نسیم گیلان

آخرين مطالب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

نمایشگاه های تخصصی، انعکاسی از توانمندی ها است اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نمایشگاه های تخصصی را نشان دهنده توانمندی صنعتگران و فناوران کشور دانست.
به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان ، فرهاد دلق پوش با حضور در نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته در محل نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی گفت: مردم ما در برابر مشکلات، همانند فولاد آبدیده هستند و از شرایط سخت فرصت های مطلوب می سازند.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهها فرصتی است تا هم ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و داشته‌های خودمان را در خدمت همدیگر قرار دهیم و هم در جهت رونق اقتصادی و تبادل تکنولوژی با کشورهای دیگر قدم های موثری را برداریم.
دلق پوش افزود: امروز کشور ما از منابع و سرمایه‌های بسیاری برخوردار است و گیلان بعنوان دروازه ای برای اتصال به اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر با بازار 400 میلیون نفری است .
وی با اشاره به وجود 463 واحد تولیدی در حوزه صنایع غذایی گفت: در کشور هم به همین نسبت، ظرفیتهای مطلوبی در حوزه صنعت غذا و صنایع وابسته آن با برندهای صاحب نام وجود دارد.
متولی بخش تولید و تجارت استان، خاطرنشان کرد: گیلان در عرصه کشاورزی قابلیت‌های کم نظیری دارد که می تواند به قطب صنایع غذایی تبدیل شود لذا بایستی در خصوص علت به خودکفایی نرسیدن ارزیابی و بازنگری کنیم.
وی تعیین راهبرد فروش برای صنعت را امری حیاتی عنوان و تاکید کرد: دستیابی به محصولات جدید و تکنولوژی خاصیت این نمایشگاه های تخصصی است.
دلق پوش اظهار داشت: مهمترین مسئله در تولید این است که بتوانیم همه بخش‌های تولید و صنعت مان را از نقطه آغازین تا انتها به نحو ماهرانه و با تخصص مدیریت کنیم .
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در اغلب واحد های تولیدی بخش بازاریابی و تجاری به صورت حرفه ای و به روز برای شناخت نیازهای بازار وجود ندارد .
این مسئول ادامه داد: همین چینی که دنیا را تسخیر کرده ابتدا مطالعه و بررسی روی جامعه هدف می‌کند و می‌بیند در فلان نقطه جهان مردم چه می خواهند با چه فرهنگی و استانداردی و ذائقه ای با چه قیمتی و بر اساس یک ارزیابی دقیق در آن بازار می‌تواند یک پایگاه برای خود داشته باشد.
وی با بیان این که برای مدیریت در عرصه تولید، باید از روزمرگی پرهیز شود افزود: فرصت سوزی در عرصه رقابت بسیار مضر است لذا فرصت ها را باید غنیمت بشماریم .
وی خاطرنشان کرد: تبادل اطلاعات تولیدات و دستاوردهای فرهنگی و تولیدی فرصتی برای کسب درآمد برای رونق واحدهای تولیدی، اشتغال ، دستیابی به بازارهای بیشتر و بهتر و عرضه تولیدات است.
دلق پوش با بیان این که در سایه رقابت است که ما می توانیم بر مشکلات فائق شویم افزود: امروز تولیدات ما مشکلات زیادی دارند از جمله اینکه اول تولید میکنیم ولی برای خودمان برنامه تجاری سازی و برندسازی نداریم و حلقه فروش ناقص است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اساس رفع این مشکل را، تعامل مناسب بین صنعتگران و بازرگانان عنوان و تصریح کرد: ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به شکل حساب شده ، منسجم و برنامه ریزی شده قطعا برای توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای جهانی یک نیاز واقعی در مسیر پویایی تولید است.
دلق پوش افزود :یک راهبرد مهم امروز این است که ما به توسعه صادرات کمک کنیم و افزایش صادرات و تعامل در عرصه تبادل تجاری و صادرات که می‌تواند درآمد ارزی داشته باشد بهترین فرصت است .
وی ادامه داد: اگر صادر‌کننده ارز خود را در سامانه نیما عرضه کند بسیاری از مشکلات ارزی، ساماندهی می شود و با وجود مدیران خلاق بخش خصوصی از مشکلات به عنوان فرصت استفاده خواهد شد.
دکتر روهام قلیچی، رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان مسئول اجرایی این نمایشگاه نیز در ابتدای مراسم افتتاح نمایشگاه، از حضور رئیس فدراسیون صنایع غذایی کشور روسیه خبر داد و گفت: حتی مدیران واحدهای صنعتی که دراین نمایشگاه امکان حضور نداشتند می توانند از این فرصت بوجود آمده جهت برقراری و افزایش تعاملات تجاری استفاده نمایند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را عرض اندام توانمندی ها و تبادل تجربیات و هم افزایی جهت اعتلای صنعت کشاورزی وغذایی عنوان کرد و گفت: همزمان با نمایشگاه از مدیرسرمایه گذاری وزارت اقتصاد کشور اتریش نیز دعوت کرده ایم که درقالب یک همایش در روز 19 مهر در محل نمایشگاه حضور یابد و تجار وصنعتگران می توانند از این فرصت نیز به نحو مطلوب بهره مند شوند.
این نمایشگاه به همت مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان از تاریخ 17 لغایت 20 مهرماه سال 97 در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی برپاست و از ساعت 15 لغایت 22 پذیرای علاقمندان به صنعت غذا می باشد.
نمایشگاه 65 غرفه دارد و با توجه به این که رشت شهر خلاق خوراکی ها ثبت شده در 10 غرفه نیز انواع غذاهای گیلان عرضه شده است.
همچنین دو شرکت از روسیه در زمینه تجارت غلات و یک شرکت از قزاقستان و جمهوری آذربایجان و شرکتهای مدیریت صادرات در ان حضور فعال دارند.
از استانهای قزوین، تبریز، زنجان، تهران، گلستان اردبیل، البرز، گیلان، مازندران در این نمایشگاه حضور دارند.
تکنولوژی های نوین و آخرین دستاوردهای خود را درصنعت غذا و کشاورزی را جهت توسعه تبادلات تجاری و جذب سهم بازار بیشتر ارایه نمودند.
6030

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/65280/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد