نسیم گیلان

آخرين مطالب

فیلم های خوبی که قرار است پاییز اکران شوند + عکس فرهنگي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - امسال تابستان کفه ترازو به نفع فیلم‌های کمدی سنگین بود، ولی به نظر می‌رسید با آمدن فصل پاییز فرصت نمایش برای فیلم‌های اجتماعی بهتر فراهم شود، اما...
اکران فیلم ها در پاییز 97
با نگاه به تعداد فیلم‌هایی که هرسال در سینما ساخته می‌شود به این نکته می‌رسیم که یک تعداد فیلم از گردونه اکران بازمی‌مانند و فرصت نمایش به‌سختی برای‌شان فراهم می‌شود و واقع‌بینانه هم بخواهیم نگاه کنیم قرار نیست همه فیلم‌هایی که در سینما ساخته می‌شوند فرصت اکران پیدا کنند برخی از آنها سر از شبکه نمایش خانگی درمی‌آورند برخی به تلویزیون فروخته می‌شوند و تعدادی دیگر به دلیل فقر کیفیت، راه به‌جایی نمی‌برند و بلاتکلیف می‌مانند.
اما آن چیزی که حائز اهمیت است اینکه یک تعداد فیلم‌های اجتماعی باکیفیت خوب و ساختاری منسجم هستند که توجه منتقدان را به خود جلب کرده‌اند و باید در معرض عموم قرار بگیرند تا هم سرمایه‌ای که برای این فیلم‌ها هزینه شده برگردد و هم فیلم‌ها مخاطبان خود را جذب کرده و موضوع خود را با آنها در میان بگذارند و به اصلاح روشنگری کنند اما فرصت نمایش پیدا نمی‌کنند و معلوم هم نیست چه زمانی در سینماها نمایش داده شوند. امسال تابستان کفه ترازو به نفع فیلم‌های کمدی سنگین بود ولی به نظر می‌رسید با آمدن فصل پاییز فرصت نمایش برای فیلم‌های اجتماعی بهتر فراهم شود، اما دوباره شاهدیم که همان رویه تابستان در پیش‌گرفته شده و فرصت‌های طلایی اکران و بیشتر صندلی‌های سینما در اختیار فیلم‌های کمدی قرار می‌گیرد، نگاهی به سردر سینماها نشان می‌دهد فیلم‌های «لس‌آنجلس تهران»، «لازانیا»، «هشتگ»، «هزارپا» و «کاتیوشا» بر پرده یکه‌تازی می‌کنند...
اما تا پایان سال جاری چیزی نزدیک به پنج ماه زمان باقی است و فیلم‌هایی که سال گذشته تولیدشده‌اند فرصت دارند در این پنج ماه باقی‌مانده روانه سینماها شوند در غیر این صورت اکران‌شان به سال آینده موکول می‌شود. در گزارش زیر نگاه اجمالی داریم به فیلم‌هایی که در پنج ماه آینده در سبد اکران قرار می‌گیرند.

فیلم کامیون
«کامیون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامبوزیاپرتوی سال گذشته در جشنواره فجر نمایش داده شد فیلمنامه این فیلم در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. این فیلم هنوز فرصت نمایش در سینماها را پیدا نکرده . بازی متفاوت سعید آقاخانی در فیلم کامیون با تحسین منتقدان همراه بود.

فیلم «کارکثیف»
«کارکثیف» جدیدترین ساخته خسرو معصومی هم در نوبت اکران قرار دارد و کارگردان این فیلم خبر از نمایش فیلمش در پاییز داده . حال چه بازه زمانی به نمایش این فیلم قرار است تعلق گیرد مشخص نیست. موضوع فیلم کار کثیف درباره کار و مهاجرت است و بازیگرانی چون پدرام شریفی، شاهرخ فروتنیان، مرحوم لوون هفتوان و... در این فیلم بازی می‌کنند.
بیشتر بدانید : کار کثیف, فیلم جدید خسرو معصومی

فیلم «سوءتفاهم»
یکی از فیلم‌هایی که در سکوت خبری محض در سینماها نمایش داده شد و کسی از چگونگی اکران این فیلم حرفی نزد و زود هم از پرده پایین کشیده شد فیلم «راه رفتن روی سیم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی بود، اما این کارگردان فیلم دیگری هم در نوبت نمایش دارد به اسم «سوءتفاهم» که بعد از نمایش در جشنواره فجر با واکنش به‌شدت منفی منتقدان همراه بود.

