نسیم گیلان

آخرين مطالب

تردد 30 هزار نفر زائر از خروجی مرز مهران در 24 ساعت گذشته اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - تازه‌ترین اخبار اربعین حسینی| تردد 30 هزار نفر زائر از خروجی مرز مهران در 24 ساعت گذشته، مرز خسروی برای اربعین امسال بازگشایی نمی‌شود
سخنگو ناجا در مرز مهران از تردد 30 هزار نفر زائر اربعین از خروجی مرز مهران در 24 ساعت گذشته خبر داد
سردار احمد نوریان عصر امروز در جمع خبرنگاران از تردد 30 هزار نفر زائر اربعین از خروجی مرز مهران در 24 ساعت گذشته خبر و اظهار داشت: امکانات لازم جهت تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران فراهم و زائران اربعین که مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند در امنیت کامل و با سهولت در حال تردد از این مرز هستند.
معاون اجنماعی ناجا گفت: انتظاری که از هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور که قصد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی دارند آن است که از حضور بدون گذرنامه در مرز خودداری کنند.
وی گفت: به هیچ عنوان امکان خروج از مرز بدون گذرنامه مقدور نیست و زائرانی که مدارک قانونی گذرنامه و ویزا را همراه نداشته باشند در نخستین گیت کنترلی به استان مربوطه عودت داده می‌شوند.
نوریان با توجه به قوانین کشور عراق افزود: هر گونه همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌‌های روانگردان ممنوع و کشور عراق مجازات سختی را برای این اقدام اعمال می‌کند.
38 هزار زائران اربعین تاکنون از مرز شلمچه خارج شده‌اند
ولی‌الله حیاتی امروز در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به تردد روان زائران اربعین حسینی و اباعبدالله الحسین(ع) از طریق این مرز اظهار داشت: تردد از این مرز رضایت مراجعه کنندگان را به همراه داشته است.
وی با اشاره به تردد 38 هزار زائر اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی شلمچه، بیان کرد: این آمار به فرمانداری خرمشهر اعلام شده و در حال نزدیک شدن به آن زمان عبور زائران هستیم و آمادگی استقبال و میزبانی از این تعداد بالاتر را اعلام می‌کنیم.
فرماندار ویژه خرمشهر تعداد اتباع خارجی که از مرز بین‌المللی شلمچه برای عزیمت به عتبات عالیات خارج شده‌اند را چهار هزار نفر برشمرد.
وی گفت: 450 موکب تاکنون برای مرز بین المللی شلمچه جهت خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) مستقر شده که این تعداد در کنار درخواست‌های 15 گروه خارجی برای برپایی موکب است که تاکنون نیز 6 موکب راه‌اندازی شد.
مرز خسروی برای اربعین امسال بازگشایی نمی‌شود
جعفر همتی جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین اظهار داشت: با وجود تلاش‌ها و رایزنی‌های وزیر کشور، معاون امنیتی وزیر کشور، دبیر ستاد اربعین و پیگیری‌های مجدانه استاندار کرمانشاه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و برادران قرارگاه رمضان، امروز و در جلسه ستاد اربعین کشور عنوان شد که دولت عراق آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز خسروی ندارد.
استقرار 5 دستگاه بالگرد در مرز مهران
کریم همتی امروز در نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران اظهار داشت: سیل خروشان حضور هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور برای زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین تدابیر ویژه درمانی و پزشکی را میطلبد که دانشگاه علوم پزشکی در این راستا اقدامات موثری انجام داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: حضور جمعیت میلیونی در اربعین امسال نیازمند تدابیری پزشکی درمانی است که برای این حضور 5 دستگاه بالگرد با استفاده از بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی در مهران استقرار و 2 بیمارستان صحرایی با حضور 150پزشک متخصص و جراح فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی به استقرار 150 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس اشاره و خاطر نشان کرد: 9 بیمارستان ایلم نیز با تمام تجهیزات و امکانات و حضور شبانه روزی پزشکان متخصص و جراح با اتاق‌های عمل آماده از نیازمندان احتمالی به خدمات پزشکی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: آماده باش بیمارستان‌های استان‌های همجوار نیز در ایام اربعین به عنوان بیمارستان‌های معین پیش بینی شده است.
وی با تاکید پیشگیری بهتر از درمان است گفت: سطح ایمنی، خدمات امدادی و امنیت زائران صد درصد است و اقدامات دانشگاه پزشکی جنبه پیشگیری برای حوادث غیر مترقبه است.
130 گذرنامه تقلبی در مرز شلمچه شناسایی‌ شد
قدرت الله دهقان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باگذشت زمان شاهد افزایش ورود زائران به دو مرز شلمچه و چذابه هستیم اظهار داشت: با تمام وجود خاک‌ پای زائران را طوطیای چشم خویش می‌کنیم و در خدمت زائران هستیم.
وی با بیان اینکه کسانی که قصد ورود به عراق را دارند باید فقط از مبادی قانونی و معتبر اقدام به صدور ویزا کنند بیان کرد: متأسفانه همچنان شاهد صدور ویزاهای تقلبی هستیم.
معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان بیان کرد: اگر مردم مشاهده کردند که در جایی ویزا با قیمت پایین‌تر از نرخ اعلامی صادر می‌شود مطمئن باشند که تقلبی در کار است و نباید از آن طریق اقدام به صدور ویزا کنند.
دهقان گفت: در استان خوزستان افرادی را دستگیر کردیم که اقدام به صدور روادید تقلبی می‌کنند و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ما نیز به دنبال این موضوع هستند.
وی عنوان کرد: تاکنون 130 نفر در مرز شلمچه با گذرنامه جعلی شناسایی شدند که از خروج آن‌ها از کشور جلوگیری شده است.
بالن اینترنتی در مرز مهران مستقر شد
حسین فلاح جوشقانی پیش از ظهر امروز در مرز مهران ضمن بازدید از زیرساخت‌های ارتباطی این مرز اظهار داشت: بالن اینترنتی مرز مهران از امروز فعال و تقویت ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه را برعهده دارد.
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و امکان دسترسی کلیه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و اینترنت در مرز مهران مهیا و در دسترس زائران اربعین حسینی است.
وی کاهش نرخ سرویس‌های ارتباطی در ایام اربعین حسینی را یادآور و گفت: کمیته‌ای مشترک بین ایران و عراق برای کاهش نرخ ارتباطی تشکیل و به نتیجه خوبی رسیده‌اند که متعاقبا اعلام می‌شود.
ارتش برای زائران اربعین بیمارستان صحرایی راه‌اندازی می‌کند
امیر جواد مولایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از برپایی موکب قرارگاه غرب ارتش به منظور پذیرایی از زائران اربعین خبرداد و اظهار داشت: در این موکب به صورت روزانه 100 هزار بسته غذایی بین زائران توزیع می‌شود.
وی با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی برای زائران اربعین عنوان کرد: در این بیمارستان انواع خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین ارائه می‌شود.
مولایی با بیان اینکه بسته‌های فرهنگی برای توزیع بین زائران تهیه شده است گفت: قرارگاه غرب ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین از آمادگی کامل برخوردار است و تمهیدات لازم برای استفاده از اورژانس هوایی در صورت لزوم اندیشیده شده است.
جانشین فرمانده قرارگاه غرب ارتش با اشاره به استقرار سرویس‌های بهداشتی و حمام در مرز افزود: خدمات متفاوتی از جمله آرایشگاه، خشک‌شویی و سایر خدمات مورد نیاز زائران در موکب قرارگاه ارائه می‌شود.
دانشجویان می‌توانند از مرزهای منتهی به عراق بازدید کنند
حسین حسین زاده امروز در جلسه ستاد اربعین در مرز چذابه با بیان اینکه پلیس راهور راه را برای ورود کامیون‌ها مسدود کرده است اظهار داشت: با وجود اینکه زیرساخت‌های مرز چذابه مانند مرز شلمچه آماده نبودند اما تغییرات موجود نشان دهنده تلاش مدیران است که به موضوع اربعین به عنوان یک دغدغه نگاه کردند.
وی افزود: اقدامات انجام شده از سوی مدیران با یک نگاه اعتقادی صورت گرفته چرا که مشکلات تنها با نگاه و اقدامات جهادی برطرف می‌شوند.
رئیس قرارگاه چذابه با بیان اینکه استانداری خوزستان همکاری لازم را انجام و نیروهای مختلفی برای همکاری و هماهنگی های مورد نیاز در مرز مستقر کرده، عنوان کرد: جلسات پیرامون اربعین را به صورت منظم روزهای زوج و جمعه در مرز برگزار و کارهای مورد نظر را بررسی می‌کنیم.
وی از برگزاری جلسه تامین امنیت توسط نیروی انتظامی خبر داد و درباره سفر دانشجویان به عتبات عالیات گفت: امکان سفر به عتبات برای دانشجویان وجود ندارد اما آن‌ها ‌می‌توانند در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از مرز چذابه اعزام شوند.
در ادامه جلسه حجت‌الاسلام سید محمود موسوی رئیس سازمان عتبات خوزستان گفت: استاندار خوزستان و رئیس قرارگاه چذابه ضمن حضور مستمر در چند ماه اخیر حتی به صورت شبانه روزی جوابگو و پیگیری‌های لازم را دارند.
وی افزود: اگر تلاش، همدلی، همت و وحدت مدیران خوزستانی نبود بدون شک شاهد این تغییرات در مرز چذابه نبودیم.
طلاب و روحانیون شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین ملزم به دریافت گذرنامه و ویزا هستند
حجت‌الاسلام حسین تمرخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طلاب و روحانیون شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین ملزم به دریافت گذرنامه و ویزا هستند.
مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام گفت: با توجه به قوانین مرزی خروج بدون گذرنامه و ویزا بدون استثناء از مرز ممنوع است و در این رابطه طلاب و روحانیونی که قصد حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را دارند با مراجعه به سامانه سماع نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند تا در سفر با مشکل ممانعت روبه‌رو نشوند.
وی با اشاره به مسیر پیاده‌روی و وجود نحله‌های فکری مختلف در مسیر تردد به زائران اربعین حسینی یادآور شد و گفت: مراقب دام‌های گسترانیده نحله‌های فکری مخالف انقلاب اسلامی باشید.
تمرخانی رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حضور در اربعین حسینی رعایت قانون کشور میزبان الزامی و در هر کجا که باشیم رعایت قانون موجب حرمت ما می‌شود.
منبع: tasnimnews.com

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/65831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد