نسیم گیلان

آخرين مطالب

تکمیل پایگاه قهرمانی شنای مرکز گیلان نیازمند توجه مسئولان ورزشي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی گیلان تکمیل ساخت تنها پایگاه قهرمانی شنای مرکز استان را نیازمند توجه مسئولان عنوان کرد.
گزارش روابط عمومی هیات شنای گیلان به ایرنا حاکیست؛ پرویز گلریز در مراسم معارفه رئیس هیات شنای شهرستان رشت به توقف عملیات ساخت استخر شنای کوثر طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: عملیات بازسازی استخر شنای کوثر واقع در مجموعه ورزشی یادگار امام طی سال‌های 93 و 94 با پیش‌بینی اعتبار 4.5 میلیارد تومان شروع شد.
وی ادامه داد: پیمانکار وقت مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای بازسازی استخر هزینه کرد و سپس از ادامه روند ساخت و بازسازی انصراف داد چون در ادامه کار اداره کل تربیت بدنی نتوانست از محل اعتبارات دولتی منابع لازم را جذب کند و عملا عملیات بازسازی متوقف شد و ورزش شنای گیلان بدون داشتن حتی یک پایگاه قهرمانی و استعدادیابی در محرومیت به‌سر می‌برد.
گلریز افزود: برای بازسازی و نوسازی استخر کوثر فضای اداری، کلاس‌های آموزشی، سالن بدن‌سازی و حتی ساخت مهمانسرا برای تیم‌های میهمان که ظرفیت پذیرش 30 نفر را داشته و نیز ساخت جایگاه رخت‌کن برای 150 نفر و ایجاد تاسیسات فنی جدید ، اعتباری بالغ بر 5 تا 6 میلیارد تومان برای تکمیل استخر کوثر پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: استخر شنای کوثر به دلیل چهار سال بلاتکلیفی در حال تخریب است و از اداره کل ورزش و امور جوانان و نمایندگان مردم در خانه ملت درخواست داریم برای اعتلای ورزش قهرمانی شنای گیلان که سال‌ها یکی از استان‌های پرآوازه و قهرمان‌پرور در رشته‌های شنای کشور از گیلان مطرح بودند، این استخر هرچه سریع‌تر بازسازی و تکمیل شود.
رئیس هیات شنای گیلان یادآور شد: تعامل، دوستی و هم‌افزایی موجب می‌شود تا شنای گیلان به سال‌های قبل که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نام‌آوران متعددی در کارنامه ورزشی خود دارد، برگردد و این هیات به دنبال بازسازی ساختار آموزشی و فنی در سراسر استان است و به زودی تغییرات جدی در هیات‌های سراسر استان را شاهد خواهیم بود.
گلریز از معارفه حسین میرزایی به‌عنوان رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی شهرستان رشت به‌عنوان اولین تغییرات در هیات‌های شنا خبر داد و ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها علی‌رغم اینکه امکانات و سالن‌های ورزشی و استخر وجود دارد حتی یک قهرمان شنا در عرصه استانی و ملی معرفی نمی‌شود لذا نیاز است برخی از روسای هیات‌ها صندلی خود را به فردی که انگیزه و برنامه جدیدی دارد، واگذار کنند.
وی به تغییرات در ساختار هیات شنای گیلان و تعیین افراد جدید در کمیته‌های آموزشی و فنی اشاره و اضافه کرد: گیلان یکی از استان‌های با پتانسیل و دارای ظرفیت فراوان در عرصه شنای ملی است و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود و در همین رابطه هیات شنای گیلان برنامه‌های جدید خود را اعلام خواهد کرد.
رییس جدید هیات شنای شهرستان رشت نیز در این مراسم با قدردانی از اعتماد رییس هیات شنای گیلان به راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات پیش‌رو در زمینه ساخت استخر ورزشی کوثر اشاره و بیان کرد: در هیات شنای گیلان براساس آنچه که رییس هیات شنای استان تاکید داشته‌اند تعامل در سرلوحه کار قرار خواهد گرفت بنابراین استفاده از تجارب و توانمندی افراد نخبه و بااستعداد در هیات شنای شهرستان مورد توجه قرار خواهد گرفت و سرانجام از طریق پتانسیل‌های موجود در بین نمایندگان و مسوولان عالی استان برای تامین منابع استخر کوثر تلاش خواهد شد.
حسین میرزایی یادآور شد: طرح ملی استعدادیابی که در 71 رشته در حال برگزاری است هدف آن شناسایی استعدادهای ورزشی برای مسابقات المپیک است که از 25 هزار ورزشکار شرکت‌کننده در این طرح 2 هزار و 500 ورزشکار نخبه در رده‌های سنی 11 تا 14 شناسایی می‌شوند و وزارت ورزش برای این اتفاق مهم 30 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده و گیلان می‌تواند سهم مهمی در این طرح ملی در بخش شنا داشته باشد.
وی افزود: نگاه ما بروز استعدادهای ورزشی در عرصه شنا، شیرجه و واترپلو است و برای خلق این استعدادها از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها دعوت خواهد شد.
در این نشست نوید نیک‌بین مشاور امور اجرایی هیات شنای گیلان نیز با اشاره به اینکه ایجاد مراکز استعدادیابی شنا، شیرجه و واترپلو علی‌الخصوص در پایگاه‌های استعدادیابی خصوصی می‌تواند ظرفیت موجود در گیلان را احیاء کند گفت: توجه به استعدادهای ورزشی شنا موجب بالارفتن سطح ارتقا و پیشرفت ورزش شنا می‌شود و این مهم خود را در مسابقات لیگ در شهرستان رشت و استان نشان خواهد داد.
قهرمان آسیایی واترپلوی گیلان اضافه کرد: گیلان یکی از استان‌های با پتانسیل در رشته های شنا و واترپلو که قهرمانان بزرگی در سطح ایران و اسیا داشته، است ولی متاسفانه به دلیل نداشتن زیر ساخت های لازم در سطح همگانی و قهرمانی وضعیت مطلوبی ندارد .
وی در خاتمه راه برون رفت از این وضعیت را در افزایش استعدادیابی و قهرمان پروی در بخش خصوصی و برگزاری لیگ های شهرستانی و استانی دانست.
استادیان مربی تیم واترپلوی بانوان گیلان هم در این نشست با تاکید بر اینکه تیم واترپلوی بانوان با داشتن دو تیم 14 تا 16 سال و 16 سال به بالا برای حضور در مسابقات لیگ تلاش دارد، گفت: طی سال‌های 94 تا 96 به کسب مقام‌های خوبی در سطح کشور دست پیدا کرده ایم و نگاه حمایتی رییس هیات شنای گیلان موجب شده تا در سال جاری در لیگ به موفقیت‌هایی برسیم که در صورت ادامه این حمایت‌ها در دور برگشت این مسابقات که در اواخر سال جاری برگزار می شود، می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری در لیگ دست یابیم.
در پایان این مراسم از سوی پرویز گلریز رییس هیات شنای استان لوح معارفه حسین میرزایی به‌عنوان رییس هیات شنای شهرستان رشت به او اعطا شد.
حسین میرزایی متولد سال 1363 است و اکنون به‌عنوان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت و یکی از جوانان موفق در عرصه مدیریتی گیلان می باشد.
2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/69867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

جمع‌آوری و دستگیری 528 معتاد و سوداگر مرگ طی 2 روز در گیلان

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن