يافتند.

 وي اضافه کرد: با وجود اخطارهاي چند روز گذشته، برخي از مسافران و گردشگران بدون تجهيزات ايمني در گردنه‌هاي صعب‌العبور در حال گذر بودند که گرفتار کولاک و برف شدند.

 شعبانپور ادامه داد: همچنين 17 تريلي و خاور که به دليل استفاده نکردن از زنجيرچرخ در محورهاي اصلي منحرف و باعث کندي عمليات راهداري شده بودند توسط راهداران و با کمک بولدوزر و لودر وارد مسير اصلي شدند.

 وي با بيان اينکه ماموران راهداري اداره کل راه و شهرسازي گيلان به بيش از 196 خودروي گرفتار در برف و کولاک جاده امدادرساني کردند، تصريح کرد: تعداد 62 نفر از هموطنان مانده در برف نيز در مکان‌هاي امن اسکان داده شدند.

 وي تصريح کرد: پس از گذشت 4 روز همچنان ماموران راهداري به طور شبانه روزي اقدام به برف روبي و نمک پاشي جاده‌هاي اصلي مي‌کنند و تلاش براي بازگشايي جاده‌هاي روستايي نيز ادامه دارد.

  در پي بارش برف سنگين در گيلان/ خسارت وارده به سقف خانه‌هاي گيلان در دست بررسي است

مديرکل مديريت بحران استانداري گيلان گفت: به دليل شرايط جوي با همکاري فرمانداري و بنياد مسکن در تلاش هستيم که ميزان خسارت وارده را در شهرستان‌هاي انزلي و صومعه‌سرا بررسي کنيم.

 افشين عزيزي در خصوص آسيب سقف خانه‌ها در شهرستان انزلي و صومعه‌سرا گفت: به دليل مسدود بودن راه‌ها در بعضي از روستاهاي اين شهرستان‌ها منازل مسکوني آسيب ديده‌اند که به دليل شرايط جوي با همکاري فرمانداري و بنياد مسکن در تلاش هستيم که ميزان خسارت وارده را بررسي کنيم.

 وي با بيان اينکه در بخش گاز مشکلي در استان وجود ندارد، افزود: با پيگيري‌هاي انجام شده قطعي آب در سطح استان حل شده و اين در حاليست که آب روستايي هنوز بصورت کامل رفع مشکل نشده است.

 عزيزي با بيان اينکه برق 15 روستا در شهرستان صومعه‌سرا با مشکل مواجه است، تصريح کرد: تا اواخر وقت امروز برق شهرستان صومعه‌سرا در مدار قرار مي‌گيرد.

 وي در خصوص بازگشايي راه‌هاي روستايي خاطرنشان کرد: تردد در راه‌هاي روستايي و مناطق ييلاقي شهرستان‌هاي فومن، شفت، صومعه‌سرا، املش و رودسر با مشکل مواجه است که همکاران ما در جهت رفع مشکل تردد در تمام شهرستان‌ها با همکاري دستگاه‌هاي مرتبط تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

 عزيزي خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت جاني و مالي در استان نداشتيم و خسارت‌هاي مالي نيز در حال بررسي است که متعاقبا اعلام مي‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/639/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل حساس تقدیم به سرمربی آزرده‌دل (عکس)

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 28 فروردین 1403

ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان

گاز برخی مناطق 3 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

لیگ یک/ بدشانسی داماش برای فرار از منطقه سقوط

ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی

کشف 23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان

قطعی گاز مناطقی از خمام، رودبار و رودسر

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

بهره برداری از 81 پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

تجلیل مردم رشت از سپاه پاسداران در پی عملیات «وعده صادق»

«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد

فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

794 واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان

آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل

الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی اسرائیل به کنسولی ایران در دمشق

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان کشف شد

سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟

دستگیری باند جویندگان گنج در رودبار

روز‌های پایانی فروردین گیلان با هوای لطیف بهاری

دستگیری قاتلی که همه از او می ترسند

شکنجه بی‌ رحمانه همسر با یک دلیل که باورکردنی نیست

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

(تصاویر) پرندگان میدان شهرداری رشت

اعزام 2 قایقران و یک مربی گیلانی به رقابت‌های آب های آرام کسب سهمیه المپیک پاریس

کشف 23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی طی 3 روز در گیلان

شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند

برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت

رشت ، آخر هفته میزبان میهمانان جشنواره ملی «مدرسه عشق»