نسیم گیلان

آخرين مطالب

سپیدرود تیم بی دفاع، استقلال تیم فرصت طلب ورزشي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - تیم های فوتبال سپیدورد رشت و استقلال تهران عصر جمعه در هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر کشور به مصاف هم رفتند که در این بازی ضعف مفرط خط دفاعی سپیدرود و فرصت طلبی آبی پوشان پایتخت را شاهد بودیم.
به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، در این مسابقه از هفته پایانی دور رفت لیگ برتر در ورزشگاه سردارجنگل رشت ، تیم استقلال تهران در یک بازی برتر ، پرگل و یکطرفه با نتیجه پنج بر صفر به پیروزی رسید.
در این دیدار بیشترین چیزی که نظر فوتبال دوستان را جلب می کرد، اشتباهات مکرر و مفرط خط دفاعی تیم سپیدرود رشت بود که باعث شد پنج بار دروازه این تیم در یک بازی خانگی باز شود.
این در حالی است که تیم فوتبال سپیدرود رشت در این دیدار میزبان بود و علاوه بر تعداد تماشاگران، شرایط آب و هوایی و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه سردارجنگل همه به سود تیم میزبان بود اما این تیم نه تنها از این فرصت ها سود نبرد، بلکه یک شکست سنگین خانگی دیگر را نیز متحمل شد.
در جریان این دیدار مدافعان و همچنین سایر بازیکنان سپیدرود، بارها دچار اشتباهات فاحشی شدند که بازیکنان استقلال از این فرصت ها نهایت استفاده را کرده و به یک پیروزی پرگل خارج از خانه دست یافتند.
در به ثمر رسیدن گل های اول و سوم تیم فوتبال استقلال تهران، مدافعان تیم سپیدرود مقصر اصلی بودند چون آنان با لو دادن توپ، فرصت را برای آبی پوشان پایتخت فراهم کردند و آنان نیز از این فرصت های باد آورده نهایت استفاده را بردند.
گرچه در این دیدار ، میلاد شیخ سلیمانی مدافع مستحکم تیم فوتبال سپیدرود رشت به دلیل محرومیت غایب بود، اما این دلیل نمی شود که با غیبت یک بازیکن، خط دفاعی سپیدرود به این حال و روز بیفتد.
علاوه بر اشتباهات مکرر در خط دفاعی سرخپوشان رشتی ، خطوط میانی و حمله این تیم نیز بسیار ضعیف ظاهر شدند و نتوانستند روز خوبی را سپری کنند و در این خطوط نیز سپیدرودی ها به دور از انتظار ظاهر شدند.
البته نباید از بازی خوب خط میانی استقلال چشم پوشی کرد چون آنان با دراختیار گرفتن میانه میدان ، سپیدرود را تحت فشار قرار دادند و پرس های بازیکنان آبی پوش پایتخت از داخل زمین سپیدرود ، باعث شد تا بارها خط دفاعی سرخ پوشان رشتی دچار اشتباهات فاحشی شوند.
در اوایل فصل جاری و در هفته دوم نیز تیم سپیدرود که هدایتش بر عهده خداداد عزیزی بود در رشت سنگین ترین شکست تاریخ خود را متحمل و با نتیجه شش بریک مغلوب سپاهان اصفهان شده بود اما آن باخت به فراموشی سپرده شد و همگان از این نتیجه به عنوان یکی از حوادث فوتبالی یاد می کردند که البته در آن زمان نیز تیم سیپدرود به هیچ وجه شرایط مطلوبی از نظر بدنی و تاکتیکی نداشت.
اما با روی کار آمدن علی کریمی و کادر فنی جدید، همگان انتظار داشتند که این تیم دیگر دچار چنین شکست های تحقیرآمیزی نشود اما در نهایت تیم سپیدرود در رشت با نتیجه سنگین پنج بر صفر مغلوب تیم استقلال تهران شد تا دومین شکست سنگین خود را در فصل جاری متحمل شود.
گرچه تیم فوتبال استقلال تهران روند رو به رشدی را طی می کند و هفته گذشته نیز در ورزشگاه آزادی تهران با نتیجه سه بر صفر برابر صنعت نفت آبادان به برتری رسیده بود و اکثر کارشناسان نیز استقلال را در دیدار برابر سپیدرود پیروز می دانستند اما شاید کمتر کسی فکر چنین نتیجه ای را در ذهن خود می پروراند.
البته با توجه به اینکه رقابت های فوتبال لیگ برتر در فصل جاری به نیمه راه رسیده و دور رفت این مسابقات برای سپیدرود به اتمام رسیده، این تیم فرصت دارد تا با بازپروری خود و جذب چند بازیکن مستعد، دور برگشت را با قدرت آغاز و به اتمام برساند.
سرخپوشان رشتی از وجود و موهبت طرفداران خود سود می برند و این تماشاگران که در تمامی بازی های خانگی برای سپیدرودی ها سنگ تمام می گذارند، برگ برنده ای می تواند برای سپیدرودی ها محسوب شود و وجود این طرفدران فرصتی برای سرخپوشان رشتی است که با حمایت و برخورداری از وجود تماشاگران ، بتوانند با جذب چند مهره تاثیرگذار در دور برگشت با قدرت و صلابت بیشتری ظاهر شوند تا در نهایت در مسابقات لیگ برتر ماندگار و سهمیه خود را حفظ کنند.
هم اینک دور رفت رقابت های لیگ برتر برای تیم فوتبال سپیدرود رشت به اتمام رسیده و این تیم با کسب 10 امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد که البته اگر شش امتیاز از تیم استقلال خوزستان کسر نمی شد، هم اکنون تیم سپیدرود در انتهای جدول رده بندی قرار گرفته بود.
علی کریمی که در دوران بازیگری خود به دلیل دریبل های منحصر به فرد و حفظ توپش لقب جادوگر را کسب کرده بود، گرچه هم اینک مسئول نتایج کسب شده تیم سپیدرود است و او به عنوان نفر اول کادر فنی باید جوابگوی این نتایج باشد اما این مربی جوان باید حمایت شود و او را نباید تنها گذاشت.
با توجه به شرایط موجود ، تیمداری در ایران آن هم با وضعیت اقتصادی موجود کار بسیار سختی است که از این بابت باید چاره ای اندیشید تا تیم سپیدرود در نیم فصل دوم با قدرت بیشتری ظاهر و به مصاف حریفان خود برود.
7285 /6030

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/74899/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت