نسیم گیلان

آخرين مطالب

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، نشان دوستی گرفت اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، از سوی رئیس جمهوری روسیه نشان دوستی و تجاری گرفت.
هرساله این نشان از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به یک نفر در دنیا که در تجارت با این کشور می کوشد، اعطا می شود و در 27 نوامبر 2018 مصادف با ششم آذرماه جاری نیز این نشان به هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و رئیس اتاق بازرگانی گیلان اعطا شد.
گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان به ایرنا حاکیست؛ سفیر روسیه در تهران در مراسم اعطای این نشان دوستی گفت: : روسیه از تجارت با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند و به دنبال گسترش دامنه فعالیت های اقتصادی با ایران است.
لوان جاگاریان با اشاره به اینکه رئیس اتاق بازرگانی گیلان تلاش کرده پنجره جدیدی را در روابط ایران و روسیه بگشاید، افزود: تمام تلاش ما این است که شرکت های ایرانی و روسی برای تبادل اطلاعات با یکدیگر تلاش مضاعفی داشته باشند هرچند که اکنون ایران تحت تحریم است اما روسیه تمام توان و حمایت خود را از شرکت ها خواهد داشت.
جاگاریان با تاکید بر اینکه نمایندگی شرکت های روسی در ایران آمادگی حمایت و کمک به شرکت های ایرانی برای تبادل افکار و افزایش سطح ارتباطات اقتصادی با یکدیگر را دارند، تصریح کرد: حتی در زمینه تسهیل روادید برای فعالان اقتصادی اقداماتی در دست انجام است تا فعالان اقتصادی ایرانی بتوانند به راحتی با شرکت های روسی در ارتباط باشند.
جاگاریان با تاکید بر اینکه تیزهوش و همکارانش در ایران تلاش داشته اند تا سطح همکاری های جمهوری اسلامی ایران و استان های روسیه روز به روز گسترش یابد، افزود: از آقای جلالی فر که در زمینه بخش خصوصی هم تلاش فراوانی برای حضور بخش خصوصی دو طرف ایرانی و روسی داشته اند، تشکر می‌کنم.
** برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی با روسیه، پنجره تازه‌ای باز کردم
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در این مراسم با قدردانی از نگاه مثبت دولت روسیه برای گسترش همکاری های تجاری ، اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران طی سال های اخیر گام های مثبتی را برای توسعه روابط اقتصادی برداشته و برای توسعه این روابط با توجه به وضعیت فعلی جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت های اقتصادی با روسیه پنجره جدیدی را باز کرده است.
هادی تیزهوش تابان با تاکید بر اینکه روسیه برای جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار با اهمیت به لحاظ جغرافیایی و داشتن مرز مشترک دریایی و نیز روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی محسوب می شود، افزود: طی سال های اخیر هر دو کشور گام های مثبتی را در بخش های متعددی به سوی یکدیگر برداشتند و این گام های مثبت موجب شده تا روابط اقتصادی و تجاری بهتری روز به روز بین تجار و فعالان اقتصادی دو کشور ایجاد شود.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان این مطلب که تجارت بین ایران و روسیه می تواند یک فرصت طلایی را برای اقتصاد دو کشور خلق کند خاطر نشان کرد : پتانسیل های موجود و ارزشمند دو کشور و آمادگی تجار و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایرانی و روسی می تواند آینده درخشانی را در عرصه توسعه فعالیت های اقتصادی در ایران و روسیه ایجاد کند.
** بخش خصوصی ایران محدودیتی برای توسعه همکاری های اقتصادی با روسیه ندارد
معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران هم در این مراسم به عدم محدودیت همکاری های اقتصادی با فعالان اقتصادی روسیه اشاره کرد و با بیان این مطلب که علاقمند به توسعه سطح همکاری های اقتصادی با فعالان اقتصادی روسیه هستیم گفت : بخش اعظمی از نیازهای مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز روسیه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و اکنون که در روسیه واردات می شود، این قابلیت و توانایی از سوی تولیدکنندگان ایرانی هست .
محمدرضا کرباسی همچنین به مساعدت لازم اتاق مشترک ایران و روسیه به فعالان اقتصادی ایرانی برای تجارت با روسیه اشاره کرد و ادامه داد : روسیه یکی از کشورهای بسیار پهناور و بزرگ و دارای صنایع بزرگ است و اتاق مشترک ایران و روسیه آمادگی دارد از فعالان اقتصادی ایرانی برای تجارت در این کشور حمایت کند.
** ایران توان بالایی در تامین مواد غذایی و سایر کالاهای روسیه دارد
مشاور اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در روابط با روسیه نیز با بیان اینکه نشان عالی دولتی و همکاری تجاری که از سوی پوتین اعطا شده، می تواند با ایجاد روابط و همکاری بیشتر دو کشور، امریکا را از تحریم های زورگویانه خسته کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای توان بالایی در تامین مواد غذایی است و سطح روابط دو کشور طی سال های اخیر موجب شده تا این دو کشور روابط خود را با یکدیگر نزدیک کنند.
سید جلیل جلالی فر یادآور شد: روسیه سالانه یک میلیارد و 770 میلیون دلار کل مبادله تجاری با ایران دارد که از این رقم صادرات ما به روسیه 392 میلیون دلار و مابقی واردات از روسیه است.
نماینده و مشاور منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روسیه در ایران، از استان های روسیه به عنوان استان های قدرتمند اقتصادی ، صنعتی و کشاورزی نام برد و یادآور شد: مجموع واردات روسیه در سال 2016 بالغ بر 227 میلیارد دلار بود که از این رقم 36 میلیارد دلار مواد غذایی از کل دنیا واردات داشت که سهم جمهوری اسلامی ایران در صادرات مواد غذایی به روسیه 214 میلیون دلار بود بنابراین فرصت بسیار ارزشمندی برای فعالان صنعت غذا جهت حضور در بازار روسیه است.
جلالی فر کیفیت مواد غذایی ایران برای حضور در بازار عمده فروشی روسیه را یک فرصت ارزشمند برای تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: روسیه استان های قدرتمندی همچون منطقه کریمه دارد که این استان با داشتن زیبایی های توریستی و به جهت توسعه ای که در آن درحال انجام است و نیز شهرهایی مثل کازان، ساراتف و ... کشوری است که می تواند فرصت های خوبی را برای تجار و تولیدکنندگان ما فراهم کند.
در این مراسم که هیاتی اقتصادی متشکل از مدیران شرکت های تجاری و بازرگانی از شهرهای نیژنی نو گورود و ساراتف حضور داشتند، با شرکت های طرف ایرانی مذاکره کردند.
7296/2007/

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/74089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 30 فروردین 1403

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تصاویری از اختتامیه «مدرسه» عشق در رشت

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل

رهاسازی آب سد سفیدرود از 2 هفته دیگر

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

رهاسازی آب سد سفیدرود از 15 اردیبهشت

شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت

برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا

بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر

نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان

برق برخی مناطق 7 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان

آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت

ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال 75 هزار اثر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا

نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

کشف بیش از 91 میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است

مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است

شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است

پایان آدم ربایی دو پسر جوان در رودبارجنوب

پایان آدم ربایی 2 پسر جوان در رودبارجنوب

اضمحلال رژیم کودک‌کش صهیونیستی نزدیک است

روابط دوستانه 2 کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

کشف بیش از 54 هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت

مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور

نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود

قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در 7 شهرستان گیلان

با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود

امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود