نسیم گیلان

آخرين مطالب

پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان

استاندار گیلان دراین نشست ازممنوعیت واردات چای سنواتی به بازار مصرف خبر داد و گفت: چای سنواتی فقط برای کمپوست است و اجازه نمی‌دهیم این چای وارد بازار مصرف شود، اگر فردی چای سنواتی را وارد بازار کند از طریق مراجع قضایی با آن فرد برخورد کرده و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه توجه به صنعت چای و چایکاران منجر به رشد گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی می‌شود، اضافه کرد: چای یکی از راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی در گیلان است و در چند سال اخیر چایکاران در دریافت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه بودند، اما امسال تمامی حق الزحمه دولت به چایکاران پرداخت و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نسیم گیلان

وی از ممنوعیت واردات چای سنواتی به بازار مصرف خبر داد و گفت: چای سنواتی فقط برای کمپوست است و اجازه نمی‌دهم این چای وارد بازار مصرف شود لذا اگر فردی چای سنواتی را وارد بازار کند از طریق مراجع قضایی با آن فرد برخورد کرده و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیم.
استاندار گیلان با تاکید بر بازگشایی به موقع کارخانجات چای افزود: کارخانجات چای باید به موقع بازگشایی شوند و اگر صاحب کارخانه‌ای توانایی اداره آن را ندارند آن را اجاره دهند ، زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحوی پرداخت شود.
دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر لزوم توجه به تحقق شعار سال در حوزه کشاورزی در کشور گفت: برای دولت سیزدهم تولید با همکاری مردم مهم است، زیرا تحقق شعار سال یعنی (جهش تولید با مشارکت مردم) از اهداف دولت در کشور و به ویژه در استان‌هایی با ظرفیت کشاورزی و صنعتی است.

نسیم گیلان

وی توجه به تولید ، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم دانست وافزود: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده که مصداق بارز آن افزایش 30 درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای است.
استاندار گیلان با بیان اینکه بین زنجیره تولید و مصرف در حوزه کشاورزی باید توازن ایجاد شود، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی از باغ ، مزرعه تا بازار باید توازن برقرارشود ، از این رو برای تحقق این امر باید با همفکری، وحدت و همدلی مشکلات را برطرف و توازن را ایجاد کرد.
اسدالله عباسی یکی از مشکلات حوزه کشاورزی را توزیع خارج از چارچوب محصولات در بازار دانست واضافه کرد: باید در حوزه چای، بادام، برنج و زیتون تجاری سازی و در نهایت توزیع مناسب انجام شود و در این صورت فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای موظف به خرید محصولات کشاورزی داخلی و در نهایت فروش آن هستند.

نسیم گیلان

وی با بیان اینکه چای گیلان را باید به اوج شکوفایی در تولید و عرضه برسد، گفت: باید جلسه‌ای با بانک‌ها برگزار و میزان تسهیلات اعطا شده به چایکاران و کارخانجات چای مشخص شود تا کارخانجات برای پرداخت مطالبات خود باید چای را به فروش برسانند.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت کامل مطالبات چایکاران افزود: با کارخانه‌های چایسازی که در پرداخت مطالبات چایکاران قصور کردند برخورد قضایی شده و هیج عذری در این خصوص پذیرفته نیست.
عباسی با بیان اینکه در سال گذشته مطابق با نیاز کشور 42 هزار تن چای وارد کشور شده است، تصریح کرد: ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.
رئیس سازمان چای کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه گفت: چایکاران با سختی زیاد در فصول مختلف سال به کاشت و برداشت چای مشغول هستند ولی همواره در پرداخت مطالبات این قشر از جامعه با مشکل مواجه بودیم ولی در سال گذشته در جلسه‌ای که با معاون نخست رئیس جمهور داشتیم بسیاری دغدغه چایکاران برطرف و دولت حق الزحمه خود را پرداخت کرده است.
حبیب جهانساز با اشاره به افزایش 30 درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری گفت: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری ، برگ سبز چای (درجه 1) به ازای هر کیلو 18 هزار تومان و برگ سبز چای (درجه 2) به ازای هر کیلو 15 هزار تومان اعلام شده است.

نسیم گیلان

جهانساز با تاکید بر وارد نکردن چای سنواتی به بازار در فصل بهره‌وری اضافه کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری یک معضل است و در سال جاری نیز با همین مشکل مواجه هستیم از این رو از دولت تقاضا داریم مسئله چای سنواتی را تعیین تکلیف کند.
وی با بیان اینکه کارگروهی در حوزه چای در کشور تشکیل شده که براساس مصوبه این کارگروه چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، گفت: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشور‌های هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشور‌های دیگر صادر شود بدون شک هدف واردات به کشور است.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پیش‌بینی خرید 2 هزار و 300 میلیارد تومان خرید تضمینی برگ سبز چای در کشور افزود: از دولت درخواست می‌کنیم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/750252/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت نقشه سه‌بعدی جدید مغز انسان توسط دانشمندان هاروارد و گوگل

تصویر روز ناسا؛ معروف‌ترین سیاهچاله جهان

جانبازان سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی و دانش آموختگان مکتب دفاع مقدس هستند

اجرای 40 عنوان برنامه همزمان با دهه کرامت در فومن

امام جمعه قشم : سنگر عفاف و حجاب مورد تهاجم قرار گرفته؛ برای حفظ آن باید آبرو و خون داد/ «زن زندگی آزادی» نوک پیکان دشمن برای ضربه به انقلاب است

شعر خوانی دلنشین باران نیکراه

داستانک/ زمین‌ گرد است

«دست خدا» در اعماق فضا

امام جمعه قشم: سنگر عفاف و حجاب مورد تهاجم قرار گرفته؛ برای حفظ آن باید آبرو و خون داد/«زن زندگی آزادی» نوک پیکان دشمن برای ضربه به انقلاب است

تاکید مخبر بر حل مشکلات و مسائل ناشران و کارخانه های تولید کاغذ ایرانی

تصویر ⁧هابل ⁩ از ESO 422-41 با فاصله ی 34 میلیون سالِ نوری از زمین

شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد؟

افزایش محبوبیت کتاب صوتی

درمان افسردگی بدون دارو با کمک یک هدبند

امام جمعه رشت : نیمی از زنان در اروپا مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند/ ایران تنها کشور رعایت کننده حقوق زنان است

امام جمعه رشت: تنها کشور رعایت کننده حقوق زنانیم

لزوم تسریع در روند آواربرداری شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شفت

ابرنواخته واقعی چه شگلی است؟

ببینید | حضور رسول خادم در روستای سوخته امام‌زاده ابراهیم شفت

شعر زیبای دکتر کاکاوند در هنگام خداحافظی

هوش مصنوعی سلول‌های قاتل سرطان را شناسایی می‌کند

خروج فضاپیمای استارشیپ (Ship-26) از آشیانه، برای آخرین تست های قبل از پرتاب

همه آنچه باید درباره کاشت و نگهداری گل بهاری زنبق بدانیم

دولت در جبران خسارت آسیب دیدگان امامزاده ابراهیم اهتمام ویژه دارد

امام جمعه رشت: از طرح نور فراجا حمایت می‌کنیم

قطع روابط اقتصادی ترکیه با اسراییل از دستاوردهای مقاومت است

فیلمی از رسول خادم در روستای سوخته شفت

حقوق زنان ایرانی مبتنی بر فرامین دین مبین اسلام است

بیمه سانحه دیدگان امامزاده ابراهیم(ع) در محل حادثه پرداخت می شود

زمانی که نیازتون دارند کنار آدم ها باشید!

مسیر آگاهی از دید سوگل مشایخی

ناسا ویدیوهای حیرت‌انگیزی از شراره‌های خورشیدی کلاس ایکس منتشر کرد

هفتمین پرواز فضایی تجاری ویرجین گلکتیک انجام می‌شود

سفیر ایتالیا: اقتصاد گیلان و ایتالیا مکمل یکدیگر هستند

اقتصاد دریاپایه در گیلان تقویت شود

ایجاد زنجیره ارزش در صنعت کشاورزی اقتصاد گیلان را متحول می‌کند

گیلان از استان‌های پیشرو در تهاتر و معاوضه املاک مازاد دولت است

حلقه‌های مفقوده گردشگری ساحلی/زمرد ایران معطل 25میلیارد تومان است

ایجاد بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در کشور طی سال گذشته

شناسایی 319 عرصه قابل سرمایه گذاری در گیلان/ اقتصاد دریا فعال می شود

وزیر کار : یک میلیون شغل جدید ایجاد کردیم

اقتصاد دریا محور گیلان فعال می شود

تحقق اقتصاد دریا محور گیلان را به رشد و توسعه می‌رساند

باید اقتصاد را به آرامش برسانیم

استاند ارگیلان: مدیران دولت موظف به گره گشایی از مشکلات مردم هستند

گیلان نباید تحت تاثیر فرهنگ وارداتی قرار گیرد

«برنج»زیر رنجِ سنگین واردات/همت دولت برای ترمیم اقتصاد کشاورزان

اشتغال و اقتصاد گیلان در بخش صنایع‌دستی رونق ویژه ای گرفته است

در مسیر رشد اقتصادی 8 درصدی هستیم

اقتصاد دریا در گیلان فعال سازی شود