نسیم گیلان

آخرين مطالب

جلوگیری سازمان منطقه آزادانزلی ازتغییرکاربری غیرمجاز اراضی اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - انزلی- معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: صیانت از اراضی ،جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز و برخورد با تخلفات ساختمانی از رویکردهای این سازمان در سالهای اخیر است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رحیم شوقی اظهار داشت: صیانت ازاراضی ملی و نوار ساحلی از اولویت های سازمان منطقه آزاد انزلی است و در پنج سال اخیر حدود 100 هکتار از اراضی منطقه از سوی این سازمان و با هماهنگی دستگاه قضایی رفع تصرف شده است.
وی خاطرنشان کرد : حسب تاکیدات رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در خصوص برخورد جدی و قانونی با متصرفان، حفظ و حراست از اراضی ملی و ساحلی این منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و صیانت از اراضی محدوده با همکاری نهادهای ذیربط از اولویت های سازمان منطقه آزاد انزلی محسوب می شود که جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز، برخورد با تصرفات اراضی، جلوگیری از برداشت غیرمجاز ماسه و صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی محدوده منطقه آزاد انزلی و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی ازمهمترین حوزه های مرتبط سازمانی در این راستا می باشد .
معاون فنی و زیربنایی این سازمان ادامه داد: درصورت عدم تطبیق کاربری مورد تقاضا از سوی مردم با کاربری مصوب طرح جامع منطقه، پرونده مزبور جهت تعیین کاربری به کارگروه تبصره یک ماده هشت آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد مصوب هیأت وزیران که متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است منعکس شده تا با رعایت قوانین و ضوابط در خصوص این درخواست تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح ساماندهی و صدور پروانه های ساختمانی از سوی سازمان، شاهد توقف بسیاری از تخلفات ساختمانی و تغییرات کاربری غیر مجاز که پیش از الحاق نواحی جدید به محدوده منطقه آزاد انزلی صورت می پذیرفت، شده ایم .
شوقی با بیان اینکه در راستای اجرای دولت الکترونیک ارائه خدمات صدور پروانه از سوی دهیاریها از طریق میز خدمت منطقه آزاد انزلی به زودی آغاز می شود افزود: به منظور تسریع و تسهیل در مسیر صدور پروانه ساختمانی در سطح منطقه و استفاده از مشارکت مدیریت محلی و اجرای برنامه های دولت الکترونیک در بخش صدور پروانه، پس از پی گیری های صورت گرفته و فراهم نمودن زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم، در مرحله نخست زمینه اتصال الکترونیکی و ارائه خدمات صدور پروانه سه دهیاری محدوده به میز خدمت سازمان به صورت آزمونه (پایلوت) فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه پس از آغاز این فرایند بخشی از مراحل تکمیل و صدور پروانه ساختمانی توسط دهیاران محترم با رعایت ضوابط طرح جامع و اسناد فرادست مرتبط با حوزه شهرسازی صورت می گیرد افزود: پیش از تجمیع صدور پروانه های ساختمانی از سوی این سازمان، مجوز ساخت و ساز توسط سایر مراجع صدور پروانه در منطقه صادر می شد که ظرف سالهای اخیر با پی گیری های صورت گرفته از طرف سازمان به منظور ایجاد مدیریت واحد در خدمات شهرسازی، صدور مجوز از سوی نهاد های دیگر متوقف شده و صرفاً این سازمان نسبت به ساماندهی این مهم و صدور پروانه ساختمان بر اساس طرح جامع مصوب، اقدام می کند، موضوعی که باعث وحدت رویه و کاهش کاغذبازی (بوروکراسی اداری) شده است.
به گزارش ایرنا ، منتقدان می گویند قرار گرفتن سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی در محدوده شمالی این استان باعث گردید تا تغییر چشم انداز اراضی کشاورزی منطقه در طول بیش از یک دهه کلید بخورد و علیرغم صراحت قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب 1374 و اصلاحات 1385 تغییر کاربری اراضی زراعی در این منطقه بدون توجه به مفاد این قانون و با محدود سازی دست سازمان جهاد کشاورزی و کمیسیون مربوطه تبصره 1 ماده 1 قانون مذکور انجام شود.
به گفته آنان انطباق زمانی مناطق مختلف در منطقه آزاد انزلی، نشان دهنده تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی عمدتاً به مسکونی است که بعضاً در داخل طرح های هادی مصوب صورت پذیرفته شده و نیز مابقی خارج از محدوده محسوب می شوند.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مساحت کنونی منطقه ازاد انزلی هشت هزار و 600 هکتار است .
6030

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/74596/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

خارج کردن تومور شکمی از کودکی 10 ساله در رشت

برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود

برگزاری کارگاه‌ های آموزشی عکاسی طبیعت و پسماند در آستارا

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت

تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان