نسیم گیلان

آخرين مطالب

زاکانی در صحن شورا اعلام کرد:

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود شهرداری تهران

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - شهردار تهران جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران دقایقی پیش جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در صحن شورای شهر حاضر شد.
امروز- سه شنبه یکم اسفندماه 1402- لایحه بودجه در دو نوبت صبح و عصر بررسی خواهد شد.
شهردار تهران در جریان بررسی تبصره های بودجه در واکنش به اظهارات اعضای شورا نسبت به واگذاری مسئولیت نگهداشت پل های پایتخت از سازمان زیباسازی به دستگاهی دیگر، گفت: فرمایشات درست است؛ علت واگذاری این بود که سازمان زیباسازی در کنار استفاده از عرشه ها، هزینه نگهداشت را نیز پرداخت کند اما چون ظرفیت آن وجود نداشت مشکلاتی ایجاد شد.
تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل عابر پیاده
وی با بیان اینکه ده ها نوع پل عابر پیاده وجود دارد، گفت: سازمان زیباسازی تلاش کرد و قرارداد بست. 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پله های عابر پیاده تحویل خواهد شد.
زاکانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی از طریق سازمان امور مناطق می تواند ظرفیت مناطق را مورد استفاده قرار دهد، تأکید کرد: سازمان مهندسی و عمران پل هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می کند و نوآوری در طراحی را نیز به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه 3 پیشنهاد مبنی بر ماندن این مسئولیت دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل ونقل داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
زاکانی در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره سه با بیان اینکه بسیاری از توافقاتی که انجام داده بودیم به تاریخ زمانی نرسید، گفت: عملاً شهر با این موضوع به اختلال می خورد. برای مثال 950 دکل مشمول قانون می شوند و توافقاتی صورت گرفت، اما به تاریخ زمانی نرسید. با حکم قانونی باید این دکل ها قلع شوند اما با قلع آنها شهر دچار اختلال خواهد شد.
وی درباره بند 11 تبصره 3 مبنی بر تعیین تکلیف محدثات بدون پروانه یا مغایر با مفاد پروانه در محدوده شهرها که تا قبل از 1400 رای کمیسیون ماده 100 دارند و تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه هم گفت: ما نگاه درآمدی به این موضوع نداریم بلکه نگاه ما گره گشایی از کار مردم است؛ کاری که مجلس انجام داد خدمت به مردم بود.
شهردار پایتخت در جریان بررسی تبصره چهارم با بیان اینکه حکم برقی سازی برای این است که اساساً امروز موضوع تأمین و مصرف سوخت های فسیلی به یک مشکل تبدیل شده است، گفت: ما هیچ چاره ای جز برقی سازی نداریم. در برنامه چهارم این حکم به ما تکلیف شده است. البته در کم و کیف برقی سازی، سوالاتی وجود دارد.
هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران تر بود
وی افزود: ما در این بخش از مجموعه های مختلف قیمت گرفتیم. قیمت ها حداقل 316 هزار یورو و حداکثر 347 هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت ها ارزان تر است.
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه مورد تأکید دولت و وزارت صمت بود این بود که باید بسته اولیه کامل وارد شود تا مشکل شهر را حل کنیم، تصریح کرد: 29 ماه و 9 روز پیش، از هزار و 860 اتوبوس تهران 880 دستگاه در گردش داشتیم. این در حالی بود که نیاز شهر تهران 10 تا 11 هزار اتوبوس است. ما چرا مردم را به اسارت گرفته ایم؟ به همین دلیل تأکید دولت بر این بود که بسته اول کامل و به صورت برقی وارد شود تا بتوان گشایش ایجاد کرد.
برای تقویت بخش داخلی، با تولیدکنندگان داخلی هم قرارداد بستیم
وی ادامه داد: ما در نهایت به رقم 220 هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم و قیمت گذاری ها نیز توسط کارشناسان انجام شد و ما ورودی به ماهیت نداشتیم. رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.
زاکانی با تأکید بر اینکه ما به تولیدکنندگان خارجی اعلام کردیم که باید تکنولوژی را به ایران انتقال دهند تا مابقی اتوبوس ها در داخل کشور تولید شود، اظهار کرد: وظیفه شهرداری تهران تولید واگن نیست؛ اما بستری را فراهم کرده تا بتوان واگن تولید کرد. امروز سایر شهرها به ما متوسل شده اند. در این راستا از سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی و ظرفیت شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار در شهر استفاده شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه عدد و رقم و شرایط در لایحه موردنظر مشخص شده است، گفت: ما به این سمت رفتیم که خدمت خوب به مردم ارائه دهیم و هزینه ها کاهش یابد. همین رقم 273 هزار یورویی برای اتوبوس های داخلی پیش از سفر به چین 316 هزار یورو بود و ما 100 هزار یورو از این مبلغ کم کردیم؛ این به معنای 5.5 میلیارد تومان به ازای هر اتوبوس است و اگر تعداد 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس را در نظر بگیریم نزدیک به 15 همت اعتبار هزینه می شد.
طرف قرارداد خرید اتوبوس دومین تولیدکننده برتر چین است
وی با بیان اینکه برخی خدمات پس از فروش در داخل کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: شرکتی که با آن وارد قرارداد شدیم، دومین تولیدکننده برتر چین است و متعهد شده که بر خلاف رسم موجود آن کشور، انبار نگهداری برای نگهداری قطعات به ارزش 10 میلیون یورو در ایران ایجاد کند.
زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه ها علاقمند هستند از این خدمات سود ببرند اما این خدمت در یک شرکت ارائه می شود و ما در این موضوع شریک خواهیم شد و منبع درآمد پایدار برای تهران خواهد شد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/742626/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

16 اردیبهشت سالروز درگذشت ادیب، شاعر و نویسنده ، دکتر بدیع‌الزمان فروزانفر

فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»

تعیین جنسیت با ivf امکان ‌پذیر است یا خیر؟

بیش از 90درصد خاطرات شفاهی والدین شهدا در استان البرز جمع آوری شده

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عضو داوطلب هلال احمر شد/ "کیشوندان در فعالیت‌های داوطلبانه، پیشرو هستند"

انتشارات انقلاب اسلامی با 40 عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب

اوج بارش شهابی اتادلوی در شامگاه امشب

‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم

ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار

بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند

هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان

ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد

بازدید سلمانی از ایستگاه پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی

واژگونی مرگبار یک ال 90 در رشت

مرگ یک جوان 22 ساله بر اثر برق گرفتگی در واجارگاه رودسر

مامور قلابی در سنگر دستگیر شد

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد

ای آنکه دوست دارمت، اما ندارمت

کشف هزاران سیارک در نزدیکی زمین توسط یک فناوری جدید

عمیق‌ترین چاله آبی جهان در مکزیک پیدا شد

بلایی که ورزش با آرایش بر سر پوست می‌آورد

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

آقایان مسئول! اگر از غصه مردم امامزاده ابراهیم نمی‌میرید، لااقل استعفا دهید!

شناسایی 60 نقطه حادثه‌خیز در سواحل رشت

آغاز برداشت گل گاوزبان در شهرستان املش

آنچه جان کند تنم عمر حسابش کردم

برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد

«محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد

از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی

شاعرانه/ مرا به باغ و بهاران چه کار دور از تو ؟

جذابیت ظرفیت‌های گمرکی کیش برای هیات اقتصادی ترکیه / کیش و آنکارا، شریک تجاری می‌شوند

یک روز گذشت!

چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد

سحابی زیبای crab را ببینید

اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان

حسن خجسته: یکی از معضلات اینست که برای مسائل زنان، مردان تصمیم گیری کردند

داستانک/قدرت تلقین

آقایان مسئول اگر از غصه درد مردم امامزاده ابراهیم نمی میرید، لااقل استعفا دهید!

60 نقطه حادثه‌خیز در سواحل رشت شناسایی شد

خواندن داستانی شنیدنی از مولوی

درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!

میدان مغناطیسی زمین 26 میلیون سال ناپدید شده بود

این ستاره‌ها گرسنه هستند!

دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود

عکس‌های فضاپیمای «استارلاینر» در آستانه اولین پرواز سرنشین‌دار