فیلم «بهت»
عباس رافعی سال گذشته فیلمی با عنوان «بهت» را با جمعی از حرفه‌ای‌های سینما مقابل دوربین برد این فیلم با مدیریت فیلمبرداری محمود کلاری و با تدوین مستانه مهاجر و با موسیقی فردین خلعتبری و با بازی مهتاب کرامتی و رعنا آزادی‌ور ساخته شد. چگونگی اکران این فیلم تا به این زمان مشخص نشده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

فیلم «آستیگمات»
طبق اخبار رسمی گویا قرار است فیلم «آستیگمات» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی به‌زودی در سینماها نمایش داده شود و پیش‌بینی سازندگان حکایت از گیشه بالایی است که این فیلم کسب می‌کند اما باید ببینیم که با توجه به اینکه کمدی لس‌آنجلس تهران در سینماها نمایش دارد آیا از جانب سینما‌داران سانس‌های خوبی به فیلم‌های اجتماعی روی پرده تعلق می‌گیرد؟ یا همچون فیلم‌های «فراری» علیرضا داوود نژاد و «شماره 17 سهیلا» ساخته محمود غفاری قربانی اکران می‌شوند.مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، باران کوثری، هادی حجازی فر، حسین پاک‌دل، سیامک صفری، حسام محمودی، بهنوش بختیاری، محمد شاکری و نیکی کریمی گروه بازیگران «آستیگمات» را تشکیل می‌دهند.

فیلم «اردک لی »
«اردک لی »به کارگردانی بهروز غریب پور و تهیه‌کنندگی علی حضرتی یکی از فیلم‌هایی است که ممکن است در ردیف اکران پاییز به نمایش درآید . اما هنوز چیزی قطعی اعلام‌نشده است. «اردک لی» نام دانش‌آموزی است که به دلیل مهاجرت پدر و مادر خود از شهرستان به تهران در دوره محمدرضا شاه گرفتار یک نام غیرمتعارف می‌شود.

فیلم « امیر »
در شرایطی که بخش نگاه نو از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حذف شد، یکی از جوانانی که سال گذشته فیلمش در این رویداد به نمایش درآمد و باوجود محدودیت‌ها توانست در این رویداد شرکت کند و اتفاقا ساخته‌اش هم موردتوجه منتقدان قرار بگیرد «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما بود. میلاد کی مرام، سحر دولتشاهی، هادی کاظمی و... در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم« اتاق تاریک»
روح‌الله حجازی سال گذشته فیلم« اتاق تاریک» را مقابل دوربین برد. ساعد سهیلی و ساره بیات مهم‌ترین بازیگران این فیلم هستند، داستان این فیلم درباره فرهاد و هاله است که فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد… اینکه چه زمانی قرار است این فیلم روانه پرده سینماها شود هنوز مشخص نیست.

فیلم «رونا مادر عظیم»
«شکستن هم‌زمان بیست استخوان» بانام بین‌المللی «رونا مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی این روزها در جشنواره بوسان نمایش داده می‌شود و امسال به عنوان نماینده سینمای افغانستان در جوایز اسکار انتخاب‌شده است. این فیلم هم یکی از فیلم‌های متقاضی اکران پاییز است.

فیلم «مارموز»
«مارموز» فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی بانام گذشته «خودسر» و با بازی حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی و ... که در جشنواره جهانی امسال نمایش داده شد و موافقان و مخالفان خاص خود را داشت. این فیلم با دریافت پروانه نمایش اما هنوز زمان دقیق اکرانی ندارد. پیش‌بینی می‌شود از کمدی‌های پرفروش سینما باشد . این فیلم به نویسندگی آیدین سیار سریع با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد.
بیشتر بدانید : حامد بهداد در نقش محمود احمدی‌نژاد در فیلم مارموز + ویدیو

فیلم «درساژ»
عبارت اینکه فیلم خوب راه خود را پیدا می‌کند در مورد فیلم «درساژ» کاملا صادق است. این فیلم به کارگردانی پویا بادکوبه و تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری تاکنون بالغ‌بر پانزده حضور جهانی را در کارنامه خود ثبت کرده و همچنان هم در جشنواره‌های مختلف دنیا شرکت می‌کند و جایزه می‌گیرد. سال گذشته بخش نسل جشنواره فیلم برلین از فیلم «درساژ» نماینده ایران تقدیر ویژه کرد.ضمن اینکه در جشنواره جهانی امسال هم جایزه بهترین استعداد به پویا بادکوبه تعلق گرفت. سازندگان این فیلم خبر دادند که زمان نمایش این فیلم پاییز است . درساژ داستان زندگی دختری 16ساله است که در زندگی خود در دوراهی ایستاده است. نگار مقدم، ‌علی مصفا شبنم مقدمی و .. در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
بیشتر بدانید : درخشش درساژ در جشنواره برلین 2018 + تصاویر بازیگران و عوامل فیلم

فیلم «سراسر شب»
«سراسر شب» عنوان فیلم آخر فرزاد موتمن است که زمان دقیقی برای نمایش آن اعلام‌نشده اما فرزاد موتمن اعلام کرده به‌زودی این فیلمش در سینماها نمایش داده می‌شود. الناز شاکردوست، ‌امیر جعفری، افسانه چهره آزاد بازیگران این فیلم هستند. «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» فیلمی به کارگردانی فرزاد موتمن نتوانست سانس‌های خوبی در سینماها داشته باشد حال باید ببینیم سرنوشت سراسر شب در اکران چه خواهد شد.

فیلم «رضا»
علیرضا معتمدی پیش‌تر به عنوان نویسنده و منتقد فیلم در سینما فعالیت می‌کرده و «رضا» اولین فیلم سینمایی در کارنامه او به‌حساب می‌آید.«رضا» با همکاری بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی، افسر اسدی، سولماز غنی، پانته آ مرزبانیان، نسیم میرزاده، پانته آ رحیمیان، فروغ طایی و رضا داودنژاد و خود علیرضا معتمدی ابتدای سال 96 ساخته شد و تا به امروز فرصت اکران پیدا نکرد.

فیلم «هایلایت»
«هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی ساسان سالور درامی عاشقانه است که مضمونی اجتماعی دارد و پژمان بازغی، جمشید هاشم‌پور ازجمله بازیگران آن هستند. سرنوشت اکران این فیلم چه می‌شود؟

فیلم «گرگ بازی»
شاید بتوان گفت یکی از فیلم‌هایی که از سال گذشته تاکنون مهجور باقی‌مانده و نتوانسته فرصت اکران بگیرد و تاکنون حرفی از این فیلم به میان نیامده است.«گرگ بازی» است.«گرگ‌بازی» اولین فیلم عباس نظام دوست در مقام کارگردانی با شرکت بازیگرانی علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سعید چنگیزیان، سهیلا گلستانی و... ساخته‌شده است.
فیلم‌هایی که امسال ساخته شدند
علاوه بر فیلم‌های ذکرشده، تعدادی فیلم هم هستند که طول سال جاری ساخته شدند و سازندگان آنها مدعی هستند که تمایلی به اکران در جشنواره فجر ندارند و بدون نمایش در این رویداد متقاضی اکران در نیمه دوم امسال هستند.
«سال دوم دانشکده من» جدیدترین ساخته رسول صدر عاملی است که مسعود ردایی تهیه‌کننده آن اعلام کرد این فیلم فصل پاییز در سینماها نمایش داده می‌شود و قرار نیست «سال دوم دانشکده من» برای نمایش در جشنواره فجر منتظر بماند. زمان اکران مشخصی برای این فیلم تاکنون اعلام‌نشده است. علی مصفا، شقایق فراهانی، ویشگا آسایش و.. در این فیلم بازی می‌کنند.
فیلم «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی دومین فیلمی بود که تهیه‌کننده آن اعلام کرد که قرار است پاییز امسال در سینماها نمایش دهد، طبق اعلام محمد شایسته تهیه‌کننده فیلم، «طلا» بدون حضور در جشنواره فیلم فجر برای اکران عمومی در سال جاری آماده نمایش می‌شود.نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی «طلا» هستند.
فیلم «همچنان که می‌مردم» اولین ساخته مصطفی سیاری که چندی پیش در هفتاد و پنجمین دوره فستیوال ونیز به نمایش درآمد نیز گویا قرار است پاییز امسال در سینماها نمایش داده شود. در این فیلم نادر فلاح، الهام کردا و .. به ایفای نقش می‌پردازند.
در چند روز گذشته با انتشار تیزر فیلم «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی محمد شایسته و با بازی امیر جدید امیر جعفری اعلام شد که این فیلم قرار است پاییز امسال در سینماها نمایش داده شود.
علیرضا شجاع نوری تهیه‌کننده فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی در هفته‌های اخیر اعلام کرد که این فیلم به‌زودی در سینماها نمایش خود را آغاز می‌کند، او جای موضوع این فیلم را در سینماها خالی دانست. در این فیلم فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی و رضا بابک به ایفای نقش پرداختند .
«شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی یک درام معمایی اجتماعی است که مهناز افشار نقش اول آن را بر عهده دارد. این فیلم سال گذشته با حواشی مختلفی روبه‌رو بود . امیرخانی پیش‌تر فیلم «در مدت معلوم»را ساخته بود که موضوعی جسورانه داشت . به نظر می‌رسد که این فیلم هم در تلاش اکران نیمه دوم سال باشد .
«روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی و با بازی هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی و.. متقاضی اکران در فصل پاییز است. این فیلم تاکنون در فستیوال‌های مختلف خارجی شرکت کرده و در خلاصه داستانش آمده: «آبان» زنی 45ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.
«کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی محصول سال 95 و با بازی آناهیتا افشار، ندا جبرئیلی، محمدعلی نجفی و .. داستان پرالتهابی را روایت می‌کند و به همین دلیل فیلم گرفتار حواشی شده و تا به امروز فرصت نمایش پیدا نکرده است اما به‌تازگی اخباری منتشرشده که حکایت از نمایش این فیلم در سینماها در فصل پاییز دارد.
در کنار فیلم‌هایی که نام‌برده شد، فیلم‌های «گیلدا» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی، «ماه‌گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی، «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی، «آبجی» مرجان اشرفی زاده، «خماری» داریوش غذبانی، «به دنیا آمدن» محسن عبدالوهاب ازجمله فیلم‌هایی هستند که تاریخ اکرانی از آنها منتشر نمی‌شود و اصلا معلوم نیست نمایش داده می‌شوند یا خیر؟
بیشتر بدانید : فیلم های ایرانی راه یافته به جشنواره جهانی فجر
منبع: روزنامه اعتماد

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/65792/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد