نسیم گیلان

آخرين مطالب

ملوان بندرانزلی _ پرسپولیس / عبور از مرداب انزلی تنها راه صدرنشینی قرمزها ورزشي

ملوان بندرانزلی _ پرسپولیس / عبور از مرداب انزلی تنها راه صدرنشینی قرمزها
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری بازی تیم‌های ملوان و پرسپولیس به پایان می‌رسد تا تکلیف صدرنشین لیگ، پس از هفت‌ونیم هفته مشخص شود.
به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و پرسپولیس تهران از ساعت 16 امروز _یک‌شنبه هفتم آبان‌ماه_ در چارچوب آخرین دیدار از هفته هشتم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با قضاوت سیدوحید کاظمی در ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران بندرانزلی و در حضور هواداران خانم و آقا مقابل همدیگر قرار خواهند گرفت.
کوبل‌داوری سیدوحید کاظمی به عنوان داور بازی تیم‌های ملوان و پرسپولیس انتخاب شد، همچنین محمدرضا منصوری و یعقوب سخندان به عنوان کمک داور، مهرداد خسروی به عنوان داور چهارم و فریدون اصفهانیان به عنوان ناظر گروه داوری در این مسابقه حضور خواهند یافت.
قوهای سپید باز هم به پرواز در می‌آیند؟ تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که با هدایت مهدی تارتار تاکنون نتایج قابل قبولی کسب کرده، هم اینک با تصاحب 11 امتیاز از هفت مسابقه در رتبه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد که این مکان می‌تواند جایگاه مناسبی برای این تیم باشد. ملوان در صورت کسب پیروزی برابر تیم پرسپولیس تهران، 14 امتیازی می‌شود و چند پله در جدول رده‌بندی صعود خواهد کرد. همچنین اگر تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بتواند برابر تیم قدرتمند و پرمهره پرسپولیس به برتری برسد و از سوی دیگر سپاهان نتواند در بازی خارج از خانه خود نساجی را مغلوب کند، ملوان در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار می‌گیرد.
مهدی تارتار به‌دنبال تلافی همه ناکامی‌ها مقابل قرمزها مهدی تارتار بازیکن اسبق تیم پرسپولیس سابقه هدایت تیم‌های مختلف را مقابل تیم سابق خود دارد و از تجربه کافی برای این دیدار برخوردار است اما نتوانسته آمار خوبی مقابل قرمزها ثبت کند. ملوان با پبروزی مقابل پرسپولیس می‌تواند جایگاه بسیار مناسبی را در جدول رده‌بندی برای خود فراهم کند.
صعود پرسپولیس به صدر با غلبه‌بر انزلی‌چی‌ها تیم فوتبال پرسپولیس که قبل از آغاز هفته هشتم این رقابت‌ها به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدر جدول قرار داشت، فقط در صورت کسب پیروزی مقابل ملوان می‌تواند به روند صدرنشینی خود ادامه دهد. سرخ‌پوشان تهران از شش مسابقه 15 امتیاز کسب کردند و باتوجه به پیروزی استقلال مقابل تیم آلومینیوم اراک، پرسپولیس فقط در صورت کسب پیروزی مقابل ملوان می‌تواند صدر جدول را از استقلال پس بگیرد.
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس و همچنین مسئولان این تیم مترصد پیروزی مقابل ملوان هستند تا رقابت درصدر جدول همچنان فشرده و نزدیک باشد و فقط تفاضل گل، صدرنشین را مشخص کند. پرسپولیس نیز این فرصت را دارد تا با برتری مقابل ملوان همچنان صدرنشین باقی بماند و از سوی دیگر فاصله خود را با سایر مدعیانی همچون سپاهان و تراکتورسازی حفظ و بیشتر کند.
درگیری یحیی با مدیریت ادامه دارد یحیی گل‌محمدی در کنفرانس‌خبری با طعنه و کنایه‌زدن به مدیریت باشگاه از عدم دریافت معوقات مالی گلایه کرد و بازیکنان این تیم هم در این مورد ناراضی به نظر می‌رسند. همچنین روز گذشته عنوان شد که این تیم بدون آنکه بتواند ناهار بخورد راهی فرودگاه رشت شده تا از آنجا با اتوبوس خودش را به انزلی برساند.
پرسپولیس پیش از این بازی با شش بازی و 15 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است. البته که پرسپولیس به دلیل تخلف در ماجرای سقف قرارداد با جریمه کسر یک امتیاز مواجه شده وگرنه با توجه به آنکه پنج برد و یک تساوی تا به الان ثبت کرده، باید 16 امتیازی می‌بود. از آنجا که فعلاً تفاضل گل پرسپولیس و استقلال مشابه است، برتری پرسپولیس با هر نتیجه‌ای، این تیم را به‌دلیل تفاضل گل بهتر در مقایسه با استقلال صدرنشین لیگ برتر می‌کند.
رقبای پرسپولیس امروز حامی ملوان باتوجه به شرایط ملوان و پرسپولیس در جدول رده‌بندی، پیروزی و کسب سه امتیاز این دیدار حساس می‌تواند برای هر دو تیم بسیار حائزاهمیت باشد زیرا ملوان با پیروزی به جمع تیم‌های صدر جدولی می‌پیوندد و پرسپولیس نیز در صورت پیروزی دوباره صدرنشین می‌شود. نتیجه تساوی در این دیدار بیشتر به سود دیگر مدعیان قهرمانی این لیگ همچون استقلال، سپاهان، تراکتور تبریز و ذوب‌آهن است. با توقف پرسپولیس، استقلال در صدر جدول باقی خواهد ماند و فاصله امتیازی دیگر مدعیان نیز با پرسپولیس کاهش خواهد یافت.
طلسم‌ها امروز شکسته می‌شوند؟ مهدی تارتار که این فصل نتایج خوبی با ملوان گرفته، امیدوار است بتواند برای دومین بار پرسپولیس را شکست دهد. آخرین باری که تیم ملوان موفق شد در انزلی مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد به سه هزار و 358 روز قبل برمی‌گردد. پرسپولیس در پنج تقابل قبلی خود با ملوان به پنج پیروزی رسیده و در صورت ادامه این روند در فردا، نه تنها ششمین برد متوالی‌اش مقابل ملوان را جشن خواهد گرفت بلکه به ششمین بردش در رقابت‌های این فصل هم خواهد رسید و می‌تواند به صدر جدول برگردد.
ملوان و پرسپولیس تاکنون در 55 بازی لیگ برتری در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که ماحصل آن 24 برد برای پرسپولیس و 10 برد برای ملوان بوده و 21 مسابقه هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در بازی هفته گذشته دو تیم، ملوان با صنعت نفت به تساوی یک بر یک رسید و پرسپولیس هم با نتیجه سه بر یک پیکان را شکست داد. هم‌اکنون ملوان با 11 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد و پرسپولیس هم با 15 امتیاز، تیم دوم جدول است.
بانوان هوادار نظاره‌گر بازی ملوان - پرسپولیس با درخواست باشگاه ملوان بندرانزلی و موافقت سازمان لیگ برای حضور بانوان در دیدار این تیم مقابل پرسپولیس موافقت شد و 500 سهمیه برای بانوان در این بازی درنظر گرفته شده است. این تعداد از بانوان می‌توانند با تهیه بلیت که توسط سامانه باشگاه ملوان بندرانزلی ارائه می‌شود، به ورزشگاه بیایند تا از نزدیک نظاره‌گر دیدار تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و پرسپولیس باشند. همچنین 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه، طبق قانون سازمان‌لیگ در اختیار طرفداران تیم میهمان (پرسپولیس) و مابقی ظرفیت ورزشگاه در اختیار طرفداران ملوان قرار می‌گیرد.
کد خبر 699796

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/724134/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود

برق برخی مناطق 3 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 9 اردیبهشت 1403

مرگ مشکوک قاضی ویژه دادگاه زمین خواری در ولنجک

اقدامی که مراسم عروسی را در کسری از ثانیه تبدیل به عزا کرد

پلمپ یک فروشگاه زنجیره ای در این شهر

تاریخ ورود سامانه جدید بارشی مشخص شد

خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید

برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 8 اردیبهشت 1403

توضیحات وکیل توماج صالحی درباره پرونده اش

پیام مهم آیت الله مکارم به سردار رادان درباره «طرح نور»

امید آفرینی، سلامت روح و جسم با توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

همت بنیاد شهید آذربایجان شرقی برای خانه دار شدن ایثارگران

جلسه کمیسیون احراز پرونده‌های ماده 87 در استان اردبیل برگزار شد

پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی فعال است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت همسر بزرگوار «آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره)»

پیش نشست هماهنگی اولین کنگره «شهدای غریب در اسارت» برگزار شد

دوره نسخه نجات‌بخش برای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

بیش از دوهزار و هشتصد فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ایثارگران شهرستان‌های استان تهران اعطا شد

برنامه‌های سالروز عملیات بازی دراز در بنیاد شهید کرمانشاه تدوین شد

دومین نشست کمیسیون تخصصی طرح و برنامه شاهد برگزار شد

پدر شهیدان والامقام بابایی ملکشاه از مازندران آسمانی شد

عیادت مدیرکل بنیاد مازندران از پدر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی در بیمارستان آمل

ماندگاری نام شهید «الداغی» در غیرت و فداکاری ایرانیان

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با خانواده های معظم شهدا

عملیات «وعده صادق» خنجر جهان اسلام روی گلوی رژیم صهیونیستی بود

تغییرات اساسی برای شغل‌های مربوط به وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌ها/ تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر

بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان

علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند

عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان

عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت

اجرای 16 طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ

توزیع تخم نوغان در گیلان

تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 8 اردیبهشت 1403

استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان