نسیم گیلان

آخرين مطالب

شرایط دریافت وام فرزندآوری 1403 مشخص شد اقتصادي

شرایط دریافت وام فرزندآوری 1403 مشخص شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - وام فرزندآوری 1403 آخرین مراحل اداری را طی می‌کند و احتمالا طبق اعداد و ارقام اعلامی در لایحه بودجه 10 تا 50 میلیون بیشتر از پارسال به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود

شرایط دریافت وام فرزندآوری 1403 اعلام شد
مبلغ وام فرزندآوری 1403 باوجود رشد 25 تا 33 درصدی نسبت به دوره گذشته، متناسب با نرخ تورم بالا نرفته و از طرف دیگر طبق اعلام بانک مرکزی حدود 35 درصد متقاضیان در 10 ماه ابتدایی امسال هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشدند. وام فرزندآوری باوجود همه موانعی که در مسیر پرداخت آن قرار دارد، ذاتا یکجور تسهیلات قرض‌الحسنه است و به جز کارمزد چهاردرصدی، سودی از متقاضی دریافت نمی‌شود. تسهیل شرایط دریافت وام نسبت به دوره‌های قبلی، اتفاق مهم بعدی است و برخلاف سال‌های گذشته متقاضی برای ثبت‌نام و گرفتن تسهیلات احتیاجی به ارائه کارت پایان خدمت ندارد.
وام فرزندآوری و افزایش مبلغ 25 تا 33 درصدی
مبلغ وام فرزندآوری 1403 براساس جزییات لایحه بودجه که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین شده، نسبت به امسال 25 تا 33 درصد افزایش پیدا می‌کند.
مبلغ وام فرزندآوری 1403 به‌ازای فرزند اول 40 میلیون تومان، فرزند دوم 80 میلیون تومان، فرزند سوم 120 میلیون تومان، فرزند چهارم 150 میلیون تومان و برای فرزند پنجم به بعد 200 میلیون درنظر گرفته شده است.
وام فرزندآوری به‌این ترتیب به‌ازای فرزند اول، دوم، سوم و پنجم 33 درصد و در ازای فرزند چهارم 25 درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده که البته این ارقام نسبت به نرخ فعلی تورم عمومی تا حدودی فاصله دارد. فراموش نکنیم که از هشت ماه قبل با تورم تقریبا 40 درصدی سروکار داریم و حالا قرار است مبلغ وام فرزندآوری 1403 نسبت به دوره قبلی بین 25 تا 33 درصد ارتقا پیدا کند.
وام فرزندآوری و تسهیل شرایط دریافت‌
شرایط دریافت وام فرزندآوری تا امسال به‌شکلی بود که متقاضیان این تسهیلات باید موقع ثبت‌نام کارت پایان خدمت ارائه می‌کردند. از ابتدای سال بحث حذف شرط ارائه کارت پایان خدمت به‌عنوان یکی از موارد تسهیل‌کننده در راستای پرداخت وام اجرا شد. با این حال وام فرزندآوری یکجور تسهیلات قرض‌الحسنه است و بادرنظرگرفتن شرط‌وشروطی پرداخت می‌شود.
شرایط وام فرزندآوری 1403 مثل ادوار قبلی به‌شکلی است که به هر فرزند متولد شده فقط یکبار تسهیلات تعلق می‌گیرد. البته اگر در حین بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری، متقاضی صاحب فرزند دیگری شود، می‌تواند بازهم برای دریافت تسیهلات آن‌هم با مبلغ بیشتر اقدام کند و به‌ازای تولد فرزندان دو قلو و بیشتر هم، به‌ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد.
وام فرزندآوری 1403 البته شامل متقاضیانی می‌شود که تاریخ تولد فرزندشان به بعد از 1402/01/01 مربوط باشد. از همه مهم‌تر اینکه وام فرزندآوری اساسا برای جمعیت هدفی طراحی شده که نرخ باروری استان محل سکونت متقاضی بالاتر از 2.5 نباشد. بااینکه آمار جدید و دقیقی از نرخ باروری استان‌های مختلف وجود ندارد، اما می‌دانیم در سال 99 نرخ باروری در یکسری از استان‌ها مثل سیستان‌وبلوچستان بالاتر از 2.5 بوده و ممکن است وام فرزندآوری 1403 به این متقاضیان تعلق نگیرد. فراموش نکنیم که این نرخ براساس آخرین آمار‌های غیررسمی در کل کشور کمتر از 1.7 به‌ثبت رسیده و عمده متقاضیان می‌توانند به تسهیلات دسترسی داشته باشند.
وام فرزندآوری همانطور که گفتیم، جزو تسهیلات قرض‌الحسنه شبکه بانکی کشور دسته‌بندی می‌شود. یعنی سودی ندارد و بازپرداخت اقساط فقط شامل کارمزد چهار درصدی می‌شود که در ادامه گزارش آن را مفصل بررسی می‌کنیم.
وام فرزندآوری 1403؛ صفر تا 100 شرایط دریافت و بازپرداخت اقساطوام فرزندآوری 1403 که بین 40 تا 200 میلیون تومان است، شامل متقاضیانی می‌شود که تاریخ تولد فرزندشان بعد از 1402/01/01 باشد
وام فرزندآوری و حضور 35 درصد متقاضیان در صف دریافت
وام فرزندآوری در 10 ماه ابتدایی امسال به 621 هزار و 124 نفر تعلق گرفته است. با این حال داده‌های خود بانک مرکزی نشان می‌دهد در این مدت دقیقا 969 هزار و 71 نفر از طریق بانک‌های مختلف کشور برای دریافت تسهیلات اقدام کردند.
وام فرزندآوری به‌این ترتیب هنوز شامل 347 هزار و 947 نفر نشده و اصطلاحا 35 درصد متقاضیان وام فرزندآوری در صف دریافت حضور دارند. وام فرزندآوری به‌عنوان مثال در بانکی مثل بانک ملت به 121 هزار و 964 نفر پرداخت شده، اما هنوز 57 هزار و 699 نفر یعنی 30 درصد از کل متقاضیان چشم‌انتظار خبر بانک هستند.
وام فرزندآوری در سال جاری از محل اعتبارات 27 بانک و موسسه اعتباری مختلف پرداخت شده که تقریبا همین وضعیت در بقیه بانک‌ها وجود دارد. از طرف دیگر سهم وام فرزندآوری نسبت کل تسهیلاتی که بانک‌ها به متقاضیان پرداخت کردند، حدود هفت‌دهم درصد را شامل می‌شود که این عدد تقریبا معادل یک‌چهارم حجم وام‌های پرداختی تحت‌عنوان وام ازدواج است.
بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری به شکلی است؟
بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری 1403 احتمالا طبق روند سال‌های گذشته خواهد بود و متناسب با حجم مبلغ دریافتی محاسبه می‌شود.
وام فرزندآوری به‌عنوان مثال برای متقاضی که تسهیلات را برای فرزند اول دریافت می‌کند، 40 میلیون تومان است و مدت بازپرداخت اقساط 36 ماه تعیین شده است. با این اوصاف متقاضی که از تسهیلات 40 میلیونی فرزند اول استفاده می‌کند باید ماهی یک میلیون و 212 هزار تومان به‌عنوان اقساط به بانک برگرداند.
وام فرزندآوری برای متقاضی که از تسهیلات 80 میلیونی و مهلت بازپرداخت 48 ماهه (چهارساله) استفاده می‌کند، به ماهی یک میلیون و 818 هزار تومان تبدیل می‌شود.
وام فرزندآوری برای متقاضی تسهیلات 120 میلیونی و مهلت بازپرداخت 60 ماهه (پنج‌ساله)، ماهی دو میلیون و 181 هزار تومان است. وام فرزندآوری برای متقاضی تسهیلات 150 میلیونی (فرزند چهارم)، 150 میلیون تومان و مهلت بازپرداخت آن 72 ماه است. با این اوصاف اقساط این تسهیلات شامل ماهی دو میلیون و 272 هزار تومان می‌شود.
وام فرزندآوری فرزند پنجم به بعد هم 200 میلیون است و مهلت بازپرداخت اقساط 84 ماه (هفت سال) خواهد بود. یعنی رقم اقساط ماهانه در این حالت دو میلیون و 597 هزار تومان محاسبه می‌شود. فراموش نکنید در حدفصل بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری ماه‌های ابتدایی هر سال، ماه‌های استثنایی محسوب می‌شوند و رقم بازدپرداخت اقساط نسبت به ماه‌های عادی بیشتر است.
منبع: fararu.com

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/738858/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد