نسیم گیلان

آخرين مطالب

دشمن می تواند با نفوذ، مدیریت شهری را در دست بگیرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: امروز با سیل هوشمند سازی اشیاء و دارایی ها و به نوعی شهر هوشمند روبرو هستیم و از این رو دشمن می تواند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری را در دست بگیرد.
به گزارش ایسنا- منطقه گیلان،امیر محمدپور در کارگاه آموزشی افزایش باز دارندگی سایبری که امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: با ابراز دشمنی استکبار جهانی ما شاهد رویکردهای نوین و جدیدی در دشمنی آمریکا با ایران هستیم.
وی استراتژی جدید آمریکا علیه ایران را جنگ ترکیبی دانست و گفت: دشمن مردم را هدف اصلی اقدامات ضد ایران قرار داده و با ابزار رسانه، سایبر و شبکه های اجتماعی اهداف خود را دنبال می کند.
محمدپور، مهمترین وظیفه رابطین پدافند غیرعامل فرمانداری ها را رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدات در سطح شهرستان در عرصه پدافندغیرعامل برشمرد و ادامه داد: برای اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید از همه پتانسیل ها ظرفیتهای موجود در شهرستان بهره گرفت و ضمن توجه جدی به تهدیدات و راهکارهای عملی برای مقابله با آنها طرحی و برنامه ریزی و اقدام کرد.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در ادامه به توسعه فضای سایبر و اینترنت اشیاء و اینترنت مردم اشاره کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری به دلیل ویژگی های که دارد کنترل کاهش و تهدیدات را افزایش داده است.
وی هوشمند سازی اشیاء را یک تهدید برای کشور دانست و افزود: هوشمند سازی اشیاء در کنار قابلیت های که دارد و موجب ارتباط اجزا سیستم، تبادل داده ها، قابلیت برنامه ریزی و کنترل از راه دور را به اشیا می دهد به همین دلیل امکان نفوذ دشمن و کنترل از راه دور را برای دشمنان فراهم می شود.
وی افزود: امروز با سیل هوشمند سازی اشیاء و دارایی ها و به نوعی شهر هوشمند روبرو هستیم و از این رو دشمن می تواند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری را در دست بگیرند.
محمدپور با تاکید بر لزوم توجه مدیران به فضای سایبر به تهدیدات در حوزه پول و ارز اشاره کرد و گفت: دارایی های ما در حال تغیر ماهیت هستند پس باید با ایجاد راهکارهای عملی و مناسب از آنها محافظت کنیم.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: در پدافند غیر عامل باید تلاش کنیم تا میزان آسیب پذیری را کاهش و کنترل حوزه های مختلف را در اختیار داشته و تداوم کارکرد زیرساخت ها را در شرایط مختلف ادامه دهیم. باید برای همه حوزه ها طرح پاسخ به تهدید داشته باشیم و با آموزش مناسب و برگزاری رزمایش های متعدد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده باشیم.
سعید زاهدی مدیر کل فناوری اطلاعات و شبکه دولت در همایش جرایم و تروریسم سایبری با اشاره بر لزوم ایجاد و توسعه ساز و کار جدی برای برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تهدیدهای نوظهور درحوزه فناوری، توسعه روز افزون زیرساخت‌های فناوری اطّلاعات و ارتباطات در کشور و همچنین افزایش کاربران اینترنت از مهمترین دلایل پرداختن به این مقوله است .
وی همچنین گفت: توسعه خدمات الکترونیک در کشور از جمله دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات از این دست ضرورت تشکیل و برخورداری از پلیسی تخصّصی در مجموعه نیروی انتظامی برای تأمین امنیت و مقابله با جرایم این فضا را آشکار می‌کند.
زاهدی در ادامه تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور، صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی جامعه را تلاشی ارزنده در حفاظت از حریم های کشور خواند و گفت: تغییر ماهیت جنگ ها و توجه دشمن به فضای مجازی با رویکرد جنگ نرم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
در ادامه جلسه سرهنگ محمد خانی رییس پلیس فتا استان گیلان گفت: شناسایی تهدیدها و چالش ها در حوزه فناوری و بکارگیری الزامات و تجهیزات وامری ضروری به شمار می آید که افزایش امنیت سایبری را به دنبال دارد.
وی با اشاره به بررسی پیام رسان های خارجی طی 6 ماهه نخست سالجاری در گیلان گفت : 45 درصد جرایم سایبری در بستر پیام رسانهای خارجی به ویژه تلگرام اتفاق افتاده که هتک حیثیت ، نشر اکاذیب، برداشت از حسابهای بانکی، سرقت و کلاه برداری، قمار و مزاحمت های اینترنتی بیشترین فراوانی جرم را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه 57 درصد بزهکاران حوزه سایبری را مردان و 43 درصد از آن زنان تشکیل می دهند خاطرنشان کرد : بیش از 70 درصد از این خلافکاران در رده سنی 18 تا 35 سال هستند که قریب به 50 آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی با برشمردن مخاطرات پیام رسان های خارجی گفت: این پیام رسان ها در تغییر فرهنگ و آداب و رسوم و تزلزل بنیان خانواده نقش کلیدی ایفا می کنند.
وی در ادامه به راهکارهای حفاظت از فضای مجازی و بسترهای اینترنتی اشاره و خواستار توجه بیشتر تمامی لایه های اجتماعی جامعه به تهدیدات اینترنتی شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/70876/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار