نسیم گیلان

آخرين مطالب

رمزگشایی نیویورک‌تایمز از دلیل شکست‌های اوکراین در جبهه شرق سياسي

رمزگشایی نیویورک‌تایمز از دلیل شکست‌های اوکراین در جبهه شرق
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - روزنامه آمریکایی تایمز در گزارشی با بررسی دلایل پیشروی‌های اخیر روسیه در مناطق شرقی اوکراین، نوشت «اگرچه برخی، دستاورد‌های کوچک، اما سریع نیرو‌های روس در خارج از شهر آودیوکا در شرق اوکراین را به کمبود مهمات اوکراینی و کاهش کمک‌های غرب نسبت می‌دهند، اما دلیل دیگری هم وجود دارد که نیرو‌های روسیه در حال پیشروی در منطقه هستند؛ ضعف دفاعی اوکراین».
بر اساس بررسی‌های روزنامه نیویورک‌تایمز از تصاویر ماهواره‌ای، سنگر‌های پراکنده و ساده منطقه غرب آودیوکا را تشکیل می‌دهند که اوکراین در تلاش است از آن دفاع کند. این سنگر‌های دفاعی فاقد بسیاری از استحکامات مضاعف است که می‌تواند به کند کردن تانک‌های روسی و دفاع از جاده‌های اصلی و زمین‌های مهم کمک کند.
آودیوکا در 9 ماه گذشته به یک نقطه بن‌بست شدید تبدیل و به عنوان یکی از خونین‌ترین نبرد‌های جنگ ظاهر شد. هنگامی که روسیه کنترل این شهر را در 17 فوریه به دست گرفت، ارتش اوکراین ادعا کرد که خطوط دفاعی خارج از شهر را ایمن کرده است، اما نیرو‌های روس در مدت یک هفته سه روستا را در غرب آودیوکا تحت کنترل خود درآورده‌اند و در حال نبرد برای تصرف یک روستای دیگر هستند.
موقعیت سنگر‌های اوکراین در منطقه آودیوکا
به نوشته نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی نیز روز چهارشنبه گفتند که نگران هستند اوکراین خطوط دفاعی خود را به موقع یا به اندازه کافی تقویت نکرده و ممکن است اکنون با عواقب آن مواجه شود، چراکه واحد‌های نظامی روسیه به آرامی، اما پیوسته فراتر از آودیوکا پیشروی می‌کنند.
همچنین رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیرو‌های روسیه در 2 هفته گذشته تا حدود چهار مایلی مرکز آودیوکا پیشروی کرده‌اند که اگرچه در مقایسه با عملیات تهاجمی قبلی، یک پیشروی کوچک به حساب می‌آید، اما به‌طور غیرعادی سریع است.
این روزنامه ادامه داد:، اما فرماندهان اوکراینی زمان کافی برای آماده‌سازی دفاع در خارج از آودیوکا را داشته‌اند و پدافند اوکراینی در خارج از آودیوکا، استحکامات خاکی ساده را با یک سنگر ارتباطی نشان می‌دهد که برای نیرو‌های پیاده نظام به منظور رسیدن به مواضع شلیک در نزدیکی دشمن است، نه چیزی بیشتر.
فقدان سنگربندی مستحکم اوکراین در این منطقه، به‌ویژه در مقایسه با دفاع قدرتمند روسیه که در تابستان گذشته در جریان ضدحمله اوکراین در نهایت با شکست مواجه شد و پیشروی‌های کی‌یف را خنثی کرد، آشکارتر می‌شود.
سنگربندی روسیه در خارج از دهکده جنوبی وربووه که اوکراین تلاش کرد و نتوانست آن را در پاییز امسال بازپس گیرد، تصویر بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد. برخلاف روستا‌هایی که نیرو‌های روس در تلاش برای تصرف در خارج از آودیوکا هستند، وروبووه دارای یک حلقه متحدالمرکز از سنگربندی است.
این سد دفاعی با یک سنگر به اندازه کافی گسترده برای به دام انداختن تانک‌ها و خودرو‌های زرهی در حال پیشروی شروع می‌شود و به دنبال آن، شبکه‌ای از موانع سیمانی به نام «دندان‌های اژدها» که برای توقف وسایل نقلیه نیز استفاده می‌شود وجود دارد و در نهایت با یک سنگر بسیار بزرگ برای پیاده نظام خاتمه می‌یابد. تصاویر ماهواره‌ای از فوریه، دفاع چندلایه روسیه را در غرب این منطقه نشان می‌دهد.
اوضاع میدانی در «وِربووه» در شرق اوکراین و استحکامات دفاعی روسیه
نیویورک تایمز همچنین در گزارش خود به بررسی دلایل دفاع ضعیف اوکراین در این منطقه پرداخت و نوشت: «مقام‌های آمریکایی و کارشناسان نظامی بر این باورند که مقامات اوکراینی ممکن است در سال گذشته بیش از حد بر عملیات تهاجمی متمرکز شده باشند تا اینکه منابع لازم را برای ساختن انواع سنگر‌ها و تله‌های متعددی که مهندسان روس از اواخر سال 2022 در جنوب این کشور ساخته‌اند، اختصاص دهند».
به گفته این مقامات آمریکایی، ممکن است یک عنصر روانی نیز در بازی وجود داشته باشد؛ اگر نیرو‌های اوکراینی به شدت مناطق خاصی را برای خنثی کردن پیشروی‌های روسیه مین‌گذاری کنند، این تصدیق ضمنی مبنی بر این است که بعید خواهد بود در آینده در همان منطقه عملیات تهاجمی انجام دهند. این مقامات گفتند که آن‌ها عملاً آن قلمرو را در اختیار ارتش روسیه قرار می‌دهند.
در حالی که مسکو بیش از نیم سال قبل از ضد حمله کی‌یف، ساخت خطوط دفاعی را در مناطق جنوب آغاز کرد، به نظر می‌رسد که اوکراین تنها سه ماه پیش برنامه‌هایی را برای سنگربندی جدید آغاز کرد، زمانی که مقامات دولتی تشکیل یک کارگروه را برای هماهنگ کردن تلاش‌ها بین مقامات غیرنظامی و نظامی اعلام کردند.
مقامات اوکراینی گفته‌اند که با فقدان افرادی مواجه هستند که بتوانند کار ساخت و ساز را انجام دهند. در اواسط ژانویه، مقامات محلی در غرب منطقه «ایوانو-فرانکیفسک» گفتند که به دنبال 300 کارگر برای کمک به ساخت سنگر در منطقه دونتسک، در بیش از 500 مایلی شرق هستند.
تأخیر در ساخت سنگربندی به این معنی است که نیرو‌های اوکراینی ممکن است در حال حاضر برای تقویت خطوط دفاعی خودف در حالی‌که زیر آتش ارتش روسیه هستند، رها شوند و این، کار را به طور فزاینده دشوارتر می‌کند.
منبع: ایسنا
باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/744085/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد