نسیم گیلان

آخرين مطالب

بازنگری طرح هادی 8 روستای آستارا در دستور کار قرار دارد اجتماعي

بازنگری طرح هادی 8 روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مهدی گرویان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) با گذشت زمان و عملکرد مناسب بنیاد مسکن، وظایف متعددی بر عهده این نهاد قرار گرفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اعطای تسهیلات مسکن، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی و انجام پروژه‌های روستایی و… نام برد.
رئیس بنیاد مسکن آستارا ضمن تشریح عملکرد یک ساله این نهاد در این شهرستان گفت: اجرای آسفالت معابر روستایی به مساحت 46225 متر مربع واقع در روستاهای چلوند، قنبر محله سیبلی، باش محله لوندویل، ویرمونی، عسگر آباد، عباس آباد، گیلده، خلیه سرا لوندویل و شونده کش کانرود با اعتبار مصوب به مبلغ 169,368 میلیون ریال و تخصیص به مبلغ 112,788 میلیون ریال که در روستای چلوند و شونده کش اجرا شده که آسفالت روستای شونده کش کانرود برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی انجام شد و تعدادی از روستاها نیز به دلیل تخریب زیرسازی در زمان سیل، پس از اجرای زیرسازی انجام خواهد شد.
وی همچنین اجرای پیاده روسازی به مساحت 400 متر مربع با اعتبار بیش از 10 هزار میلیون ریال در روستای عنبران، احداث پل عابر پیاده در روستای بیجاربین با اعتبار 10 هزار میلیون ریال، اجرای دیوار حائل به حجم 180 متر مکعب در روستای مشند با اعتبار 7 هزار میلیون ریال را از دیگر پروژه‌های عمرانی این نهاد در سال گذشته عنوان کرد.
اتمام تهیه طرح هادی برای روستای غلام محله شرقی
گرویان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن آستارا در حوزه طرح هادی بیان کرد: در سال گذشته تهیه طرح هادی برای روستای غلام محله شرقی با اعتبار مصوب و تخصیصی به مبلغ 1,520 میلیون ریال انجام شد که نقشه برداری وضع موجود به اتمام رسیده است.
وی افزود: بازنگری طرح هادی برای روستاهای دربند، مشند، حاجی امیر ونه بین، عسگر آبادو جبرئیل محله و قره سو با اعتبار مصوب و تخصیصی به مبلغ 8,170 میلیون ریال که نقشه برداری به اتمام رسیده و تعیین مشاور انجام شده است.

نسیم گیلان

مقاوم سازی بیش از 7 هزار واحد مسکونی در روستاهای آستارا
رئیس بنیاد مسکن آستارا با بیان اینکه در حال حاضر 7575 واحد مسکونی در بیش از 75 روستا مقاوم سازی شده و از استحکام کامل و لازم برخوردار هستند، افزود: میانگین واحدهای مقاوم روستایی شهرستان آستارا نسبت به کل واحدهای روستایی استان 92 درصد است که این آمار در کشور 53 درصد و در استان گیلان 59 درصد است.
گرویان در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن در شهرستان آستارا اظهار کرد: در سال 1402 تعداد 47 واحد جهت دریافت وام ساخت مسکن روستایی به مبلغ 16 میلیارد و 450 میلیون تومان و 34 واحد جهت دریافت وام متمم به مبلغ 4 میلیارد و 850 میلیون تومان با سود پنج درصد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
وی افزود: پرداخت وام قرض الحسنه روستایی به مبلغ 20 میلیون تومان و پرداخت وام بلاعوض از حساب 100 امام جهت تکمیل دو واحد مسکن محرومان به مبلغ 50 میلیون تومان از دیگر اقدامات این نهاد در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن است.
رشد 3 برابری صدور سند مالکیت در آستارا
رئیس بنیاد مسکن آستارا در خصوص صدور سند مالکیت در شهرستان گفت: صدور سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آستارا طی یک سال اخیر به تعداد 352 جلد سند مالکیت در سطح شهرستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 3 برابری داشته است.
گرویان ادامه داد: 87 جلد سند روستایی و 265 جلد سند شهری که صادر شده است که از این حیث شهرستان آستارا رتبه دوم استان را در صدور سند شهری به خود اختصاص داده است.

نسیم گیلان

رئیس بنیاد مسکن آستارا با اشاره به وقوع سیل در شهریور 1402 در شهرستان گفت: بنیاد مسکن همچون دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان از لحظه وقوع سیل در این شهرستان اقداماتی را برای ساماندهی مناطق سیل زده و جبران خسارات سیل زدگان انجام داد که بازدید از واحدهای خسارت دیده به تعداد 1295 واحد روستایی و شهری و ارزیابی واحدهای خسارت دیده از اقدامات این نهاد بود.
وی افزود: همچنین لایروبی و ساماندهی رودخانه روستاهای سیل زده کانرود، ویرمونی، بیجاربین و تله خان جمعاً به طول 4700 متر توسط ماشین آلات بنیاد مسکن از دیگر اقدامات بنیاد در سیل اخیر بود.
تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن آستارا با رفع موانع
گرویان با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان آستارا گفت: احداث 612 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سه فاز 1 و 2 و 3 انجام شده که هر فاز 204 واحد در شش بلوک و شش طبقه 34 واحدی که مساحت مفید واحدها از 75 تا 95 مترمربع و پروانه ساختمانی هر سه فاز صادر و تحویل زمین به پیمانکار برای اجرا داده شده است.
وی در مورد پیشرفت این پروژه گفت: در هر سه فاز تجهیز کارگاه توسط پیمانکار انجام شده است، فاز یک اجرای شمع کوبی شش بلوک به اتمام رسیده، دو بلوک در مرحله اجرای فونداسیون و یک بلوک در مرحله اجرای سقف دوم می‌باشد، فاز دو در مرحله اجرای شمع کوبی و فاز سه در مرحله تجهیز کارگاه است.
تخصیص بیش از 143 میلیون ریال اعتبار در سال گذشته
رئیس بنیاد مسکن آستارا به موانع پیشرفت این پروژه اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در فاز یک به دلیل عدم اعتبار سنجی پیمانکار تعیین شده از سوی اداره راه و شهرسازی و مشکلات بانکی به وجود آمده فاز یک دارای پیشرفت فیزیکی مناسب نبوده که با توجه به حل مشکلات اواخر سال 1402 و اوایل سال 1403 و تغییر بانک عامل انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت متقاضیان خواهیم داشت.
وی ادامه داد: فاز دوم به دلیل مشکلات مربوط به جابجایی تیر برق و نبود کنتور برق و ترانس برق دارای پیشرفت مناسب نبوده که با توجه به حل مشکل ترانس از سوی این بنیاد و نصب ترانس (در صورت جابجایی تیر برق فشار قوی از سوی اداره برق شهرستان آستارا) انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت متقاضیان خواهیم داشت.
فاز سوم نیز به دلیل مشکلات مربوط به عدم وجود کنتور و ترانس برق دارای پیشرفت مناسب نبوده که با توجه به حل مشکل ترانس از سوی این بنیاد انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت آورده متقاضیان خواهیم داشت.
وی در پایان با بیان اینکه اعتبار سال 1401 به مبلغ 207,683 میلیون ریال مصوب شده بود، افزود: از این میزان مبلغ 143,983 میلیون ریال تخصیص یافته است.
کد خبر 6084915

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/749546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 ویژگی‌ مردانی که در انظار عمومی جذاب و پشت درهای بسته بی‌رحم هستند

حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان

وضعیت ناراحت کننده امامزاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان

امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

هر شب پناه میبرم از تو به مثنوی

لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار

دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند

گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است

تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت

6 ویژگی منحصر به فردی که تک فرزندها دارند

آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان

انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار

آشنایی با کتاب «دو دقیقه با موعود(عج)»

دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود

خسارت سنگین آتش‌سوزی به 100 واحد تجاری و مسکونی در شفت

بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها

استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است

صحبت های شنیدنی هوشنگ ابتهاج

ماجرای تجاوز به زن جوان برای پس ندادن بدهی

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گیلان برگزار شد

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم

اینفوگرافی/ 8 نشانه ای که به شما می‌گوید فرزند باهوشی دارید

آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت 9425 داوطلب در گیلان برگزار شد

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری

داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

مدیرعامل بیمه دی:دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

عناصر خلاق در اقتصاد کشور باید شناسایی شوند

با پیروزی انقلاب اسلامی مولفه‌های بومی وارد اقتصاد شد

پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد

خسارت سنگین آتش‌سوزی به 100 واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت

سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است

دیدار با خانواده 3 شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی

پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد

پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان

انتشار چند داستان ایرانی

ماجرای نجات 29 دریانورد در آب‌ های هرمزگان

مراقب این پیامک در ایام تعطیلات باشید!

توقیف کامیون حامل 267 کیلو شیشه در تهران

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت

پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود

خبر خوش سازمان هواشناسی برای مردم تهران