نسیم گیلان

آخرين مطالب

زمانی جوجیتسوی ایران جز 6 کشور برتر دنیا بود ورزشي

زمانی جوجیتسوی ایران جز 6 کشور برتر دنیا بود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -   مربی تیم ملی جوجیتسو گفت: بچه‌ها یک اردوی 10 روزه می‌بینند و می‌خواهند به قهرمانی جهان بروند در حالی که مسابقه تدارکاتی ندارند و مسائلی از این دست سد راه است وگرنه زمانی جوجیتسوی ایران مخصوصاً در بخش فایت جز 6 کشور برتر دنیا بود.
رسول یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر در رشت، بندر انزلی و لاهیجان و لنگرود کلاس‌های ویژه آقایان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در رضوانشهر نیز پتانسیل خوبی در جوجیتسو و رشته‌های زیر مجموعه این ورزش وجود دارد و بچه‌های قهرمان کشوری در این شهرستان هستند امیدواریم که بتوانیم حکم مربیگری ورزشکاران در رضوانشهر را گرفته و برای علاقمندان این ورزش در این شهرستانی کلاس دایر کنیم.
وی با بیان اینکه در تلاشیم تا مربیگری و داوری این رشته ورزشی را در سطح استان توسعه دهیم، افزود: علاوه بر ساماندهی فعالان این رشته از ظرفیت ورزشکاران با تجربه جهت آموزش استفاده کرده و شبکه اطلاع رسانی این رشته را راه اندازی کردیم.
مربی تیم ملی جوجیتسو با اشاره به اینکه این رشته ورزشی 4 کمیته زیر مجموعه دارد، تصریح کرد: در رده فایت یکی از قطب‌های کشور هستیم، بی جی جی یکی دیگر از زیر مجموعه های جوجیتسو است، کنتاک جوجیسو را در هفته تربیت بدنی سالجاری با 130 نفر از علاقمندان به شرکت در این رشته در بندر انزلی آغاز کردیم، همچنین رشته کاتا را داریم که هر کدام از این‌ها کلاس، مربی و مسابقات مجزا دارند.
یکتاپرست با اشاره به لزوم راه اندازی کلاس‌های آموزشی بانوان برای اولین بار در سطح استان گیلان در دو شهرستان لوشان و لنگرود، گفت: علی رغم اینکه در حوزه آقایان قوی هستیم ولی در حوزه بانوان به دلیل نداشتن مربی تا کنون این کار انجام نشده و در صدد هستیم که با استفاده از مربیان جودو و کاراته برای اولین بار در سطح استان گیلان جوجیتسو بانوان را راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه پتانسیل‌های بسیار خوبی در سطح استان گیلان داریم، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 17 آذر ماه امسال اردوی تیم ملی بزرگسالان را در بندر انزلی با کمک اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار خواهیم کرد و آماده برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در تابستان سال آینده می شویم.
رئیس انجمن جوجیتسوی استان گیلان در خصوص مشکلات برگزاری اردوهای آمادگی این رشته ورزشی تاکید کرد: در بندر انزلی تربیت بدنی هرچه که دارد در اختیار ما قرار داده همچنین اداره بنادر و دریانوردی نیز کمک حال ما بوده و در آنجا کلاس داریم. خوشبختانه هیات انجمنهای ورزشی استان هم همکاری خوبی با ما داشته و نهایت همکاری را در این راه با ما دارد ولی تامین هزینه های شرکت در اردو مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران این رشته است.
یکتاپرست با بیان اینکه خیرین می‌توانند کمک کار پیشرفت و پیشبرد اهداف ورزشی باشند، تصریح کرد: یکی از ورزش‌دوستانی که همواره همراه ما بوده آقای بابک رادخواه که عضو هیئت رئیسه جوجیتسوی گیلان هم هستند را می توان نام برد که بسیار کمک کار بودند و بودجه‌های خوبی را برای حمایت از جوجیتسو در اختیار این ورزش قرار داده است.
وی که سابقه ی سالها مربیگری تیم ملی جوجیتسو را دارد، گفت: برای تامین هزینه اعزام تیم به مسابقات کشوری در مضیقه هستیم هر چند مسئولین آنچه در توان دارند حمایت می‌کنند ولی چون ورزش جوجیتسو پول‌ساز نیست خیرین می‌توانند در این حوزه کمک کار باشند.
یکتاپرست با اشاره به اینکه سال گذشته 6 نفر از استان گیلان برای مسابقات قهرمانی جهان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اعزام شدند، تصریح کرد: می توان گفت برای مدال جهانی می‌جنگیم چون تامین هزینه‌های حضور در مسابقات بین المللی بسیار سنگین است و این مساله ورزشکار را خسته می‌کند و به دلیل استرسی که بچه‌ها تحمل می‌کنند وقتی پایشان به خارج از مرز می‌رسد دیگر توانی برایشان باقی نمی ماند.
مربی تیم ملی جوجیتسوی جمهوری اسلامی ایران افزود: سال گذشته دو رنکینگ پنجم و یک هفتم جهانی داشتیم ولی در مدال جهانی جا ماندیم که البته سهم بچه های گیلان بدین گونه بود. تیم ملی در کل به یک نقره دو برنز و دو طلا در رده های مختلف دست یافت.
وی با بیان اینکه ورزشکاران گیلانی این رشته در سطح بین المللی رنکینگ دار هستند، گفت: امسال نیز در مسابقات جهانی قزاقستان از 9 نفری که از جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند سه نفر از استان گیلان بودند.
یکتاپرست با اشاره به اینکه در این مسابقات دو نفر مقام هفتمی داشتیم، افزود: در مسابقات معمولاً بین مقام پنجم و سوم صدم ثانیه و یا یک امتیاز اختلاف است.
وی افزود: از طرف انجمن سردار رستمیان رئیس جوجیتسوی ایران همچنین امیر خوشبین سرمربی تیم‌های ملی بسیار حمایت می‌شویم و نگاه ویژه‌ای به گیلان دارند منتها برای برنامه تدارکاتی برای اینکه به جایی برسد باید یک سری پله‌هایی را طی کنیم که ما آن پله‌ها را در گیلان نداریم.
یکتاپرست گفت: بچه‌ها یک اردوی 10 روزه می‌بینند و می‌خواهند به قهرمانی جهان بروند در حالی که مسابقه تدارکاتی ندارند و مسائلی از این دست سد راه است وگرنه زمانی جوجیتسوی ایران مخصوصاً در بخش فایت جز 6 کشور برتر دنیا بود.
 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/726983/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قتل خواهر جوان به دست برادر نوجوان

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه مهم اوکراین

یک خبر خوش برای سهام عدالتی‌ ها

خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

خبری جعلی که مردم را حسابی سرکار گذاشت

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال 1403

«بازی دراز وعده صادق الهی بود»

گلزار مطهر شهدا میعادگاه ملت شریف ایران اسلامی است

کشت مکانیزه 75 درصد از اراضی شالیزاری شفت

استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه

رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات رودبار

مشاهده چند مورد ابتلا به فاسیولا در گیلان

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا–آستارا تا پایان تابستان

تو را با غیر می‌بینم صدایم در نمی‌آید

معرفی کتاب هنرمند پیشکسوت یزدی در نمایشگاه امسال کتاب تهران

سلمانی با 2 خانواده شهید و جانباز متوفی و 2 آزاده و جانباز دیدار کرد

درگذشت مادر شهیدان والامقام «محمدرضایی» در شهر زاینده رود

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

مناسبت روز/ یکشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه

از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: جهاد در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید احیا شود

دیدار استاندار بوشهر با خانواده «شهید والامقام عابدین بهفروز»

جلب مشارکت مردم جهت رونق اقتصادی کیش

بخش زیادی از صادرات کیش درحوزه لجستیک وخدمات فنی، مهندسی و گردشگری است

از شبنم عشق خاک آدم گل شد

فرصت استثنایی کمیسیون رایگان در تپسی برای تمام سفیران!

چه نوع تفلونی خطرناک است؟

شاعرانه/ عجب آن دلبر زیبا کجا شد

داستانک/ جرم عجیب

پدر شهیدان والامقام «بابایی ملکشاه» از مازندران آسمانی شد

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود

برق برخی مناطق 3 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 9 اردیبهشت 1403

مرگ مشکوک قاضی ویژه دادگاه زمین خواری در ولنجک

اقدامی که مراسم عروسی را در کسری از ثانیه تبدیل به عزا کرد

پلمپ یک فروشگاه زنجیره ای در این شهر

تاریخ ورود سامانه جدید بارشی مشخص شد

خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید

برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 8 اردیبهشت 1403

توضیحات وکیل توماج صالحی درباره پرونده اش

پیام مهم آیت الله مکارم به سردار رادان درباره «طرح نور»

امید آفرینی، سلامت روح و جسم با توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره

همت بنیاد شهید آذربایجان شرقی برای خانه دار شدن ایثارگران

جلسه کمیسیون احراز پرونده‌های ماده 87 در استان اردبیل برگزار شد

پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی فعال است

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت همسر بزرگوار «آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره)»

پیش نشست هماهنگی اولین کنگره «شهدای غریب در اسارت» برگزار شد