نسیم گیلان

آخرين مطالب

ارائه گزارش عملکرد اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در هشتاد و سومین جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - در هشتاد و سومین جلسه شورای اداری کیش گزارش عملکرد معاونت های اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه جزیره، امام جمعه اهل سنت، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان ادارات و نهادهای دولتی، نظامی و انتظامی و نمایندگان جوامع واصناف کیش شامگاه سه شنبه 29 آبان برگزار شد محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از همدلی و همراهی ساکنان جزیره کیش در گرامی داشت روز کیش تقدیر کرد.
وی افزود: روز کیش روز هویت بخشی بیشتر به کیش و مشخص شدن تمایز این خاکپاره مرجانی است که برای نخستین بار برگزار شد و امید است در سال های آینده برکت بیشتری برای کیشوندان و کشور در برداشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تجلیل از شایستگان عرصه های مدیریتی، فعالان اقتصادی و اصحاب فرهنگ و هنر جزیره کیش گفت: در فرصتی مناسب با تدوین و تعیین شاخصه های ویژه برای شناخت فرد شایسته این روز فرصتی برای کار و تلاش بیشتر و توسعه جزیره خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش نیز با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و هفته وحدت به نامه پنجاه وسوم امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: دراین نامه امیرالمومنین (ع) به نکاتی اشاره کرده است که هر یک از مدیران اگر به منشور مدیریتی که امیرالمومنین (ع) فرموده اند عمل کند مدیریت صحیح را بر جایگاه مدیریتی خود اعمال می کند.
وی گفت: ضرورت خودسازی، اخلاق رهبری، روش برخورد مناسب با مردم، پرهیز از غرور، مردم گرایی، حق گرایی، رازداری، توجه به جایگاه صحیح مشورت، اصول و روابط اجتماعی رهبران، شناخت اقشار اجتماعی، اخلاق رهبری با خویشاوندان و روش برخورد مدیران با دشمن از شاخصه های مدیریت صحیح است.
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت نیز با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلامی (ص)، امام جعفرصادق (ع) و گرامی داشت هفته وحدت گفت: حسن خلق، مهربانی، رأفت، گذشت و نیکوکاری از صفات نیکویی است که مردم را جذب پیامبر اکرم (ص) کرده است.
وی افزود: از 12 تا 17 ربیع الاول به ابتکار امام راحل(ره) هفته وحدت نامگذاری شده است و زمینه ساز بروز و ظهور اتحاد و همدلی میان مسلمانان به ویژه در ایران اسلامی است.
در این نشست محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش هم گزارشی از اقدامات کارگروه تنظیم بازار کیش ارائه کرد و افزود: کارگروه تنظیم بازار کیش درگذشته تنها در ایام نوروز تشکیل می شد اما با توجه به دلیل اهمیت موضوع درکل کشور و افزایش قیمت ارزاق عمومی، از 19 شهریور امسال برگزاری جلسات این کارگروه آغاز و تا کنون 4 جلسه دراین کارگروه برگزار شده است .
وی تصریح کرد: تصویب اعتباری ازسوی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برای ذخیره سازی اقلام اساسی و مورد نیاز مردم، همکاری مدیران بازارگانی و اجتماعی و جامعه بازاریان برای حمل هوایی کالاهای اساسی در شرایط اضطراری، پیگیری نحوه اجرای عملیات ساخت و بهره برداری از مرکز عرضه میوه و تره بار و موادغذایی، اعلام تفاوت قیمت درج شده برای کالاهای مشابه به وزارت صنعت و معدن، تشکیل جلسه با مدیران و معاونت های مختلف و انتقال سامانه 124 به مدیریت بازرسی و نظارت سازمان منطقه آزاد کیش از مصوبات کارگروه تنظیم بازار است.
معاون اقتصادی سازمان از برخورد با 22 واحد متخلف که منجر به پلمپ واحدهای صنفی آنان شد خبرداد و افزود: 29 کالای اساسی مورد نیاز مردم که بیشترین مصرف را دارد به صورت مستمررصد می شود.
وی تصریح کرد: در بررسی علل گرانی کالاها باید توجه کرد که بخشی از گرانی ارتباطی با کیش ندارد و مشکلی است که در سراسر کشور وجود دارد.
سعیدی در ادامه تاکید کرد: دربررسی علل گرانی مواردی مانند افزایش نرخ ارز، فروش نقدی، کمیابی مواد اولیه و اعتصاب های مربوط به سراسرکشور بوده و تشدید مشکلات حمل و نقل به جزیره، مشکلات آب و هوا، بیشتر شدن حجم صادرات به دلیل قیمت ارز و تفاوت نرخ مواد اولیه در کشور و صادر کردن آن، هزینه بالاتر نیروی کار و هزینه اسکان و غیره را نیز نباید از نظر دور داشت.
معاون اقتصادی سازمان ادامه داد: باید بین گرانی و گران فروشی تفاوت قائل شد زیرا برخی گرانی ها مربوط به سرزمین اصلی است اما معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری با تیم های نظارت و کارگروه تنظیم بازار در تلاش است تا با هر گونه گرانفروشی برخورد کند.
وی در پاسخ به سوال دکتر رضانیا مبنی بر رصد نرخ داروها در بازار و جلوگیری از هر گونه گرانفروشی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی افزود: دارو مشمول نرخ 4200 تومان ارز دولتی است و هر داروخانه ای رویه ای خلاف این نرخ گذاری وزارت بهداشت را در پیش گرفته باشد مرتکب تخلف شده است و با متخلفان نیز برخورد می شود.
سعیدی تشریح کرد: برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل در ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم علاوه بر در نظر گرفتن اعتبار 30 میلیارد ریالی که در صورت ضرورت از آن استفاده خواهد شد با دو فروشگاه زنجیره ای بزرگ در کشور وارد مذاکره شده ایم که در جزیره کیش فعالیت کنند.
در ادامه این جلسه علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز گزارشی از روند عضویت کیش در سازمان جهانی گردشگری ارائه کرد و افزود: عضویت کیش به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری- صنعتی از جمهوری اسلامی ایران در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری در تاریخ 31 اکتبر در شهر منامه بحرین به تصویب رسید.
وی درادامه گفت: عضویت در سازمان UNWTO اتفاقی ارزشمند است که ضمن ایجاد فرصت تعامل بین المللی در بخش گردشگری امکان دسترسی به آخرین دستاورد‌های تحقیقات استراتژیک جهانی را نیز فراهم می‌کند. سازمان جهانی گردشگری به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد مسؤلیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسئولانه را در سراسر جهان به عهده دارد.
علیرضا قائدیان تصریح کرد: اعضای سازمان جهانی گردشگری شامل 156 کشور بعنوان اعضاء اصلی، 6 عضو پیوسته و حدود 500 عضو وابسته از بخش‌های خصوصی، موسسات آموزشی، مقامات محلی و انجمن‌های گردشگری است. عضویت سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مجموعه‌ای متشکل از خطوط هوایی، دریایی، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی و ... می‌تواند رهآورد بسیاری در عرصه بین الملل برای کیش به همراه داشته باشد.
وی درادامه تشریح کرد : استفاده از پلتفرم بین المللی UNWTO جهت ایجاد تعامل با بخش‌های دولتی و خصوصی دست اندرکار صنعت گردشگری از سراسر جهان، تبادل آمار گردشگری کلیه کشور‌های عضو، بهره مندی از کمک‌های فنی و مشورتی سازمان جهانی گردشگری، دسترسی به کتابخانه الکترونیک و تبادل تجربیات موفق با کلیه اعضاء وابسته آن سازمان از دیگرمزیت‌های عضویت در سازمان جهانی گردشگری است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بر اساس راهبرد‌های تدوینی در حوزه گردشگری با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از 5 ماه گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در این سازمان بین المللی انجام شد افزود: پس از مکاتبات و ارسال اسناد و مدارک مرتبط، و تائید دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، موضوع برای تصویب به صد و نهمین شورای اجرایی آن سازمان ارجاع شد. در نشست مذکور پس از بررسی سوابق و اسناد هر یک از کاندیدا‌های عضویت، موضوع به رای گیری گذاشته شد و عضویت سازمان منطقه آزاد کیش در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با رای قاطع کلیه اعضا به تصویب نهایی رسید.
گفتنی است در این نشست مصطفی خانزادی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش هم از افتتاح بازار ماهی درتاریخ یکشنبه 4 آذرخبر داد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/72553/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه سیاهمزگی فومن

تظاهرات حمایت از مردم غزه و پاسخ به اسرائیل در گیلان برگزار می‌شود

72 هزار گیلانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن

برگزاری اولین حراج خرده فروشی سال 1403 در گیلان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه سیاهمزگی

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

شعر خوانی دختر شیرین زبان

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

نمایش اقتدار و تجدید بیعت ارتش با انقلاب اسلامی در استان گیلان

معرفی واحد تولیدکننده آلاینده محیط‌زیست به دستگاه قضا در گیلان

صدور بیش از 300 کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

نشای مکانیزه برنج در آستارا

کشف محموله 9 میلیارد تومانی نوشیدنی قاچاق در رشت

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی